Maahanmuuttajat

165 000 jäsenemme joukosta löytyy paljon maahanmuuttajataustaisia ammattilaisia. JHL:n maahanmuuttajatoiminta on monipuolista ja kasvavaa! Toivotamme kaikki tervetulleiksi ammattiliittoon.

Tällä hetkellä jäsenistämme noin 6300 puhuu äidinkielenään muuta kuin suomea, ruotsia tai saamea. Ammattilaisten monipuoliset taustat ovat muun muassa Virosta, Venäjältä, Thaimaasta, Somaliasta ja Irakista.

Alueelliset maahanmuuttajaverkostot

Meillä on kuusi alueellista maahanmuuttajaverkostoa. Verkostot on perustettu sen takia, että maahanmuuttajataustaisten olisi helpompi tulla mukaan toimintaamme.

Verkostojen tehtävänä on parantaa maahanmuuttajajäsentemme tiedonsaantia työelämästä ja työntekijän oikeuksista. Verkostoissa myös keskustellaan ammattiliitosta ja ajankohtaisista työelämäasioista. Yhdessä pidetään myös hauskaa!

Itä-Suomen maahanmuuttajaverkoston jäseniä ryhmäkuvassa.

Kaikki maahanmuuttajataustaiset JHL:n jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita maahanmuuttajaverkostojen toimintaan. Tutustu oman alueesi ryhmään ja tule mukaan tapaamisiin! Liity myös JHL:n maahanmuuttajaverkostojen Facebook-ryhmään!

Etelä-Suomen maahanmuuttajaverkosto KaMuT parantaa JHL:n maahanmuuttajajäsenten tiedonsaantia työelämästä sekä työntekijän oikeuksista ja velvollisuuksista. Verkosto toimii myös vertaisverkostona, jossa keskustellaan ajankohtaisista ammattiliiton asioista ja maahanmuuttajien työelämäasioista.

KaMuT = Kaikki Mukaan Toimintaan

Ryhmän tavoitteena on aktivoida jäseniä osallistumaan oman työpaikan, yhdistyksen ja liiton toimintaan. Verkostossa suunnitellaan toimintaa ja tehdään yhteistyötä liiton yhdistysten kanssa. Kamuilla on oma edustaja Etelä-Suomen aluetoimiston alueryhmässä.

Tule mukaan toimintaan!

KaMuT kokoontuu noin kerran kuukaudessa. Haluaisitko tulla mukaan? Ota yhteyttä:

Sisä-Suomen maahanmuuttajaverkosto Jalla-Jalla! parantaa JHL:n maahanmuuttajajäsenten tiedonsaantia työelämästä sekä työntekijän oikeuksista ja velvollisuuksista. Verkosto toimii myös vertaisverkostona, jossa keskustellaan ajankohtaisista ammattiliiton asioista ja maahanmuuttajien työelämäasioista. Verkosto on elokuussa 2021 ja se on JHL:n kolmas maahanmuuttajaverkosto.

Jalla-Jalla! = Mennään!

Tule mukaan toimintaan!

Jalla-Jalla! kokoontuu parin kuukauden välein. Haluaisitko tulla mukaan seuraavalla kerralla? Ota yhteyttä Isto Mäkelään: isto.makela@jhl.fi, 050 433 1590.

Varsinais-Suomen maahanmuuttajaverkosto MeVe parantaa JHL:n maahanmuuttajajäsenten tiedonsaantia työelämästä sekä työntekijän oikeuksista ja velvollisuuksista. Verkosto toimii myös vertaisverkostona, jossa keskustellaan ajankohtaisista ammattiliiton asioista ja maahanmuuttajien työelämäasioista.

MeVe = Meidän Verkosto

Tule mukaan toimintaan!

