Nuoriso- ja opiskelijatoiminta

JHL:n nuorissa on voimaa! Toiminta on tarkoitettu liiton alle 30-vuotiaille jäsenille. Liitto järjestää nuoriso- ja opiskelijatoimintaa sekä valtakunnallisesti että alueellisesti.

JHL:n nuorten valtakunnallinen toiminta on tarkoitettu kaikille liiton alle 30-vuotiaille jäsenille. Valtakunnallisia tapahtumia on vuodessa kahdesta neljään. JHL:ssä myös opiskelijajäsenten ääni kuuluu!

JHL:n nuorilla jäsenillä on mahdollisuus osallistua liiton toimintaan. Yhteiset tapahtumat ovat erinomainen paikka vaikuttaa liitossa käytäviin keskusteluihin. Samalla pääset tapaamaan muita samoilla aloilla työskenteleviä ja oppimaan lisää ay-liikkeestä. Nuorilla on JHL:ssä myös oma vaikuttamisväylä, Nuorisofoorumi!

Paikallisia tapahtumia ja toimintaa järjestävät aluetoimistot, niiden nuorisojaostot ja yhdistykset. Tutustu alueesi nuorisotoimintaan aluetoimistojen sivuilta.

Tervetuloa mukaan vaikuttavaan porukkaan!

Lisätietoja nuorisotoiminnasta saa järjestötoimitsija Susanna Haapalaiselta, susanna.haapalainen@jhl.fi.

Seuraa JHL-nuoria somessa!

JHL:n nuoret näkyy myös somessa. Seuraa meitä Facebookissa ja Instagramissa, niintiedät aina ensimmäisenä, mitä nuorisotoiminnassa tapahtuu.

Alueellista nuorisotoimintaa somessa

Opiskelijatoiminta

JHL on aktiivinen  ammattiliitto myös opiskelijajäsenille. Ammattiliitossa on jäseninä mm. lähihoitajia, sosionomeja, yhteisöpedagogeja, sekä nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajia. Joukossamme on opiskelijajäseniä sekä toisella asteella että korkeakouluissa.

JHL:n opiskelijajäsenillä on lähes kaikki samat oikeudet kuin varsinaisilla maksavilla jäsenillä. Opiskelijajäsenet voivat asettua ehdolle ja äänestää liiton vaaleissa sekä osallistua liiton tarjoamille kursseille ja koulutuksiin.

JHL:n opiskelijajäsenenä voit vaikuttaa esimerkiksi opiskeluympäristösi viihtyisyyteen! Videolla JHL:n opiskelijajäsenet Amma ja Janette kertovat, mitä he ovat saaneet aikaan oppilaitoksessaan Luksiassa.

Liitto järjestää opiskelijajäsenille toimintaa ympäri vuoden. JHL on ollut mukana mm. korkeakouluopiskelijoiden GOOM-risteilyllä jo usean vuoden ajan ja tarjonnut jäsenille mahdollisuuden osallistua vuoden hauskimmalle reissulle. Lisäksi JHL on mukana Ammattiin Opiskelevat SAKKI ry:n toiminnassa, joka näkyy muun muassa oppilaitosvierailujen ja SAKKI-risteilyn kautta. Tulevia tapahtumia kannattaa laittaa jo kalenteriin, jottet missaa mitään!

Opiskelijajäseniä liitossa edustaa opiskelijoiden oma yhdistys, Julkisten ja hyvinvointialojen opiskelijat ry 850. Yhdistyksen toimintaa pyörittää kahden vuoden välein valittava hallitus, joka laittaa opiskelijoiden asioita rullaamaan. Yhdistyksellä on noin 8 000 jäsentä. Kokoonpano kampanjoi, karkeloi ja kokoustaa sopivassa suhteessa!

JHL opiskelijat ottaa kantaa, oli puhe sitten koulunpenkin kovuudesta ja sieltä töihin hyppäämisestä, työelämän pelisäännöistä, tai ylipäänsä opiskelijoiden ja nuorten asemasta muuttuvassa globaalissa Suomessa.

Tutustu JHL:n opiskelijayhdistyksen sivuihin.