Jäsenedut

JHL:n jäsenedut ovat valtavan monipuoliset. Ne ulottuvat työelämän turvasta vapaa-ajan etuihin. Saat työpaikalla asioitasi ajavan luottamusmiehen ja monia mahdollisuuksia koulutukseen. Saat ilmaiseksi kattavan vakuutuspaketin ja jäsenlehden. Alennusta saat lähes asiasta kuin asiasta, muun muassa risteilyistä, hotelleista, lomapaikoista, liikuntapalveluista ja äänikirjoista.

Etusi työelämässä

Yhdellä jäsenmaksulla saat käyttöösi kaikki ammattiliiton, työttömyyskassan, aluetoimiston ja yhdistyksesi palvelut ja edut.

Saat:

• Ammattiliittosi JHL neuvotteleman työ- tai virkaehtosopimuksen. Siinä on sovittu esimerkiksi palkastasi, työajastasi ja vuosilomastasi.
  • Apua yhdistykseltäsi ja työpaikkasi luottamushenkilöltä.
  • Monipuolista liiton järjestämää koulutusta sekä rahallista tukea avoimen ammattikorkeakoulun opintoihin.
  • Mahdollisuuden saada ilmaista oikeusapua ja lakimiehen palveluja työelämän ongelmatilanteissa.
  • Aluetoimiston ja yhdistyksesi avun erilaisissa työelämän tilanteissa sekä tilaisuuden osallistua niiden järjestämiin tapahtumiin ja koulutukseen.
  • Turvaa työttömyyden varalta.

Työelämän etujen lisäksi sinä jäsenenä pääset nauttimaan monista vapaa-ajan eduista. Hyödyntämällä JHL:n hankkimia jäsenetuja säästät selvää rahaa.

Ohessa JHL:n jäsenedut. Katso jokaisen edun kohdalta erikseen, miten saat edun käyttöösi. Joko sinulla on JHL:n mobiilijäsenkortti? Katso, miten saat ladattua kortin puhelimeesi.

Upea Tähtiammattilais-jäsentapahtuma Tampereella!

Lokakuussa 2024 ammattiliittosi JHL järjestää Tampereella häikäisevän Tähtiammattilaiset-tapahtuman, joka kokoaa yhteen JHL-alojen tähdet! Luvassa huippupuhujia, kouluttautumista, ykkösluokan esiintyjiä ja hulppea iltagaala, hinta vain 50 euroa / päivä! Tapahtuma on vain JHL:n jäsenille.

Valkoinen teksti "Tähtiammattilaispäivät Tampereella 11.–12.10.2024" punaisella pohjalla, ammattiliitto JHL:n logo yläkulmassa.

Vakuutukset

JHL järjestää jäsenilleen

Turvan vakuutusedut

Matkustajavakuutuksessa ovat vakuutettuina liiton alle 70-vuotiaat jäsenet. Jos täytät 70 vuotta matkan aikana, sinulla tulee olla itse ostettu matkustajavakuutus niille vuoden matkapäiville, jolloin olet 70-vuotias tai sitä vanhempi.

Matkustajavakuutuksessa vakuutettuja ovat JHL:n jäsenen mukana matkalla olevat alle 15-vuotiaat jäsenen omat lapset, omat lapsenlapset ja puolison lapset. Myös mukana matkustavat alle 15-vuotiaat samassa taloudessa asuvat lapset kuuluvat vakuutukseen.

Mitä matkavakuutus korvaa?

Matkustajavakuutus korvaa matkalla alkavan sairauden tai sattuvan tapaturman hoitokuluja. Lisäksi vakuutuksesta korvataan matkan peruuntumisesta tai keskeytymisestä sekä matkalta myöhästymisestä aiheutuvia kuluja.

Matkavakuutus ei koske matkatavaroita

Matkustajavakuutuksesta ei korvata matkatavaroille sattuvia vahinkoja, joten matkatavarat on vakuutettava erikseen. Kannattaa tarkistaa oma kotivakuutus, sillä matkatavarat saattavat jo sisältyä siihen.

Vakuutettuja ovat kaikki liiton jäsenet aina siihen päivään saakka, kun jäsen täyttää 70 vuotta. Vapaa-ajan tapaturmavakuutus on voimassa kaikkialla maailmassa. Se ei kuitenkaan ole voimassa kilpaurheilussa tai sen harjoittelussa eikä ehdoissa mainituissa urheilulajeissa tai harrastuksissa.

Vakuutukseen sisältyy korvaus tapaturman aiheuttamasta pysyvästä haitasta, mutta ei tapaturman aiheuttamista hoitokuluista.

JHL tarjoaa jäsenilleen myös etätyövakuutuksen. Vakuutus on voimassa etätyöpaikassa ruokailuiden, taukojen ja muun kuin etätyöhön liittyvän tavanomaisen liikkumisen aikana sisätiloissa ja etätyöpaikan piha-alueella.

Järjestövakuutus sisältää

• matkustajavakuutuksen
  • matkatavaravakuutuksen
  • matkavastuuvakuutuksen
  • matkaoikeusturvavakuutuksen.

Esimerkiksi sinä ja matkatavarasi olette vakuutettuja JHL-opiston tai liiton järjestämissä koulutustilaisuuksissa ja jäsentapahtumissa.

Henkivakuutuksella huolehdit, että läheisesi pärjää taloudellisesti, jos jonain päivänä äkillisesti menehdyt. Esimerkiksi asuntolainan ja muiden kulujen ei tarvitse kaatua kokonaan puolison niskaan.

Turvassa-henkivakuutus on uusi ja erityisesti JHL:n jäsenelle edullinen henkivakuutus:

• vain 6,77 €/kk (hintaesimerkki vuonna 2021: 30-vuotias JHL:n jäsen, korvaussumma 100 000 €).

Turvassa-henkivakuutuksen myöntää LähiTapiola Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö.

Ota henkivakuutus osoitteessa turva.fi/henkivakuutus.

Turvan valtakunnallinen palvelunumero 010 195 110 on avoinna arkisin klo 8.00–18.00.

Korvauspalvelujen palvelunumero 010 195 108 on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9.00–16.00.

Palvelunumeroissa on paikallispuhelun hinta koko Suomessa.

Ifin ja Kalevan vakuutusedut

Vakuutusyhtiö If tarjoaa vakuutusetuja JHL:n jäsenille. Tutustu niihin Ifin liittosivuilta.

JHL:n jäsenenä voit hankkia henkivakuutuksen itsellesi tai elämänkumppanillesi omana vakuutuksena tai teille yhdessä vieläkin edullisempana kahden hengen yhteisturvana. Pariturvassa riittää, että toinen vakuutetuista on JHL:n jäsen.

Esim. vakuutettuina 30-vuotias JHL:n jäsen ja hänen saman ikäinen kumppaninsa, 100 000 € henkivakuutus kahden hengen yhteisturvana, yhteensä 13,6 €/kk.

Tutustu tarkemmin osoitteessa kalevavakuutus.fi/jhl.

Liiton lomapaikat

Tarjoamme sinulle edullisia lomapaikkoja läpi kotimaan ja Holiday Clubin lomaosakkeita eri puolilla Suomea.

Tietotekniikka

Risteilyt ja hotellit

Risteilyt

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat risteilyetuja TallinkSiljalla. Liiton jäsenyys kannattaa!

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat 25 prosenttia alennusta Tallink Siljan risteilyistä ja ilmaiseksi Club One Silver -jäsenyyden.

22 tunnin risteilyt Helsingistä ja Turusta

Saat jäsenetuna 25 prosenttia alennusta 22 h -risteilyistä sunnuntaista torstaihin lähtevillä laivoilla ajalla 2.1.–19.6 ja 18.8.–19.12.2024.

Helsingistä seilataan Tallinnaan ja Turusta Tukholmaan. Paatit lähtevät iltaisin.

