Jäsenhankinta ja JHL-bonuspalkinnot

JHL-bonuspalkinnot on järjestelmä, jonka avulla ammattiliitto palkitsee jäseniään aktiivisesta ja onnistuneesta jäsenhankinnasta. Mitä enemmän hankit jäseniä, sitä enemmän kerrytät pistesaldoasi JHL-bonuspalkintojen verkkokauppaan ja voit lunastaa tavarapalkintoja.

Ryhdy JHL:n jäsenhankkijaksi

Lapset juoksevat välitunnin jälkeen koulun käytävällä. Koulusiivooja moppaa lasten kenkien jättämiä kurajälkiä. Siivoojasta näkyy vain hanskat, muuten hän on näkymätön.

Liity jäsenhankkijoiden joukkoon, oletpa JHL:n jäsen, opiskelijajäsen tai aktiivi. Voit  suositella JHL:n jäseneksi liittymistä vaikkapa työ- tai opiskelukavereillesi ja läheisillesi.

Yleisin syy siihen että ammattiliittoon ei liitytä on, että kukaan ei ole kysynyt mukaan!

Korjataan tämä epäkohta. Ole sinä fiksu ja kysy.

Voit tarjota ammattiliitto JHL:n jäsenyyttä melkein missä vain:

• työpaikallasi
  • lounas- ja kahvitauoilla
  • ennen tai jälkeen työpäivän
  • hississä
  • oppilaitoksessa
  • WhatsAppissa
  • Facebookissa
  • Messengerissä
  • sähköpostitse.

Uusi jäsen voi olla:

• uusi tai vanha työkaveri
  • naapuri
  • utelias ohikulkija
  • opiskelija
  • yleisen työttömyyskassan YTK:n jäsen.

Suosittele JHL:n jäsenyyttä

Suosittele ammattiliitto JHL:ää kaverillesi. Kun kaverisi liittyy, saat rahanarvoisia bonuspalkintoja.

Mitä enemmän hankit jäseniä, sitä enemmän kerrytät pistesaldoasi JHL-bonuspalkintojen verkkokauppaan ja voit lunastaa tavarapalkintoja. Jokaisesta uudesta, jäsenmaksua maksavasta palkansaajajäsenestä saat 30 pistettä ja opiskelijajäsenestä 12 pistettä. Yksi piste on yhden euron arvoinen. Lue lisää JHL-bonuspalkinnoista.

Molemmat – sinä ja uusi JHL:n jäsen olette voittajia!

Kun kaverisi liittyy ammattiliitto JHL:ään, hän saa tukea ja turvaa työelämään. JHL neuvottelee, jotta työn arvostus näkyy rahana kukkarossa ja hyvinvointina työelämässä. Uusi jäsen pääsee myös muiden monipuolisten jäsenetujen piiriin.

Kannusta liittymään JHL:ään, tähtiammattilaisten ammattiliittoon nyt!

JHL on julkisten ja hyvinvointialojen oma ammattiliitto. Liittoon kuuluu tuhansien ammattien edustajia useilta ammattialoilta. Tätä valiojoukkoa kutsutaan tähtiammattilaisiksi, sillä he pitävät koko maan pyörät pyörimässä niin myötä- kuin vastatuulessa.

Rata-asentaja kiinnittää ratakiskoa tunnelissa. Asentajasta näkyy pelkät työhanskat, muuten hän on näkymätön.

Suosittele helposti netissä

Suosittele JHL:n jäsenyyttä tästä

Suosittelu on helppoa. Lähetä suosittelusivuston kautta viesti WhatsAppissa, Messengerillä, tekstiviestinä tai sähköpostina. Hyödynnä valmista viestipohjaa tai kirjoita oma viestisi.

Jotta voimme palkita sinut, tulee kaverisi liittymislomakkeessa olla sinun jäsennumerosi. Jäsennumerosi löydät jäsenkortistasi tai kirjautumalla omaJHL:ään ja katsomalla numerosi kohdasta Jäsentiedot > Henkilötiedot.

Kun lähetät valmiin viestin suosittelusivuston kautta, jäsennumerosi kulkee viestin mukana automaattisesti. Mikäli kirjoitat oman viestin, muista pyytää kaveriasi lisäämään jäsennumerosi liittymislomakkeelle.

Hyvä jäsenhankkija – hyvät bonuspalkinnot

Lähtisiköhän työkaverikin mukaan liittoon? Kuka tahansa ammattiliitto JHL:n jäsen voi ryhtyä jäsenhankkijaksi ja ansaita hyviä bonuspalkintoja. JHL-bonuspalkinnot on järjestelmä, jonka avulla ammattiliitto palkitsee jäseniään aktiivisesta ja onnistuneesta jäsenhankinnasta.

Saat jokaisesta jäsenmaksua maksavasta uudesta jäsenestä 30 pistettä ja uudesta opiskelijajäsenestä 12 pistettä. Ansaitsemillasi pisteillä voit lunastaa JHL-bonuspalkinnoista erilaisia tuotteita.

