Kurssit ja tuen hakeminen

Yhdistykset voivat järjestää koulutusta myös itsenäisesti. Liitto tukee yhdistysten koulutuksia. Hakuaikoja on kahdesti vuodessa. Koronapandemian vuoksi kurssituen ehdoissa on muutoksia.

Yhdistykset voivat järjestää koulutusta myös itsenäisesti. Yhdistys vastaa tällöin itse kurssin järjestämisestä ja kuluista, mukaan lukien kouluttajan ja kurssitilojen hankinnasta.

Liitto tarjoaa kuitenkin yhdistyksille taloudellista kurssitukea sekä sisältöjä onnistuneelle kurssille. Tällä hetkellä tukea myönnetään koronaepidemian takia vain etäkoulutuksiin.

Kurssin suunnittelun avuksi on laadittu kolme teemapakettia, joiden avulla yhdistys voi rakentaa sopivan koulutuksen. Teemapakettien lisäksi koulutuksissa voi käsitellä esimerkiksi ajankohtaisia edunvalvonnan kysymyksiä. Lopullinen kurssi rakennetaan yhdistyksen omien tarpeiden mukaisesti yhdessä kouluttajan kanssa .

Tutustu malliteemoihin

Omaa koulutusta suunnittelevan yhdistyksen kannattaa ensimmäisenä ottaa yhteyttä aluetoimistoon. Näin löytyy sopiva kouluttaja, joka auttaa kiinnostavan kurssin suunnittelussa. Koulutuksia on myös mahdollista järjestää useamman oman alan tai alueen JHL-yhdistyksen kanssa.

Kurssituen hakeminen syksyn 2021 kursseille

Hyvä yhdistysaktiivi, tutustuthan näihin ohjeisiin huolella ennen kurssituen hakemista.

Koronatilanteen vuoksi tuettavien kurssiryhmien kokoa on rajoitettu. Syksyn koulutukset pienille ryhmille voi järjestää lähiopetuksena, kun koulutuksessa otetaan huomioon alueelliset suositukset ja rajoitukset. Koulutukset suuremmille ryhmille kannattaa kuitenkin toteuttaa etäopetuksena.

Lähiopetuksena toteutettavien kurssien osalta kurssitukea maksetaan enintään 12 opiskelijalle. JHL johtoryhmä antoi asiasta päätöksen1.6.

Etäopetusta ja lähiopetusta yhdistävien hybridikurssien osalta kurssitukea maksetaan enintään 12 lähiopetukseen osallistuvan opiskelijan osalta sekä rajoituksetta etäyhteydellä osallistuvien osalta. Linjaukset koskettavat kaikkia syksyllä järjestettäviä yhdistysten omia kursseja.

Etäopetuksena toteutettavilla kursseilla ei ole osallistujarajoitusta.

Yhdistyksen tulee omia koulutuksiaan järjestäessään ottaa huomioon viranomaisten ajantasaiset ohjeistukset ja alueelliset rajoitukset.

Koulutusten toteutuksessa tulee noudattaa liiton ohjeita, joilla varmistetaan yhdistysten tapahtumien ja koulutuksen turvallinen toteutus. Koulutuksissa tulee aina huomioida turvavälit, maskisuositus sekä tehostettu hygienia.

Yhdistysten omat kurssit ovat erittäin tärkeitä jäsenille, aktiiveille ja liitolle. Huolehditaan yhdessä koulutusten turvallisesta järjestämisestä!

Lisätietoa kurssituen hakemisesta

Kurssitukea haetaan kaksi kertaa vuodessa. Syyskaudella toteutettavien kurssien osalta 30.6.2021 mennessä, kevätkaudella 2022 toteutettavien kurssien osalta 31.1.2022 mennessä. Muistathan hakea kurssitukea ajoissa!

Hae tukea verkossa

Päätökset tehdään kurssineuvonnassa. Kurssituen myöntämisestä ilmoitetaan hakuajan päättymisen jälkeen.

Kurssin vähimmäiskoko on kymmenen henkilöä ja vähimmäiskesto on kuusi oppituntia (1 oppitunti = 45 minuuttia). Kurssi voidaan jakaa myös useammalle päivälle, mikäli vähimmäistuntimäärä täyttyy.

JHL:n yhdistysten kurssituki omaan koulutukseen on enintään 25 euroa / JHL:n jäsen tositteita vastaan. Kurssitukea maksetaan niistä osallistujista, jotka ovat järjestävän yhdistyksen tai yhdistysten jäseniä. Yhdistys voi saada kurssitukea pääsääntöisesti yhteen koulutukseen kalenterivuoden aikana. Kurssituki maksetaan, kun kaikki tarvittavat dokumentit on toimitettu kurssineuvontaan kuukauden kuluessa kurssin päättymispäivästä lukien.

Yhdistys vastaa liiton ulkopuolisen kouluttajan palkkion sekä muiden kulujen maksamisesta.

Lisätietoja saat JHL-opiston kurssisihteereiltä sähköpostitse kurssit@jhl.fi tai puhelimitse 010 7703 510.

Kurssituen hakulomake

Yhdistyksen omakurssin tilaus

Tällä lomakkeella yhdistykset voivat tilata kurssin ja hakea kurssitukea. Kaikki tähdellä merkityt kentät pitää täyttää, että lomakkeen lähettäminen onnistuu. Huom! Lomake on suojattu.
  • Date Format: DD slash MM slash YYYY