Varaa matka tuotetunnuksella TS147768 osoitteessa https://fi.tallink.com/etsi-matka tai soittamalla numeroon 010 804 133. Huomioithan, että paikkoja on tarjolla rajoitetusti. Reittikohtainen polttoaine- ja päästölisämaksu lisätään hintaan.

Päivä Tukholmassa -risteilyt Helsingistä

Saat 25 prosenttia alennusta Helsingistä lähtevistä päivä Tukholmassa -risteilyistä. Alennus on voimassa sunnuntaista keskiviikkoon lähtevillä laivoilla ajalla 7.1.–22.5 ja 18.8.–18.12.2024. Matka käy Helsingistä Maarianhaminan kautta Tukholmaan.

Risteilyt ja reittimatkat Ahvenanmaalta

Saat 25 prosenttia alennusta Ahvenanmaalta lähtevistä risteilyistä ja reittimatkoista. Matkustus- ja varausajat ovat samat kuin Manner-Suomesta lähteville risteilyille.

Club One Silver-taso ilmaiseksi

Saat JHL:n jäsenetuna Club One -kanta-asiakasohjelman Silver-tason edut ilmaiseksi. Lisää liittyessäsi liiton sopimusetunumero sille varattuun kenttään (Agency ID) liittymislomakkeella. JHL:n sopimusetunumero on 5596.

Jos olet jo Club One -jäsen ja Bronze-tasolla, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen erikoisliittymiset@tallinksilja.com, niin etu lisätään tilisi tietoihin.

Liity Club One -kanta-asiakkaaksi osoitteessa www.tallinksilja.fi/liity-jaseneksi. Käytä liittyessäsi sopimusetunumeroa 5596.

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saar alennusta Eckerö Linen risteilyist ä ja reittimatkoista. Liiton jäsenyys kannattaa.
Kuva: Kaupo Kalda

Ammattiliitto JHL:n jäsenet saavat Eckerö Linella 20 prosentin alennuksen risteily- ja reittimatkojen päivittäisestä verkkokauppahinnasta. Alennus koskee sekä henkilö- että ajoneuvolippuja. Alennus on voimassa 28.2.2025 saakka.

Alennukset vain verkkokaupasta käyttämällä varausvaiheessa tuotekoodia SAK24.

1. Aloita varaus valitsemalla reitti, päivämäärät, lähdöt, matkustajat ja ajoneuvot www.eckeroline.fi sivun varausalueella.
  2. Seuraavaksi avautuvalla varaussivulla etsi ja valitse ”Syötä koodi”
  3. Kirjoita tuotekoodi SAK24 kenttään ja valitse syötä.
  4. Tuotekoodi latautuu ja näet alennusrivin ostoskorissa.
  5. Valitse haluamasi lisäpalvelut ja jatka varausta.

Voimassa oleva jäsen- / henkilökortti on varauduttava esittämään pyydettäessä lippujen lunastuksen yhteydessä.

Ajalla 10.6.–11.8.2024 alennusta saa 10 prosenttia.

Katso myös kokouspakettien sekä reitti- ja risteilymatkojen jäsenhinnat.

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat alennusta Vikin Linen risteilyistä. Liiton jäsenyys kannattaa.

Viking Line tarjoaa JHL:n jäsenille etuja vapaa-ajan matkoista. Etu voi olla jopa 20 % päivän hinnasta. Kerro matkaa varatessasi JHL:n jäsenyydestä ja varaudu esittämään JHL:n jäsenkortti lippuja lunastaessasi.

Reittimatkaetu FVRES on voimassa myös Maarianhaminasta laivaan noustessa, oli sitten kyseessä Helsingin tai Turun laiva. Etu on voimassa myös välillä Maarianhamina-Tukholma.

Katso tarkemmin edut ja tuotetunnukset:  Viking Line – JHL edut

Hotellit

Maisemakuva Nallikarista ilmasta käsin. Metsää, rakennuksia, merta. Ammattiliitto JHL:n jäsenet voivat hyödyntää liiton monipuolisia jäsenetuja.

Nallikari Lomakylä Oulussa tarjoaa JHL:n jäsenille 15 % alennuksen Lomamökkien, Poiju Villojen ja uusien Aalto-huoneistojen päivän hinnasta.

Etu on voimassa 7.1.-31.5.2024 & 1.9.-22.12.2024 vapaa-ajan matkustukseen, kun varaus on min. 2 yötä. Aalto-huoneistot varattavissa 26.2.2024 alkaen.

Saadaksesi alennuksen sinun on tehtävä varaus suoraan lomakylän varaussivuston kautta viimeistään seitsemän vuorokautta ennen saapumista. Alennuksen saat kampanjakoodilla LIITTOETU.

Etu annetaan päivän hinnasta, kun maksu suoritetaan saavuttaessa. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin, tarjouksiin tai kolmannen osapuolen kautta tehtyihin varauksiin. Etu ei koske majoituksen yhteydessä varattavia lisäpalveluita.

Varauksia koskevat normaalit varaus- ja peruutusehdot. Etuhintaista majoitusta rajoitettu määrä. Esitäthän jäsenkorttisi sisäänkirjautumisen yhteydessä. Etu käytettävissä yksittäisiin henkilökohtaisiin varauksiin.

Tutustu kohteeseen ja varaa oma lomasi Ympärivuotisesta Nallikarin lomakeskuksesta.

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat hyviä alennuksia Ikaalinen Spa Resorstista,. Liiton jäsenyydestä on etua.

JHL:n jäsenille 50 prosentin alennus päivän hinnasta. Alennus koskee kaikkia Ikaalinen Span majoitusvaihtoehtoja ja sen saa verkkokaupasta ikaalinenspa.fi koodilla SNOW24. Tarjouksen voi käyttää majoituksiin 31.3.2024 (pois lukien viikko 8 eli 16.–25.2.2024) asti, niin kauan kuin huoneita riittää. Max 2 yötä. Kaikkiin majoituksiin sisältyy lisäksi aamiainen, sekä kylpylän ja kuntosalin vapaa käyttö. Varaukset netistä ikaalinenspa.fi. Tarjous koskee vain uusia varauksia, eikä sitä voi yhdistää muihin tarjouksiin. Majoitus maksetaan varatessa, siihen ei sisälly peruutus- tai vaihto-oikeutta. Lisävuoteet normaalihinnalla.

Alennuskoodilla JHL 30 prosentin alennus päivän hinnasta päärakennuksen huoneissa, sekä Loft-rakennuksen Economy-huoneissa.
Tarjous voimassa 31.12.2024 asti (pl. 24.-26.12.24). Vain uusiin varauksiin, ei voi yhdistää muihin tarjouksiin. Huone maksetaan varattaessa. Varausta ei voi perua, mutta varaus on mahdollista siirtää toiseen ajankohtaan. Lisävuoteet normaalihinnalla.

Varaukset ikaalinenspa.fi, tai myyntipalvelusta 03 4511 / myynti@ikaalinenspa.fi. Mainitse varatessa jäsenyytesi.

Kahden hengen moderni ja raikkaan värinen hotellihuone. JHL:n jäsenenä saat alennusta majoitushinnoista myös Folks-hotelleissa.

The Folks Hotel Konepaja Helsinki tarjoaa JHL:n jäsenille majoitusetuna -10 % alennuksen päivän huonehinnasta. Varaukset on tehtävä suoraan verkkosivujen www.folkshotels.fi kautta käyttämällä koodia: LIITTOETU. Etuhinnat ovat voimassa 31.12.2024 asti.

Hotellilla on yhteensä 146 hotellihuonetta. The Folks Hotel Konepaja on avattu vuonna 2020 historialliselle Konepajan alueelle Vallilaan.

