JHL on nuorten ja opiskelijoiden paras ammattiliitto

JHL on paras ammattiliitto nuorelle! JHL:n nuorisotoiminta on tarkoitettu alle 30-vuotiaille jäsenille. Liitto järjestää nuoriso- ja opiskelijatoimintaa sekä valtakunnallisesti että alueellisesti.

JHL on paras ja voimakkain ammattiliitto myös nuorelle. Tähtiammattilaisten ammattiliitto taistelee sen puolesta, että työmarkkinat ovat nuorille reilut. JHL on esimerkiksi tehnyt pitkään työtä sen eteen, että nollasopimuksille saadaan tarkemmat säännöt.

JHL-nuorten valtakunnallinen toiminta on tarkoitettu kaikille liiton alle 30-vuotiaille jäsenille. JHL järjestää joka vuosi useita valtakunnallisia tapahtumia nuorille.

JHL on myös opiskelijan ammattiliitto. Meillä opiskelijan ääni kuuluu – iästä riippumatta.

Nuori ja/tai opiskelija, etkö vielä ole JHL:n jäsen? Liity, niin varmistat oikeutesi niin opiskelijana kuin työelämässä ja sen ulkopuolella!

Liity JHL:n jäseneksi

JHL järjestää tapahtumia nuorille

Sekä JHL:n nuorilla jäsenillä että opiskelijajäsenillä on mahdollisuus osallistua ammattiliiton toimintaan. Yhteiset tapahtumat ovat erinomainen paikka vaikuttaa JHL:n asioihin ja samalla nuorten ja opiskelijoiden asemaan koko yhteiskunnassa.

Samalla pääset tapaamaan muita samoilla aloilla työskenteleviä tai opiskelevia ja oppimaan lisää ammattiyhdistysliikkeestä!

Yksi nuorelle täydellisesti sopivista tapahtumista on  Ammattialafoorumi, joka kokoaa lokakuussa 2021 Tampereelle 1 000 JHL-tähtiammattilaista. Tutustu tapahtumaan ja ilmoittaudu mukaan!

Nuorilla on JHL:ssä myös oma vaikuttamisväylä, Nuorisofoorumi.

Paikallisia tapahtumia ja toimintaa järjestävät aluetoimistot, niiden nuorisojaostot ja yhdistykset. Tutustu alueesi nuorisotoimintaan aluetoimistojen sivuilta.

Tervetuloa mukaan JHL-nuoriin, vaikuttavaan porukkaan! Lisätietoja nuorisotoiminnasta saa järjestötoimitsija Susanna Haapalaiselta, susanna.haapalainen@jhl.fi.

Seuraa JHL-nuoria somessa!

JHL-nuoret näkyy myös somessa. Seuraa meitä Facebookissa ja Instagramissa, niin tiedät aina ensimmäisenä, mitä nuorisotoiminnassa tapahtuu.

Alueellista nuorisotoimintaa somessa

Opiskelijatoiminta

JHL on aktiivinen  ammattiliitto myös opiskelijalle. Ammattiliitossa on jäseninä muun muassa lähihoitajia, sosionomeja, yhteisöpedagogeja, sekä nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajia. Joukossamme on opiskelijajäseniä sekä toisella asteella että korkeakouluissa.

JHL:n opiskelijajäsenillä on lähes kaikki samat oikeudet kuin varsinaisilla maksavilla jäsenillä. Opiskelijajäsenet voivat asettua ehdolle ja äänestää liiton vaaleissa sekä osallistua liiton tarjoamille kursseille ja koulutuksiin.

JHL:n opiskelijajäsenenä voit vaikuttaa esimerkiksi opiskeluympäristösi viihtyisyyteen! Videolla JHL:n opiskelijajäsenet Amma ja Janette kertovat, mitä he ovat saaneet aikaan oppilaitoksessaan Luksiassa.

Liitto järjestää opiskelijajäsenille toimintaa ympäri vuoden. JHL on ollut mukana muun muassa korkeakouluopiskelijoiden GOOM-risteilyllä jo usean vuoden ajan ja tarjonnut jäsenille mahdollisuuden osallistua vuoden hauskimmalle reissulle.

Lisäksi JHL on mukana Ammattiin Opiskelevat SAKKI ry:n toiminnassa, joka näkyy muun muassa oppilaitosvierailujen ja SAKKI-risteilyn kautta. Tulevia tapahtumia kannattaa laittaa jo kalenteriin, jottet missaa mitään!

Opiskelijajäseniä liitossa edustaa opiskelijoiden oma yhdistys, Julkisten ja hyvinvointialojen opiskelijat ry 850. Yhdistyksen toimintaa pyörittää kahden vuoden välein valittava hallitus, joka laittaa opiskelijoiden asioita rullaamaan. Yhdistyksellä on noin 8 000 jäsentä. Kokoonpano kampanjoi, karkeloi ja kokoustaa sopivassa suhteessa!

JHL opiskelijat ottaa kantaa, oli puhe sitten koulunpenkin kovuudesta ja sieltä töihin hyppäämisestä, työelämän pelisäännöistä, tai ylipäänsä opiskelijoiden ja nuorten asemasta muuttuvassa globaalissa Suomessa.