Nuorisofoorumi

JHL:n Nuorisofoorumi on nuorten oma valtakunnallinen vaikuttamisväylä JHL:ssa. Sen jäsenet on koottu liiton alle 30-vuotiaista, eri ammatteja edustavista jäsenistä mahdollisimman kattavasti koko maasta.

Haluatko mukaan nufoon?

Nuorisofoorumi – tuttavallisemmin nufo – on nuorten JHL:n jäsenten oma valtakunnallinen verkosto ja vaikuttamisväylä. Sen jäsenet ovat alle 30-vuotiaita, eri ammatteja edustavia jäseniä mahdollisimman kattavasti ympäri maata.

Nyt haemme uusia  jäseniä!

Nuorisofoorumissa on 20 jäsentä. Toimikausi on kaksi vuotta. Haemme nyt uusia naamoja vuosiksi 2020–2021.

Jos olet alle 30 –vuotias JHL:n jäsen, hae mukaan nuorisofoorumiin!

Voit edustaa mitä tahansa ammattialaa, koulutuspaikkaa, sukupuolta tai paikkakuntaa. Riittää, että olet JHL:n jäsen ja kiinnostunut toiminnastamme!

Jos haluat olla

• nuorten äänitorvi JHL:ssä
  • suunnittelemassa tapahtumia ja toimintaa JHL:n nuorille jäsenille
  • jäsen, joka ottaa kantaa nuoria koskeviin työelämän asioihin
  • mukana siinä joukossa, joka tekee liiton päättäjille selväksi, mitä mieltä nuoret ovat
  • ajan hermolla, näkyä ja kuulua somessa ja muissa keskustelukanavissa
  • linkki nuorisofoorumin ja oman alueesi nuorten jäsenten välillä, hae!

Kiinnostuitko?

Laita sähköpostilla viestiä osoitteeseen susanna.haapalainen@jhl.fi ja kerro ainakin seuraavat asiat:

• ikäsi ja ammattisi/opiskelualasi, asuinpaikkakuntasi
  • oma taustasi JHL:ssa tai muualla ay-liikkeessä
  • mikä kiinnostaa nufossa, onko jotain erityisiä ennakko-odotuksia tai mielenkiinnon kohteita.

Toimita vapaamuotoinen hakemuksesi 29.11.2019 mennessä. Viestiin otsikoksi ”Nuorisofoorumi”.

Uuden nuorisofoorumin kokoonpano julkistetaan liiton tiedotuskanavissa vuodenvaihteessa 2019-2020 ja valituille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

Emme edellytä

• mitään aiemmin hankittua erityisosaamista – innostus ja positiivinen asenne ay-liikettä ja sen kehittämistä kohtaan riittää!

Tarjoamme sinulle

• perehdytyksen nufon toimintaan ja liiton tapoihin –  kokoukset ja niiden sisällöt suunnitellaan yhdessä
  • some- ja viestintäkoulutusta
  • perehdytystä yhdistystoimintaan
  • mahdollisuuden verkostoitua huikeiden liittoaktiivien kanssa
  • tilaisuuden tutustua uusiin, mahdollisesti elinikäisiin, ystäviin!

Kustannuksia osallistumisista ei tule, sillä kaikki nufon tehtäviin liittyvät matka- ja majoituskustannukset hoidetaan liiton kautta. Tapaamisia on 6-8 kertaa vuodessa, pääsääntöisesti viikonloppuisin eri puolilla Suomea.

Nuorisofoorumiin nimitetään 20 henkilöä siten, että jokaisen alueen nuorisojaosto voi nimittää yhden edustajan ja loput edustajat valitaan avointen hakemusten perusteella. Nuorisofoorumin on tarkoitus koota yhteen aktiivisia liiton jäseniä eri alueilta, ammattialoilta ja taustoilta, joten avointen hakemusten perusteella täydennetään alueilta tulleita nimityksiä.

Nuorisofoorumi pohtii ja kehittää liiton nuorisotoiminnan järjestämistä sekä alueellisesti että valtakunnallisesti. Huomion kohteena ovat erityisesti nuorten jäsenten mahdollisuudet toimia ja vaikuttaa aktiivisesti yhdistyksissä ja alueilla. Nuorisofoorumi ottaa kantaa muun muassa valtakunnallisten tapahtumien sisältöihin, alueiden nuorisojaostojen toimintaan, yhdistysten nuorisotoimintaan ja nuorisoasioista viestimiseen. Myös nuorten jäsenten kannalta merkittävät edunvalvonnalliset kysymykset ovat Nuorisofoorumin asialistalla ja sen jäsenet ovat aktiivisesti mukana vaikuttamassa liiton linjauksiin.

Nuorisofoorumi 2018–2019

Nuorisofoorumin, eli tuttavallisesti nufon, tehtävänä on muun muassa

• toimia nuorten äänitorvena liitossa
  • suunnitella tapahtumia ja toimintaa nuorille jäsenille
  • toimia verkostona eri alueiden nuorten jäsenten välillä
  • ottaa kantaa nuoria koskeviin työmarkkina-asioihin ja pitää huolta, että nuorten kannat ovat selviä myös liiton päättäjille
  • näkyä ja kuulua somessa ja muissa keskustelukanavissa.

Nuorisofoorumin kokoonpano kaudelle 2018-2019

Heikki Hakolehto, Etelä-Suomi