Huoneen hintaan sisältyy Wellness-osaston käyttö, joka sisältää laadukkaan kuntosalin, suomalaisen saunan sekä höyrysaunan. Hotellin pihassa on pysäköintipaikkoja ja latauspisteitä sähköautoille, ja niitä voi varata etukäteen käyttöön. Lisäksi hotellissa on hyvin varusteltuja kokoustiloja ja hotellin kivijalasta löytyy Albina-ruokaravintola.

Strawberry tarjoaa JHL:n jäsenille vapaa-ajan majoituksiin etuhinnan Hotel AX:ssä. Liitto on mukana Jätkäsaareen Hotel AX:n kiinteistön toiminnassa ja Strawberry tarjoaa 15 % alennuksen päivän joustavasta aamiaista sisältävästä hinnasta.

Kun varaat majoituksen netistä, www.hotelax.fi varauskoodilla PROJHLAX, saat etuhinnan näkyviin.
Etu on voimassa 31.12.2025 asti. Näytäthän jäsenkorttisi hotellin vastaanotossa kirjautuessasi sisään.

Hotel AX sijaitsee osoitteessa Välimerenkatu 18, 00180 Helsinki.
Hotelli on Suomen ensimmäinen taidehotelli, jossa päätaiteilijana toimii Stefan Lindfors.

Kun olet ammattiliitto JHL:n jäsen, koko perheesi pääsee nauttimaan Yyterin virkistyshotellin palveluista jäsenhintaan.

Yyterin virkistyshotelli tarjoaa JHL:n jäsenille 20 % alennuksen standard-huoneista ja kaikista normaalihintaisista majoituspaketeista (ei koske sviittejä).

Erikoisetuna yhden vuorokauden perhepaketti 120 euroa/vrk. sisältäen 1 vrk:n majoituksen perhehuoneessa (2 aikuista ja 2 lasta 4–14v), buffet-aamiaisen, kylpylän ja kuntosalin käytön.

Etu on voimassa 31.5.2024 saakka. Ei voimassa erikoistapahtumien ja juhlapyhien aikaan.

Varaus tulee tehdä suoraan hotelliin joko puhelimitse numeroon 02 628 5300 tai sähköpostitse info@virkistyshotelli.fi. JHL:n jäsenyys on mainittava jo varausvaiheessa.

GreenStar-hotellit tarjoavat JHL:n jäsenille kiinteähintaisen, edullisen majoituksen Jyväskylässä, Joensuussa, Lahdessa, Vaasassa ja Oulussa.

Varaukset osoitteesta www.greenstar.fi varauskoodilla SAK. Varaudu näyttämään liiton jäsenkorttisi vastaanotossa.

Etu on voimassa vuoden 2024 loppuun saakka.

Seesteinen kuva hotellihuoneesta. Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat alennusta Strawberry-hotels-ketjun hotelleissa.

Majoitu ympäri Pohjoismaita ja Baltiaa 15 prosentin alennuksella. Saat JHL:n jäsenenä Strawberry-hotelleista 15 % alennuksen päivän hinnoista. Tarjous on voimassa kaikissa huoneluokissa ympäri vuoden, kun majoituspäivä on perjantai, lauantai tai sunnuntai.

Katso tarkemmin sivulta strawberry.fi/jasenyys. Majoitus maksetaan hotelliin saavuttaessa. Varaukset ovat peruttavissa ilman kuluja klo 16:00 saakka saapumispäivänä.

Näkymä kylpyläosastolta ja kiemurtelevasta vedesä. Liittosi JHL:n jäsenenä sinä ja perheesi saatte mukavat alennukset Imatran kylpylässä. Jäsenyys kannattaa.

Sunnuntai–torstai, 20 % alennus

• hotellihuoneista
  • loma-asunnoistasunnuntai- torstai hotellihuoneiden
  • puolihoito- ja täysihoitoaterioista

Perjantai–lauantai, 10 % alennus

• hotellihuoneista
  • loma-asunnoista
  • puolihoito- ja täysihoitoaterioista

Varausehdot:

• Alennukset annetaan vain Imatran Kylpylän myyntipalvelun (puh. 0300 870 502 tai myynti@imatrankylpyla.fi) kautta tehdyistä varauksista.
  • Varaus tulee tehdä liiton jäsenen tai henkilökuntaan kuuluvan nimellä, ja liittoedusta tulee mainita varauksen teon yhteydessä. Alennus myönnetään, mikäli yksikin kunkin majoitustilan käyttäjistä on JHL:n jäsen tai henkilökuntaan kuuluva. Tämä osoitetaan jäsenkortilla palvelua käytettäessä.
  • Alennus lasketaan voimassa olevasta päivän normaalihinnasta. Alennukset eivät koske Chalet-sviittejä, Villas-huoneistoja, ennalta maksettavia alennushintoja, tarjoushintoja, lomapaketteja tai muita varauskanavia.
  • Alennushintaisia paikkoja on saatavilla rajoitetusti. Alennukset eivät ole voimassa viikoilla: 8-10, 27-29 ja 52, eivätkä erikoistapahtumien aikana.
  • Varauksia koskevat normaalit peruutus- ja maksuehdot.
Kallioinen näkymä, mäntyjä ja sininen taivas. JHL:n jäsen saa reilun alennuksen Polku Hotellissa yöpymisestä.

Polku Hotelli Nuuksion luonnonpuiston kainalossa tarjoaa JHL:n jäsenille alennusta majoituksista. Kevään edut ovat voimassa 31.5.2024 asti. Syksyn edut 1.10.-30.12.2024.

-20% kaikista yöpymisistä. Etu ei koske la-su yöpymisiä kesä-syyskuussa, ja kyseisten kuukausien varaukset otamme vastaan ainoastaan puhelimitse.

KOODI keväälle: POLKU20K
KOODI syksylle: POLKU20S

-35% alennus kun yövyt minimissään 2 yötä. Etu ei koske la-su yöpymisiä kesä-syyskuussa, joten kyseisten kuukausien varaukset otamme vastaan ainoastaan puhelimitse.

KOODI keväälle: POLKU35K
KOODI syksylle: POLKU35S

Varaa huoneesi tästä

Polku Hotelli sijaitsee kauniin Nuuksion luonnonpuiston keskellä vain noin puolen tunnin ajomatkan päässä Helsingistä. Hotellissa on yhteensä 17 huonetta tai sviittiä. Huoneiden lisäksi hotellirakennuksessa on ravintola, oleskelutiloja, erikokoisia kokoustiloja kuntosali ja sauna.

Järven rannassa on rantasauna ja kota, joita voi varata käyttöön.

Tarjousta ei voi yhdistää muihin tarjouksiin eikä käyttää aiemmin tehtyihin varauksiin. Tarjous on voimassa toistaiseksi. Pidätämme oikeudet muutoksiin.

Tuetut lomat JHL:n jäsenille

Tuettuja lomia voi hakea lomajärjestöiltä Hyvinvointilomat ry:ltä ja Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry:ltä.

Hyvinvointilomat ry järjestää tuettuja täysihoitolomia. Lomiin haetaan Hyvinvointilomien nettisivujen kautta. Kuka tahansa voi hakea näitä lomia.

Tuettu loma myönnetään taloudellisin, sosiaalisin ja terveydellisin perustein. Hyvinvointilomat pisteyttää hakemukset saamiensa tietojen perusteella. Hyvinvointilomat ry valitsee osallistujat ja ilmoittaa valinnoista kirjallisesti. Hakeminen ja valituksi tuleminen eivät edellytä ammattiliiton jäsenyyttä.

Sosiaali- ja terveysministeriö tukee hyvinvointilomia Veikkauksen tuotoilla.

Hyvinvointilomien tulevat yleishaut vuonna 2024

• Hakuaika: 1.-31.3.2024    haettavissa kesäkausi 2024
  • Hakuaika: 1.-31.8.2024    haettavissa syksy -joulu 2024

Lomille voi hakea vain hakuaikana, jolloin lomat ovat haettavissa Hyvinvointilomien kotisivuilla. Tästä linkistä pääset Hyvinvointilomien hakuun.

Tuettu täysihoitoloma on viisi vuorokautta. Täysihoito sisältää aamiaisen, lounaan, päivällisen sekä laadukkaan lomaohjelman. Lapsiperhejaksoilla on myös iltapala.

Majoitus on kahden hengen tai perhelomilla perhehuoneissa. Lapsiperhelomilla on kaksi kertaa kahden tunnin ohjattu lastenhoito 3-6-vuotiaille lapsille.

Omavastuuosuus vaihtelee lomakohteittain 100–130 €/aikuinen/ 5 vrk, alle 16-vuotiaat lapset lomailevat maksutta huoltajan kanssa. Yhden vanhemman perheiden lomalla on neljä kertaa kahden tunnin ohjattu lasten hoito 2-7-vuotiaille lapsille. Tuettuja lomia järjestetään eri puolilla Suomea lomakodeissa, lomakeskuksissa, kylpylähotelleissa ja urheiluopistoissa.

Täytä hakemus huolellisesti ja kerro siinä oleelliset tiedot, miksi sinä tarvitset tuettua lomaa.

Lisäksi hakemukseen on merkittävä sellaiset terveyteen liittyvät seikat, jotka lomakohteen on hyvä huomioida (mm. pyörätuoli, rollaattori, erityisruokavaliot jne.)

Loman myöntäminen

Tuetut lomat myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein. Lomia myönnetään ensisijaisesti henkilöille, jotka eivät ole aiemmin saaneet tuettua lomaa.

Valinnoissa huomioidaan aiempien lomien ajankohdat ja saatujen lomien määrät. Loman voi saada enintään joka kolmas vuosi ja enintään kolme kertaa kymmenen vuoden aikana.

Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT järjestää hyvinvointijaksoja aikuisille ja lapsiperheille.

Perhejaksot on tarkoitettu perheille, joissa on leikki- tai kouluikäisiä lapsia. Tarkoitus on auttaa perheitä lisäämään liikuntaa ja omaksumaan terveellisiä tapoja arjessa. Liikkumisen iloa haetaan lajikokeiluilla ja yhdessäololla.

Aikuisten kursseilla haetaan keinoja itsensä hyväksymiseen ja tarjotaan tukea elämäntaparemonttiin. Kurssien aikana voit tutustua uusiin liikuntamuotoihin, saat tietoa ravinnosta ja voit liikkua ohjatusti luonnonläheisessä ympäristössä.
Aikuisten kurssit kestävät yhteensä viikon, kurssit on jaettu kolmeen lyhyempään lähijaksoon.

Jaksoja järjestetään eri puolilla Suomea. PHT edistää terveyttä ja hyvinvointia Veikkauksen tuella.

Tutustu tarkemmin hyvinvointijaksoihin. Lomia haetaan PHT:n verkkosivujen kautta sähköisellä lomakkeella.

PHT vastaa osallistujavalinnoista ja jaksojen järjestelyistä. Hakeminen ja valituksi tuleminen eivät edellytä ammattiliiton jäsenyyttä. PHT ilmoittaa valinnasta kirjallisesti.

Saat SAL-lomilta tukea, kun osallistut PHT:n hyvinvointijaksoille. Aikuisten kursseilla omavastuu on 25 euroa vuorokaudelta. Voit saada 50 euroa korvausta, kun osallistut Pysyvään muutoksen -kurssin kaikille lähijaksoille. SAL-lomat tukee SAK:n jäsenliittojen jäseniä.

Perhejaksojen maksuista SAL-lomat korvaa 25 euroa jokaista yli 6-vuotiasta osallistujaa kohden.

Muut majoitustarjoukset

Katso kohdasta Muut edut Ranua Resortin majoitustarjous.

Kotimaan hostellikortti maksutta

Koska olet JHL:n jäsen, voit tilata itsellesi maksuttoman kotimaan hostellikortin. Saat kortilla 10% alennuksen normaalista majoitushinnasta kaikissa Suomen HI-hostelleissa. Etu on henkilökohtainen. Tutustu verkostoon osoitteessa hostellit.fi.

Helsingin Eurohostel tarjoaa 1.3–.28.4.2024 välisenä aikana 30 %:n alennuksen yöpymisestä Hostellijärjestön jäsenjärjestöjen jäsenille. Alennuksen saa myös hostellikortilla.

Kansainvälinen hostellikortti jäsenhintaan

Saat kansainvälisen hostellikortin alennettuun hintaan. Kortilla saa 10 % majoitusalennuksen Suomen hostellien lisäksi lähes 3500 Hostelling International (HI) hostellissa ympäri maailman sekä muita kansainvälisiä hostellikorttietuja. Jäsenhintaisia Kansainvälisiä hostellikortteja voi ostaa osoitteessa www.hostellit.fi.

Utkujärven majat sijaitsevat Utkujärven rannalla n. 10 km Muoniosta pohjoiseen. JHL:n jäsenet ja JHL:n yhdistykset saavat alennusta hinnoista.

Vuokrattavana on 4 paritalon päätyä, joissa kaikissa on 2 makuuhuonetta, wc-suihku ja oleskelutilat. Uudemmassa paritalossa on yhteinen oleskelutila ja kummallakin päädyllä oma sauna (vanhemmassa sauna on yhteinen). Lisäksi paikalla on iso päärakennus jossa makuutiloja 4-8 hengelle ja laitoskeittiö.

Alueella on veneitä, rantasauna, savusauna ja kota. Tutustu: www.utkujarvenmajat.fi

Autoilu

Bensamittari ja kännykässä Nesteen appi. JHL:n jäsenet saavat Nesteeltä alennusta polttoaineista.

Ammattiliitto JHL:n jäsenet nauttivat eduista myös Nesteen huoltoasemilla! Saat 2,1 senttiä alennusta bensasta ja dieselistä. Etu koskee Nesteen palveluasemia. Alennusta ei saa Neste Truck eikä Neste Express -asemilla.

Ensisijaisesti etua kannattaa käyttää Nesteen sovelluksella. Mikäli sinulla on ennen vuotta 2023 saatu JHL:n jäsenkortti ja haluat edun jäsenkorttiisi, niin voit tilata uuden kortin omaJHL:stä.

Ohjeet edun käyttöön

JHL:n jäsenet saavat Green Motionista alennusta auton vuokrauksesta. Jäsenyys kannattaa

Green Motion tarjoaa JHL:n jäsenille vähintään 15 % alennusta auton vuokrauksesta kaikissa Suomen toimipisteissään. Käytä varatessasi koodia JHLAUTO15.

Sähkösopimukset

Lähde mukaan sähkön yhteiskilpailutukseen. Sähkön kilpailutus tehdään Porukassa-alustalla.

Mukaan voivat ilmoittautua ne, joilla on toistaiseksi voimassa sähkösopimus ja ne määräaikaiset, jotka päättyvät 28.2.2024 mennessä. Kilpailutus päättyy 15. helmikuuta 2024 kello 12.

Kilpailutussivulle pääset osoitteessa kilpailuta.porukassa.fi/jhl. Jos haluat kilpailuttaa kodin lisäksi esimerkiksi kesämökkisi sopimuksen, täytä jokaisesta käyttöpaikasta oma ilmoittautumislomake. Kilpailutukseen osallistuvat sähkön käyttöpaikat voivat sijaita missä päin Suomea tahansa.

Yhteiskilpailutuksessa saavutettu hinta ilmoitetaan osallistujille. Kilpailutus ei sido, vaan päätät vasta tarjouksen jälkeen, haluatko hyödyntää sen. Mikäli tartut tarjoukseen, sähköyhtiö hoitaa kaikki sopimuksen siirtoon liittyvät asiat ja irtisanoo vanhan sopimuksesi.

Liikunta, terveys ja hyvinvointi

Iloisia lapsia Flamingo Span vesipuistossa. JHL:n jäsenet saavat pääsyliput tuntuvasti halvemmalla. Jäsenyys kannattaa.

Nauti tropiikin tunnelmasta, kylpylän hemmottelusta ja vesipuiston riehasta Vantaan Flamingo Spassa. Flamingo Spa on suosittu vesipuisto & kylpylä, joka sijaitsee Vantaalla, kauppakeskus Jumbo-Flamingossa.

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat pääsyliput tuntuvasti halvemmalla, kun maksat liput paikan päällä.

• Aikuisten kylpylä (K-18) 25 € / hlö
  • Vesipuiston kertalippu 10 € / hlö

Etu koskee myös ammattiliiton jäsenen ystävää tai perheenjäsentä, kun saavutte samanaikaisesti.

Edun saa näyttämällä voimassa olevaa jäsenkorttia. Etua ei voi hyödyntää viikoilla 8–9, pääsiäisenä, syyslomalla viikoilla 42–43 sekä jouluviikoilla 52–1. Hintaetu on voimassa arkisin maanantaista torstaihin 21.08.2023–30.06.2024.

JHL:n jäsenenä saat Driimin verkkovalmennusta talouteen, uraan, henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin. Jäsenhintaan!

Driim on suomalainen verkkovalmennuspalvelu, joka tarjoaa koulutuksia niin ihmissuhteisiin, uraan ja talouteen kuin fyysiseen ja henkiseen hyvinvointiinkin. Valmentajat ovat Suomen ykkösketjua, mukana muun muassa Perttu Pölönen, Anne Kukkohovi, Baba Lybeck, Erkka Westerlund sekä Sami Jauhojärvi.

Driimin jäsenenä saat pääsyn jatkuvasti kasvavaan verkkovalmennuskirjastoon, joka on käytössäsi ajasta, paikasta ja laitteesta riippumatta.

JHL:n jäsenenä saat Driimin kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin verkkovalmennuskirjaston eliniäksi puoleen hintaan nyt vain 40 € / vuodessa koodilla “JHLDRIIM”. Lunasta tarjous Driimin sivuilta. Jäsenyys on voimassa vuoden, jonka jälkeen se uusiutuu automaattisesti ellei jäsenyyttä lopeteta vuoden aikana.

Joogaava nainen. JHL:n jäsenet hyötyvät Yogaian tunneista jäsenhintaan.

Nettijoogapalvelu Yogaia tarjoaa JHL:n jäsenille jäsenetuna jooga-, meditaatio-, lihaskunto- ja kehonhuoltotunnit jäsenhintaan. Tarjolla on myös koko perheen tunteja.

JHL:n jäsenet saavat 20 %:n alennuksen 12 kuukauden jäsenyydestä Yogaiaan. Jäsenhinnalla JHL:n jäsenet pääsevät kaikille tunneille, niin livenä kuin tallenteinakin. Palveluun saa tutustua ilmaiseksi 14 päivän ajan!

Ensimmäisen vuoden alennettu hinta on 95,90 €.  Tilaus on jatkuva, ja vuosimaksu veloitetaan kahden viikon tilauksesta ellei tilausta ole peruutettu.

Käy poimimassa lunastuskoodi omaJHL:stä, kohdasta Erityistarjoukset jäsenille.

Iloisen värisiä kuntoiluvälineitä. JHL:n jäsenenä voit pitää huolta kunnostasi FitBalancen välineillä, reiluun jäsenhintaan.

Kotimainen FitBalance-verkkokauppa tarjoaa laajan valikoiman kuntoiluvälineitä, lihashuoltotuotteita sekä kuntolaitteita, joiden avulla kuntoilu ja treenaaminen vaikka kotona on helppoa ja tehokasta.

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat 20 %:n alennuksen kaikista normaalihintaisista tuotteista koodilla JHL20. Yrityksen sivuilta löydät myös ilmaisia erilaisia treeniohjelmia.

JHL:n jäsenenä saat reilun alennuksen Bodymajan kehonkoostumusmittauksista. Liiton jäsenyys kannattaa.

Ammattiliitto JHL:n jäsenet saavat nyt 20 prosentin alennuksen kaikista Bodymajan kehonkoostumusmittauksista. Voit mittauttaa kehosi koostumuksen Bodymajan itsepalvelupisteissä ilman ajanvarausta. Mittaukset tehdään laadukkailla Inbody 770 -mittalaitteilla.

Saat mittauksen jälkeen raportin, joka sisältää noin 40 erilaista mittaria kuten lihas-rasvadiagnoosin, rasvaprosentin, haitallisen viskeraalirasvan määrän sekä lihaksiston eri puolien erot. Jokaisen arvon kohdalla kerrotaan myös, mitä se tarkoittaa.

Hanki jäsenetu käyttöösi osoitteesta www.bodymaja.fi koodilla JHL20 (koodi käytetään kassalla kohdasta ”Paina tästä ja kirjoita kuponkikoodi”). Etu on voimassa toistaiseksi ja koskee kaikkia mittauspaketteja sekä lahjakortteja. Bodymajan sivuilta löydät toimipisteet sekä toimintaohjeet.

Puhti-testit jäsenetuhintaan ilman lähetettä. Ammattiliitto JHL:n jäsenyys kannattaa.

Puhti on palvelu, jonka avulla selvität, miten elimistösi voi ja mihin terveytesi ylläpito kannattaa suunnata. Puhti tarjoaa terveystarkastuksia ja erilaisia testipaketteja mm. vitamiinitasoista, rautavarastoista, kolesteroliarvoista ja verensokerista.

Koodilla JHL15 jäsenet saavat 15 % alennusta Puhdin testipaketeista ja tutkimuksista. Tarjous on voimassa 31.12.2024 saakka. Etu ei koske lahjakortteja.

Tutustu tästä testipaketteihin ja käytä jäsentarjous eduksesi!

Puhdin suosituin testipaketti, Puhti-terveystarkastus sisältää 30 eri mittaria, jotka antavat sinulle monipuolisesti tietoa siitä, miten elimistösi voi. Mukana on mm. täydellinen verenkuva, kolesteroli, verensokeri, D-vitamiini, ferritiini, tulehdustila sekä kilpirauhasen, maksan ja munuaisten toiminta.

Testit voi ottaa useilla paikkakunnilla ympäri Suomen ilman lääkärin lähetettä. Tulokset saat helppolukuisina yleensä jo seuraavana arkipäivänä Oma Puhti -palveluun ja voit ottaa ne mukaan vaikka lääkärille tai ravitsemusterapeutille.

Lue tästä tarkemmin työssä jaksamisesta ja vireystilasta

JHL:n jäsenet voivat huolehtia hampaistaan jäsenetuhintaan Oral-asemilla. Jäsenyys kannattaa.

Oral Hammaslääkärit myöntää JHL:n jäsenille alennusta erilaisista hammashoidoista. JHL:n jäsenet saavat alennukset todentamalla liiton jäsenyyden, esimerkiksi näyttämällä voimassa olevan jäsenkortin (muovi- tai mobiilikortti). Oralissa asioidessa JHL:n jäsenten on syytä kertoa liiton nimi kokonaisuudessaan, eli Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, koska etuus löytyy liiton koko nimellä, ei vain lyhenteellä JHL.

• 50 %:n alennus ensimmäisestä hoitokäynnistä.
    Alennus myönnetään joko yleishammaslääkärin suorittamasta hammastarkastuksesta tai suuhygienistin suorittamasta hammaskiven poistosta. Huomaathan, että alennus myönnetään vain henkilöille, jotka eivät ole aiemmin asioineet Oralilla.
  • 5 %:n alennus yleishammashoitotasoisista hoitokäynneistä.
    Huomaathan, että alennus ei koske erikoishammaslääkärin suorittamaa hoitoa, esteettistä hammashoitoa, laboratoriokuluja tai muita erillisveloitettavia kuluja.

Alennukset lasketaan aina voimassa olevan hinnaston mukaisista hinnoista. Niitä ei voi yhdistää muihin mahdollisiin kampanja-, tarjous- tai alennushintoihin. Alennukset eivät koske myöskään palvelumaksuja.

Katso tästä Oralin toimipisteet Suomessa

Voitonmerkkiä näyttävä iloinen nainen aurinkolasit päässä. Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat paljon erilaisia jäsenetuja.

Instrumentarium tarjoaa JHL:n jäsenille tuntuvia alennuksia silmälaseista, aurinkolaseista sekä piilolinsseistä. Alennuksen JHL:n jäsenet saavat näyttämällä liiton jäsenkortin.

• optikon suorittama näöntarkastus 0 euroa (ilmainen)
  • laajennettu näöntarkastus 35 euroa (saatavilla osassa Instrumentarium-myymälöitä, sisältää silmänpohjankuvauksen)
  • normaalihintaisista piilolinsseistä -25 %
  • piilolinssitarkastuksissa 1. sovitus veloituksetta ja vaihtosovituksissa jälkitarkastus veloituksetta.
Piilolinssi ja linssikotelo. Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat jäsenetuja myös piilolinsseistä ja silmälaseista. Jäsenyys kannattaa.

Nissen tarjoaa JHL:n jäsenille tuntuvia alennuksia silmälaseista, aurinkolaseista sekä piilolinsseistä. Alennuksen JHL:n jäsenet saavat näyttämällä liiton jäsenkortin.

• normaalihintaisista piilolinsseistä -25 %
Silmälasien sankoja lasihyllyissä. Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat todella monipuolisia jäsenetuja. Jäsenyys kannattaa.

Keops tarjoaa JHL:n jäsenille tuntuvia alennuksia silmälaseista, aurinkolaseista sekä piilolinsseistä. Alennuksen JHL:n jäsenet saavat näyttämällä liiton jäsenkortin.

Alennukset

• normaalihintaisista piilolinsseistä -25 %
Nainen käyttää hengitysharjoituslaitetta. Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat todella monipuolisia jäsenetuja.

Saat JHL:n jäsenenä 20 prosentin alennuksen WellO2-hengitysharjoituslaitteesta. Alennus koskee koko WellO2.fi-verkkokaupan valikoimaa.

Saat alennuksen tilaamalla tuotteen suoraan verkkokaupasta tai soittamalla asiakaspalvelun puhelinnumeroon 010 583 7966. Alennusta varten tarvitset koodin JHL.

Katso koko tarjous: Wello2 tarjous JHL

WellO2 on Suomessa kehitetty hengitysharjoituslaite. Sen toiminta perustuu teknologiaan, joka yhdistää säädettävän hengitysvastuksen sekä lämpimän vesihöyryn vaikutuksen. Se on tarkoitettu ylläpitämään ja kehittämään hengitysterveyttä. Laite soveltuu kaikille, jotka haluavat pitää huolta hengityksestään.

Vaatteet, asusteet, kauneus, sisustus, laukut, kalenterit

Seinäkalenterin kansikuva, eläinlapsia. Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat todella laajat jäsenedut.

Alennusta kalentereista, toimistotarvikkeista ja laukuista

Ajasto tarjoaa JHL:n jäsenille -20 % alennusta Ajaston verkkokaupasta. Kaupasta löydät erilaisia kalentereita, toimistotarvikkeita, penaaleita ja laadukkaita Wenger-laukkuja, muun muassa matkalaukkuja, reppuja ja läppärilaukkuja.

Alennuksen saat koko ostoskorin hinnasta. Syötä koodi JHL2023 ostoskorissa Lahjakortti-kenttään. Alennus on voimassa 31.3.2024 saakka. Ei minimiostosrajaa. Alennuskoodia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Ajasto toimittaa verkkokaupan tilaukset ilmaiseksi Suomessa!

JHL:n jäsenet saavat Imagewearista alennusta työvaatteista ja -jalkineista. Jäsenyys kannattaa.

Kotimainen Image Wear tarjoaa JHL:n jäsenille työvaatteita ja -jalkineita jäsenhintaan. Kaikista työvaatteista ja -jalkineista jäsenet saavat alennusta 15 prosenttia.

Verkkokauppaostoksia varten tarvittavan alennuskoodin löydät OmaJHL:stä, kohdasta Erityistarjoukset jäsenille. Kirjaudu siis omaJHL:ään ja poimi jäsenetukoodi käyttöösi.

Asioidessasi Image Wear -myymälässä esitä JHL:n jäsenkortti saadaksesi alennuksen.

Yritys valmistaa työvaatteita terveysalalle, teollisuuteen, majoitus- ja ravintolapalveluihin ja palvelualoille. Yritys myy myös suomalaisia työjalkineita.

Tutustu tuotteisiin Image Wearin verkkokaupassa.

Image Wear on suomalainen perheyritys, joka on aloittanut toimintansa vuonna 1959.

Helmet ja orkidean kukka. JHL:n jäsenetuna alennusta myös koruista ja kelloista.

Kultajousi Oy tarjoaa jäsenalennuksia tuotteistaan. JHL:n jäsenkortin esittämällä heti kaupantekotilanteen alussa jäsenet saavat kaikista Kultajousi– ja Westerback-liikkeistä huomattavia etuja.

Kellot – 15 %
Kultakorut ja kultaketjut – 20 %
Timanttikorut – 20 %
Hopeakorut – 20 %
Pöytähopeat & hopeaesineet – 20 %
Lahjatavarat – 20 %
Kalevala, Lapponia, Lumoava ja RLP korut – 15 %
Kultaseppä Tarkkanen design – 10 %

Alennus koskee normaalihintaisia tuotteita. Alennukset lasketaan aina Kultajousen suositushinnoista.

Tilaustöiden ja työsuoritusten hinnat tapauskohtaisesti.

Etu voimassa kaikissa Kultajousi- ja Westerback 1897 -myymälöissä.

Erilaisia iloisen värisiä kosmetiikkatuotteita. Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat todella monipuolisia jäsenetuja. Hyödynnä parhaat.

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat kotimaisesta Nobe-verkkokaupasta 25 prosentin alennuksen kaikista normaalihintaisista tuotteista. Nobe tarjoaa laajan valikoiman erilaisia ihon- ja hiustenhoidon tuotteita sekä meikkejä.

Tutustu valikoimaan osoitteessa www.nobebeauty.fi. Alennusta saat koodilla JHL25.
Kaikki tilaukset lähetetään arkisin vuorokaudessa. Yli 50 euron tilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja.

Jäsenetualennus on voimassa aina vuoden 2024 loppuun.

Laatikko, jossa lukee Mjuk. Ammattiliitto JHL:n jäsenedut ovat todella monipuoliset.

Mjuk on second hand -huonekalujen markkinapaikka verkossa. Siellä ostat ja myyt käytettyjä huonekaluja mutkattomasti.

Mjuk tarjoaa JHL:n jäsenille 15 prosentin alennuksen ostoksista koodilla JHL15.

Jos myyt huonekalujasi Mjukin kautta, voit saada tuotteille ilmaisen noudon tietyillä paikkakunnilla. Palvelu on voimassa Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Tampereella ja Turussa. Noutotarjous on voimassa koodilla JHL.

Vuodevaatteita ja puinen rasia. Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat uskomattoman nomipuolisia jäsenetuja.Liiton jäsenyys kannattaa.

Made in Finland Shop tarjoaa 5 % alennuksen JHL:n jäsenille koko verkkokaupan valikoimasta. Etu ei koske outlet-tuotteita. Tee tilauksesi etukoodilla JHL5 tästä Made in Finland Shop-linkistä, niin alennus on voimassa. Alennus on voimassa toistaiseksi.

Made in Finland Shop on vuonna 2018 perustettu perheyritys, jonka tavoite on auttaa suomalaisia yrityksiä taistelemaan markkinasta halpatuontihuonekaluja ja -sisustustuotteita vastaan. Kaikki verkkokaupan tuotteet on valmistettu Suomessa. Verkkokaupassa on myynnissä niin pienten yrittäjien yritysten kuin isompienkin kotimaisien valmistajien tuotteita, jotka on valmistettu kestämään käyttöä ja aikaa.

Lehdet, kirjat ja äänikirjat

Motiivi on JHL:n julkaisema journalistinen ammatti- ja järjestölehti, joka tavoittaa sekä päättäjät ja ammattilaiset. Se tarjoaa tietoa, tunnetta ja työkaluja. Se kertoo eri ammattien ja työpaikkojen ajankohtaisista asioista ja pitää jäsenet ajan tasalla työelämän ja edunvalvonnan kysymyksissä.

Lehdessä tiedotetaan koulutuksista, tapahtumista sekä muuttuvista ja pysyvistä jäseneduista.

Motiivi ilmestyy 6 kertaa vuodessa kotiosoitteisiin jaettuna. Lisäksi Motiivin verkkolehdessä julkaistaan uutisia ja artikkeleita viikoittain.

Motiivin verkkolehteä voit lukea osoitteessa motiivilehti.fi. Verkkosivuilta löydät myös Motiivin näköislehdet vuodesta 2015 alkaen.

Jos perheeseesi tulee useampi lehti tai luet lehtesi mieluummin sähköisenä, voit perua kotiin kannetun paperilehden Motiivin sivuilla olevalla lomakkeella.

Seuraa Motiivin uusia juttuja myös Facebookissa ja Twitterissä!

Kokeile BookBeatin äänikirjapalvelua maksutta 45 päivän ajan! Kokeilujakson aikana sinulla on käytössäsi BookBeat Basic, jolla kuuntelet ja luet e- ja äänikirjoja yli 700 000 kirjan valikoimasta.

Edun voit lunastaa helposti osoitteessa: www.bookbeat.fi/?koodi=jhl.

Etu on voimassa uusille BookBeat-käyttäjille. Edun jälkeen tilaus jatkuu automaattisesti valitun paketin mukaisesti (alkaen 9,99 €/kk). BookBeatilla ei ole sitovaa määräaikaa, voit milloin tahansa lopettaa tilauksen.

Kulttuurissa on voimaa. JHL:n jäsenenä saat jäsenalennusta Voimasta.

Voima on painosmäärältään Suomen suurin kulttuurilehti. Se nostaa esiin yhteiskunnallisia aiheita niin maailmalta kuin kotimaasta. Lehti on ilmestynyt vuodesta 1999.

Voima tarjoaa JHL:n jäsenille -20 % kaikista Voiman verkkokaupan normaalihintaisista tuotteista. Voiman vuositilauksen lisäksi Voimakaupasta voi tilata esimerkiksi yhteiskunnallista kirjallisuutta, vaatteita ja julisteita. Tilaukset: https://kauppa.voima.fi. Alennus aktivoituu, kun syötät alekoodin VoimaJHL verkkokaupan kassalla.

JHL tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuden uppoutua satojentuhansien kirjojen maailmaan Nextory ääni- ja e-kirjapalvelun avulla. Lue ja kuuntele kirjoja veloituksetta 45 päivää. Kokeilujakso oikeuttaa 30 h luku- ja kuunteluaikaa.

Ota etu käyttöön kolmella helpolla askeleella:

1. Mene osoitteeseen nextory.fi/jhl45
  2. Rekisteröidy käyttämällä koodia JHL45
  3. Lataa Nextory sovellus, kirjaudu sisään, nauti kattavasta valikoimasta!

Tarjous on voimassa Nextoryn uusille asiakkaille. Kokeilujakson jälkeen tilaus jatkuu automaattisesti, hinta alkaen 9,99€/kk. Tilauksella ei ole sitovaa määräaikaa.

Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehti sisältää tiukkaa asiaa maailmasta ja perehdyttää ajankohtaisiin politiikan koukeroihin.

Le Monde diplomatique -lehti ilmestyy 18 eri kielellä ja eri editioita on 29. Suomen Le Monde diplomatique on ilmestynyt vuodesta 2007. Suomen “Diplon” erikoispiirteenä on, että se julkaisee myös riippumattoman venäläisen Novaja Gazetan artikkeleita ja sisältää suomalaisen kirjaliitteen.

Diplo tarjoaa JHL:n jäsenille -20% digilehden tilauksesta. Tilaukset: mondediplo.fi. Alennus aktivoituu, kun syötät alekoodin DiploJHL verkkokaupan kassalla.

Ammattikeittiö- ja elintarvikealan ammattilehti Elintarvike ja Terveys tarjoaa ajankohtaista tietoa ruokapalvelu- ja elintarvikealan kehityksestä ja lainsäädännön soveltamisesta.Lehden keskeisiä aiheita ovat elintarvikeyritysten omavalvonta ja sen kehittäminen, elintarviketurvallisuus, hygienia, elintarviketeknologia ja laatukysymykset. Lehti ilmestyy kuusi kertaa vuodessa. JHL:n jäsenet voivat jäsenetuna tilata lehden puoleen hintaan: määräaikainen vuositilaus 27,50 euroa tai jatkuva kestotilaus 25 euroa. Tilaa tästä: www.ymparistojaterveys.fi/tuote/elintarvike-ja-terveys-lehti/. Saat jäsenedun, kun täytät tilauslomakkeen kommenttikenttään tekstin ”Olen JHL:n jäsen”.

Telma-lehti on Työsuojelurahaston ja Työturvallisuuskeskuksen yhteinen lehti, jossa on asiantuntevia artikkeleita työturvallisuudesta, työhyvinvoinnista ja työn muutoksesta. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Telma-lehden voit tilata maksutta tästä.

JHL:n jäsenet saavat 10 euroa vuodessa alennusta palkansaajalehtien tilausmaksusta.

Myös yhdistyksesi saattaa myöntää tukea palkansaajalehtien tilaamiseen. Kysy tuesta siis myös omasta yhdistyksestäsi.

Kun tilaat lehden, kerro ammattiliiton jäsenyydestä. Kerro myös yhdistyksesi yhteystiedot, jos se antaa lehtiedun.

Palkansaajalehtiä:

Demokraatti, Helsinki
Kansan Tahto, Oulu
Kansan Uutiset Viikkolehti, Helsinki
Tiedonantaja, Helsinki
Viikko Pohjois-Karjala, Joensuu
Arbetarbladet, Helsingfors
Ny Tid, Helsingfors

Muut edut

JHLn jäsenten oma kauppa. Jäsenyys kannattaa!

Jäsenten JHL-SHOPista voit tilata itsellesi tai lahjaksi liiton tunnuksilla merkittyjä tuotteita. JHL-SHOPissa suosimme kotimaisia ja eettisesti valmistettuja tuotteita. Osana tavoitteellista ympäristötyötämme painotamme myös tuotteiden ekologisuutta. Yhteistyökumppanimme Innoflame on hiilineutraali yritys, joka on sitoutunut pienentämään ilmastovaikutuksiaan.

Jääkarhu vedessä pallon kanssa. Ammattiliitto JHL:n jäsenedut ovat valtavan monipuoliset. Jäsenyys kannattaa.

Ranua Resort tarjoaa JHL:n jäsenille upeat edut majoitukseen ja eläinpuiston lippuihin 1.4. – 31.10.2024.