MeVe kokoontuu parin kuukauden välein. Haluaisitko tulla mukaan seuraavalla kerralla? Ota yhteyttä:

Kaakkois-Suomen maahanmuuttajaverkosto parantaa JHL:n maahanmuuttajajäsenten tiedonsaantia työelämästä sekä työntekijän oikeuksista ja velvollisuuksista. Verkosto toimii myös vertaisverkostona, jossa keskustellaan ajankohtaisista ammattiliiton asioista ja maahanmuuttajien työelämäasioista. Verkosto tarjoaa väyliä vaikuttaa ammattiliitossa sekä yhteiskunnassa.

Tule mukaan toimintaan!

Kaakkois-Suomen maahanmuuttajaverkoston jäseneksi pääsee ilmoittamalla kiinnostuksesta aluetoimistolle sähköpostiviestillä: minna.isberg@jhl.fi

Pohjanmaan maahanmuuttajaverkosto PoVer parantaa JHL:n maahanmuuttajajäsenten tiedonsaantia työelämästä sekä työntekijän oikeuksista ja velvollisuuksista. Verkosto toimii myös vertaisverkostona, jossa keskustellaan ajankohtaisista ammattiliiton asioista ja maahanmuuttajien työelämäasioista.

Tule mukaan toimintaan!

Haluaisitko tulla mukaan PoVeriin? Ota yhteyttä:

Oulun seudun maahanmuuttajaverkosto OuVer parantaa Pohjois-Pohjanmaan alueella JHL:n maahanmuuttajajäsenten tiedonsaantia työelämästä sekä työntekijän oikeuksista ja velvollisuuksista. Verkosto toimii myös vertaisverkostona, jossa keskustellaan ajankohtaisista ammattiliiton asioista ja maahanmuuttajien työelämäasioista. Verkosto on perustettu tammikuussa 2024. Verkoston puheenjohtajina toimivat David Delahunty ja Timea Heiska.

OuVerilla on oma edustaja Oulun seudun aluetoimiston alueryhmässä. Tule mukaan toimintaan!

OuVer kokoontuu parin kuukauden välein. Haluaisitko tulla mukaan? Ota yhteyttä:

Itä-Suomen maahanmuuttajaverkosto parantaa JHL:n maahanmuuttajajäsenten tiedonsaantia työelämästä sekä työntekijän oikeuksista ja velvollisuuksista. Verkosto toimii myös vertaisverkostona, jossa keskustellaan ajankohtaisista ammattiliiton asioista ja maahanmuuttajien työelämäasioista.

Tule mukaan toimintaan!

Haluaisitko tulla mukaan verkostoon? Laita viestiä Toni Sorsalle toni.sorsa@jhl.fi tai Marja Karmalalle marja.karmala@jhl.fi

JHL:n maahanmuuttajaverkosto laajeni Itä-Suomeen – Puheenjohtaja Wendy Savolainen: On ilo ja ylpeys, että ammattiliitto avautuu maahanmuuttajille

Tietoa työelämästä eri kanavissa

Tiesithän, että voit vaihtaa nettisivujemme kielen englanniksi tai ruotsiksi sivun yläosasta löytyvästä kielivalikosta?

Facebookissa Trade Union JHL -sivu on JHL:n virallinen englanninkielinen sosiaalisen median kanava.

Suomen ammattiliittojen keskusjärjestö SAK:n työelämän pelisäännöt -sivulta löydät työelämätietoa 23:lla eri kielellä. JHL on SAK:n jäsenjärjestö.

Lisäksi JHL:n omasta aineistopankista löydät kampanja- ja muita materiaaleja suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Koulutukset ja tapahtumat

Järjestämme säännöllisin väliajoin koulutuksia ja tapahtumia, jotka on suunnattu nimenomaan maahanmuuttajataustaisille jäsenillemme. Tilaisuuksia on sekä suomeksi että englanniksi.

Ota yhteyttä!

Haluaisitko kysyä jotain maahanmuuttajatoiminnastamme tai liittoon liittymisestä? Voit olla yhteydessä maahanmuuttajatyöstä vastaaviin asiantuntijoihimme: