Jäsenhankinta

Uusien jäsenten hankinta on JHL:ssa kaikkien yhteinen tehtävä! Myös sinä liiton jäsenenä voit suositella jäseneksi liittymistä. Mitä enemmän meitä on, sitä vahvempi ja vaikuttavampi JHL on ammattiliittona.

Tiesitkö tätä:

Yleisin syy siihen, että ammattiliittoon ei liitytä on, että kukaan ei ole kysynyt mukaan.

Sinä, JHL:n jäsen, voit korjata tämän epäkohdan! Ota JHL:n jäsenyys työkavereiden, ystävien ja läheistesi kanssa puheeksi. Suosittele liittoon liittymistä ja hanki uusia jäseniä.

Onnistunut jäsenhankinta palkitaan.  Jos ja kun innostut asiasta enemmän, voit ilmoittaa yhdistyksellesi, että haluat ryhtyä yhdistyksesi jäsenhankkijaksi tai oppilaitosagentiksi.

Jäsen, hanki jäsen!

JHL:n työssä käyvä jäsen, opiskelijajäsen tai aktiivi: lähde mukaan hankkimaan liittoon uusia jäseniä! Suosittele ammattiliittosi JHL:n jäsenyyttä ja ansaitse satojen eurojen arvosta JHL-bonuspisteitä. Jokainen hankittu jäsen kasvattaa bonuspistesaldoasi. Pisteet voit muuttaa tavaroiksi JHL-bonuspalkinnoissa.

Jäsen, hanki jäsen -sivulla on 7 + 1 vinkkiä jäsenhankintaan. Poimi sopivat vinkit käyttöösi. Yhdessä olemme vahvempia!

Yhdistykset ja jäsenhankinta

Monissa yhdistyksissä on nimettyjä jäsenhankkijoita, mutta jäsenyyden suositteleminen ja jäsenhankinta on myös luottamusmiesten ja yhdistysten hallitusten jäsenten tehtävä.

Yhdistysten kannattaa suunnitella jäsenhankintaa vuosittain ja nimetä useita jäsenhankkijoita, joista yksi nimetään jäsenhankinnan koordinoivaksi vastuuhenkilöksi.

JHL:n aktiivit, joille on ilmoitettu tehtäväksi ”jäsenhankkija”, saavat liitosta uutiskirjeitä ja ajankohtaista tietoa jäsenhankinnasta.  Heidän tehtävänään on innostaa myös muita yhdistyksen jäseniä jäsenhankintaan. Jos kiinnostuit tehtävästä, ilmoita siitä joko yhdistykseen tai suoraan liittoon.

Katso myös, millaista materiaalia liitto tarjoaa jäsenhankinnan tueksi.

Opiskelijajäsenhankinta

Opiskelijajäsenhankinta ja oppilaitostyö on myös erittäin tärkeää toimintaa, jota iso joukko aktiivisia JHL:n jäseniä ja oppilaitosagentteja tekee vuosittain.

Työmarkkinatietouden levittäminen tuleville julkisten- ja hyvinvointialojen työntekijöille on tärkeää jo opiskeluaikana. Näin liitto ja sen toimijat tulevat tutuiksi.

Opiskelijajäsenet ovat vapautettuja liiton jäsenmaksusta opiskelujensa ajalta. Opintojen päätyttyä jäsenyys jatkuu liiton sääntöjen mukaan.

JHL korvaa jäsenhankkijoille koulutiedotuskeikoista aiheutuvia kuluja. Maksamme luentopalkkion 30 euroa pidetystä työmarkkinainfosta ja aulainfoista korvaamme 15 euroa tunnilta. Lisäksi matkat kohteeseen ja takaisin korvataan pääsääntöisesti halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan.

Oppilaitokset voivat tilata työmarkkinatunnin täältä.

Haluatko koulutusta jäsenhankinnassa?

JHL kouluttaa säännöllisesti jäsenhankkijoita sekä valtakunnallisesti että alueellisesti.

Mikäli olet kiinnostunut jäsenhankinnasta tai oppilaitoskäynneistä, ole yhteydessä oman alueesi JHL:n henkilökuntaan tai lähetä sähköpostia keskustoimistolle osoitteeseen jasenhankinta@jhl.fi.

Koulutiedotuksesta vastaavien yhteystiedot alueittain.

Aktiiviset jäsenhankkijat palkitaan

JHL haluaa kannustaa jäseniään aktiiviseen jäsenhankintaan myös  palkinnoilla. Jäsenhankkijoiden käytössä on yhteistyökumppanimme Innoflamen ylläpitämä JHL-bonuspalkinnot -järjestelmä. Sinne kirjautuu pisteitä kustakin hankitusta jäsenestä.

Pisteillä jäsenhankkija voi lunastaa erilaisia tuotteita. Osa tuotteista on sellaisia, että ne tukevat jäsenhankintatyötä (esim. matkalaukut  ja JHL –tekstiilit).

JHL-bonuspalkinnot pähkinänkuoressa

Uuden jäsenen liittymislomakkeeseen (myös opiskelijajäsenen liittymislomakkeeseen) merkitään jäsenhankkijan nimi ja jäsennumero. Näin pisteet uudesta jäsenestä kirjautuvat jäsenhankkijan tilille. Työssäkäyvästä jäsenestä ansaitaan 30 pistettä ja opiskelijajäsenestä 12 pistettä. Yhden pisteen arvo on yksi euro. Pisteet siirtyvät JHL-bonuspalkintoihin varsinaisten jäsenten osalta sitten, kun uusi jäsen on maksanut ensimmäisen jäsenmaksunsa.

Jäsenhankkija saa sähköpostiinsa tunnukset, joiden avulla kirjautuneita pisteitä pääsee tarkastelemaan ja tietenkin vaihtamaan palkintoihin!

Jäsenhankkija, joka itse on JHL:n opiskelijajäsen voi lunastaa opiskelijajäsenistä hankitut pisteet rahana.

Jäsenhankinnasta ansaitut pisteet ovat voimassa kaksi vuotta.