Ranua Resort tarjoaa upean valikoiman majoitusvaihtoja, ravintoloita sekä tietenkin kuuluisan arktisen eläinpuiston. Majoitu eläinpuiston yhteydessä sijaitsevissa lomahuviloissa tai 6 km päässä eläinpuistosta sijaitsevissa Arctic Igloos lasi-igluissa. Molempien paikkojen yhteydessä palvelee myös leirintäalueet karavaanareille ja telttailijoille, eläinpuiston campingin ollessa avoinna ympäri vuoden!
Lue lisää ranuaresort.com

Majoitusetu lomahuviloihin ja lasi-igluihin -20 %

Majoitusetu lomahuviloihin sekä lasi-igluihin -20 % varauksen ollessa min. 2 vrk. Majoitus tulee varata ennakkoon Ranua Resortin varaussivuston kautta store.ranuaresort.com. Valitse oikeat päivät ja lisää kampanjakoodi JHLJÄSEN24. Etuhinta tulee näkymään ostoskorissa. Varmistathan ennen maksamista majoitusvarauksesi olevan vähintään kahdelle yölle. JHL:n jäsenkortti tulee esittää sisäänkirjautumisen yhteydessä.

Aamiainen, liinavaatteet, pyyhkeet sekä loppusiivous sisältyvät aina hintaan!

Alennusta eläinpuiston lipuista -10 %

Saat -10 % alennuksen lipuista ostamalla liput lipunmyynnistä. Etu koskee aikuisten ja lasten lippuja sekä perhelippuja. Jäsenkortti tulee esittää lippua ostaessa. Majoittujat voivat lunastaa etuhintaisen lipun myös vastaanotosta, jolloin lippu on voimassa koko majoituksen ajan.

Tarjousehdot:

Majoitusetu saatavilla vain ennakkoon Ranua Resortin varaussivuston kautta tehtyihin ja maksettuihin varauksiin. Etua ei sovelleta kolmannen osapuolen kautta tehtyihin varauksiin, eikä sitä voi yhdistää muihin tarjouksiin. Edun saamiseksi majoituksen minimikeston tulee olla 2 yötä. Majoitusvaraus maksetaan heti varausvaiheessa ja ilmainen peruutus on vielä 3 vuorokautta ennen saapumista. Mahdollisesta palautuksesta vähennetään maksupalvelun veloittamat käsittelymaksut.

Jäsenedut ovat voimassa 1.4. – 31.10.2024.

Lisätietoja:

Ranua Resort vastaanotto, puh. 016 469 2050, reception@ranuaresort.com

Erilaisia työkaluja sinisellä pohjalla. Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat myös työkaluja jäsenhintaan. Liiton jäsenyys kannattaa.

Ammattiliitto JHL:n jäsenille on nyt tarjolla viiden prosentin alennus Staypron verkkokaupasta. Alennus koskee koko valikoimaa, myös jo tarjouksessa olevia tuotteita.

Alennus on voimassa vuoden 2024 loppuun asti. Sen saa koodilla JHLFI15 ja vain, kun klikkaat Staypron verkkokauppaan tästä.

Nuori nainen soittaa kitaraa. JHL:n jäsenenä voit opetella soittamaan todella edulliseen hintaan. Jäsenyys kannattaa.

Rockway.fi on kotimainen verkkopalvelu aikuisille musiikinharrastajille. Se tarjoaa 15 000 opetusvideota bändisoittimien soitosta ja laulamisesta kaiken tasoisille harrastelijoille aloittelijoista edistyneempiin muusikoihin.

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat nyt Rockway.fi:n käyttöösi edullisesti. JHL:n jäsenetu sisältää kuukauden ilmaisen kokeilujakson, minkä jälkeen voit jatkaa opiskelua 40 prosentin alennuksella.

Ota etu käyttöösi osoitteessa www.rockway.fi/partneri/jhl.

Valmistujaislakki erilaisten ammatteihin liittyvien elementtien keskellä. JHL:n jäsenyys kannattaa.

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat 20 prosentin alennuksen kaikista Fredriksonin valmistujaislakeista. Alennus koskee myös brodeerauksia ja lakin säilytysrasioita.

Alennuksen saat verkkokaupasta koodilla JHL20.

Palavia kynttilöitä. JHL:n jäsenet saavat käyttöönsä monipuoliset jäsenedut.

JHL:n jäsenet ja heidän perheenjäsenensä saavat Memor Designilta 10 prosentin alennuksen hautaukseen liittyvistä palveluista ja tuotteista eli järjestelykuluista, arkuista, uurnista ja arkkuvaatteista.

Etu on voimassa toistaiseksi, etukoodi on JHL2022. Kerro koodi, kun tilaat palvelun. Alennus lasketaan voimassa olevan hinnaston hinnoista.

Alennus ei koske kuljetuksia, kukkia, lakipalveluita, muistojuhlapaikkaa eikä tarjoilua.

Valtakunnallisesti toimiva Memor Design järjestää sekä kirkollisia että ei-kirkollisia hautajaisia.

Kuinka ay-vuokralaisjäseneksi pääsee?

Todistamalla jäsenyytesi ammattiliitossa voit liittyä ay-jäsenetuhintaan 6 €/vuosi Vuokralaiset VKL ry:n ay-vuokralaisjäseneksi (vrt. normaali jäsenmaksu 37 €/vuosi). Opiskelijoille, eläkeläisille ja työttömille ay-jäsenetu maksaa 5 €/vuosi.

Jos haluat ay-vuokralaisjäseneksi, se tapahtuu helposti VKL:n kotisivujen kautta.

Jäsenmaksulla saat

• Maksuttoman puhelinneuvonnan jäsenpalvelunumerosta 09 4770 360. Neuvonta koskee mm. vuokralaisten oikeuksia, lakia asuinhuoneiston vuokrauksesta, hyvää vuokratapaa, yhteishallintolakia jne. (vrt. 0600 – 91515 VKL:n maksullinen neuvontanumero 1,92 €/min+pvm).
  • Tarvittaessa asianajajan maksuttoman vastaanoton. Ajanvarauksella 20 minuutin neuvontakäyntejä vastaanottoaikoina 2 x kk. (vrt. käynti ei-jäsenille 30 €) Toimeksiannot ja kirjalliset lausunnot eivät sisälly neuvontaan.
  • Asuntomme -lehti 4 numeroa vuodessa.
  • Jäsenalennus valtakunnallisista Vuokralaispäivistä ja muusta koulutuksesta.
  • Ajankohtaisista vuokralaisasioista tiedottava sähköinen uutiskirje.
  • Mahdolliset muut jäsenedut, joita Vuokralaiset VKL ry:n jäsenille kulloinkin on voimassa.

Neuvontapalvelut

Yleinen neuvontanumero: 0600 915 15, puhelun hinta on 1,92 €/min.
HUOM! Maksuton jäsenpalvelunumero: 09 4770 360

Neuvonta kattaa

• asumisoikeusasuntojen vuokrasuhteet
  • osaomistusasumisen vuokrasuhteet
  • arava- ja korkotukivuokra-asuntojen osalta aravalainsäädännön mukaiset asiat
  • AHVL:n ja yhteishallintolain
  • vapaarahoitteisten vuokra-asuntojen osalta AHVL:n
  • hyvä vuokratapa- ja tavanomainen kuluminen -ohjeistukset.

Vuokralaiset VKL ry:llä on vahva näkemys ongelmien ratkaisusta, se on edustettuna kuluttajariitalautakunnassa.

Vuokralaiset VKL ry:n nettisivut

Työväen musiikkitapahtuma 2023.
Työväen Musiikkitapahtuma 2023. Kuva: Teemu Syrjänen

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat 20 euron alennuksen lipustasi Työväen Musiikkitapahtumaan 25.–28.7.2024. Alennus pätee kaikkiin lipputyyppeihin. Alehintaisen lipun voit ostaa Tiketistä.

Alueellisia jäsenetuja

Kaikille JHL:n jäsenille tarkoitettujen jäsenetujen lisäksi aluetoimistot ovat hankkineet alueellisia jäsenetuja.

Lounais-Suomen alueelliset edut Satakunnassa

Satakunnan alueen JHL:läisille jäsenille on tarjolla useita alueellisia jäsenetuja. Jäsen, käytä edut hyödyksesi! JHL:n jäsenkorttia näyttämällä saat alennusta hinnoista näistä paikallisista yrityksistä :