Ammatilliset opintopäivät

JHL:n ammatilliset opintopäivät kannustavat oman ammattitaidon lisäämiseen ja laajentamiseen sekä kohottavat eri ammattialojen näkyvyyttä ja tiivistävät yhteistyötä eri alojen välillä.

Ammatilliset opintopäivät ovat täydennyskoulutusta

Ammatilliset opintopäivät ovat ammatillista täydennyskoulutusta ja rinnastettavissa  työnantajan kustantamaan henkilöstökoulutukseen, kun työnantaja osallistuu kustannuksiin maksaen osallistumismaksun ja antaen osallistumisajan työajaksi. Voit sopia työnantajan kanssa koulutuksen liittämisestä osaamisen kehittämissuunnitelmaan.

Kurssimaksut

Opintopäivien ja kurssien osallistumismaksu on 50 euroa kurssipäivältä. Kurssimaksu
sisältää koulutuksen, materiaalin, ruokailut ja matkat liiton koulutuksia koskevan
matkustussäännön mukaan sekä kurssipaikkakunnan ulkopuolelta tuleville majoituksen
hotellissa kahden hengen huoneessa. Ilman majoitusta kurssimaksu on 30 euroa
kurssipäivältä.

Osallistumismaksun maksaja ja laskutusosoite on selvitettävä ennen opintopäiville tai kurssille hakeutumista. Nämä maksajan tiedot merkitään kurssihakemukseen ennakkoon tehtävää laskutusta varten. Tarvittaessa voit hakea osallistumismaksua yhdistykseltäsi.  Myös JHL:n opiskelijayhdistykseen kuuluvat jäsenet voivat hakea osallistumismaksua omalta yhdistykseltään.

Matkakorvaukset ja kurssien ohjelma

Eri ammattialoille tarkoitettuja opintopäiviä järjestetään sekä alueellisesti eri puolilla Suomea että valtakunnallisesti JHL-opistolla Helsingissä. Samansisältöisille opintopäiville voi osallistua kerran vuodessa.

Kurssisisällöt vaihtuvat vuosittain. Vuoden 2018 opintopäivien yhteisiä teemoja ovat ammatillinen kehittyminen, sekä työyhteisötaidot. Lisäksi käsitellään kunkin ammattialaryhmän kannalta tärkeitä konkreettisia ammatillisia aiheita. Tarkemmat tiedot kursseista löydät kurssikalenterista.