Vaikka et olisikaan vielä jäsenhankkija, pääset tarkastelemaan bonuspalkintoja oheisilla tunnuksilla

käyttäjätunnus: JHLtesti
salasana: JHLbonukset

JHL-bonuspalkinnot

Esimerkkejä bonuspalkinnoista. Tuotteet vaihtuvat kausittain.

Pisteet kirjautuvat jäsenhankkijan tietoihin maksavien jäsenten osalta siinä vaiheessa, kun ensimmäinen jäsenmaksu on maksettu. Opiskelevien jäsenten osalta pisteet kirjautuvat heti.

Näet JHL-bonuspalkinnoista pistetilanteesi ja voit saman tien tehdä palkintotilauksesi. Pistetiedot päivitetään JHL-bonuspalkintoihin kerran kuukaudessa.

Sivustolta löydät myös ohjeita ja yhteystiedot, joista saa tarvittaessa apua.

Jos sinulla jäsenhankkijana ilmenee ongelmia pisteiden kanssa, ota yhteyttä sähköpostiosoitteeseen kannustimet@jhl.fi.

Tutustu JHL-bonuspalkintojen sääntöihin. Tiedät miten ja mistä pisteet kertyvät ja minkä arvoisia ne ovat.

Kannustinjärjestelmän säännöt löytyvät JHL-bonuspalkinnot -sivuilta kohdasta Säännöt.

Vanha nainen sairaalasängyllä. Hoitaja pitää hänestä huolta, hoitaja koskee vanhuksen kättä. Hoitajasta näkyy pelkät hanskat, muuten hän on näkymätön.

6 +1 vinkkiä jäsenhankintaan

Poimi sopivat jäsenhankinnan vinkit käyttöösi. Osa vinkeistä sopii kaikille jäsenille, osa erityisesti luottamustehtäviä hoitaville jäsenille ja JHL:n yhdistyksille. Kurkista myös JHL:n aineistopankkiin jhl.fi/kuvapankki. Sieltä löydät avoimesti selattavasta kuva-aineistosta kampanjamateriaalia.

1 Jäsen, puhu jäsenyydestä

• Ota ammattiliiton jäsenyys puheeksi työ- tai opiskelukaverisi tai läheisesi kanssa.
  • Kerro tai näytä, miten ammattiliitto JHL:n jäseneksi voi liittyä ja täyttäkää netissä oleva JHL:n liittymislomake yhdessä, heti.
  • Kun hankit uuden jäsenen, bonuspisteitä napsahtaa ”tilillesi”, ja saat lunastaa mukavia tuotteita JHL-bonuspalkinnoista.

2 Luottamusmies, kuuntele enemmän

Suurin osa ihmisistä on kiinnostunut siitä, että heidät otetaan huomioon, heiltä kysytään mitä kuuluu ja mikä työpaikalla puhututtaa.

Kasvokkain keskustelu on tehokkainta, mutta usko pois, puhelimellakin saa asian hoidettua. Tartu luuriin!

• Käy työpaikkasi työntekijät läpi ja tarjoa heille ammattiliitto JHL:n jäsenyyttä.
  • Kysy ihmisiä mukaan ammattiliittoon ja toimintaan.

3 Luottamusmies, keskustele ihmisten kanssa

Keskustele, kuuntele mitä ihmisillä on asiaa – ole kiinnostunut!

Kysy

• mitä asioita luottamusmiehen pitäisi työpaikalla hoitaa
  • haluaisiko keskustelukumppanisi olla mukana tekemässä työpaikkaa paremmaksi
  • mitä asioita hän työpaikalla parantaisi jos voisi
  • mikä ammattiliiton jäsenyydessä on tärkeää.

Pyydä

• mukaan tähtiammattilaisten joukkoon, ammattiliitto JHL:n jäseneksi.

Keittäjä hämmentää isoa kattilaa suurtalouskeittiöstä. Ikkunasta paistaa aurinko. Keittäjästä näkyy vain hanskat, muuten hän on näkymätön.

4 Yhdistys – tehkää jäsenhankintasuunnitelma

• Miltä maistuisi yhdistyksen laatima työpaikkatason suunnitelma jäsenhankinnasta?

5 Luottamusmies tai yhdistysaktiivi, toivota uusi työntekijä tervetulleeksi

Mieluiten kasvokkain, mutta soittaminenkin käy. Pääasia on, että otat yhteyttä!

Vaikka näin:

• ”Moi ja tervetuloa taloon! Onko sinulle jo esitelty talon tapoja? Entäs tuo sun työsopimus, oliko se ok vai jäikö kysyttävää? Meillähän on täällä oma luottamusmies, joka voi auttaa sen kanssa. Kuulutko muuten jo ammattiliittoon? Jos et, niin nyt kannattaa liittyä! Mitä enemmän meitä on, sitä vahvempia me ollaan.”

6 Yhdistysaktiivi,  tee itsesi ja yhdistyksesi näkyväksi

• yhdistyksesi esitteitä ja liiton materiaalia työpaikkojen kahvihuoneisiin, taukopaikkoihin ja ilmoitustauluille.
  • kampanjamateriaalia, jota löydät JHL:n aineistopankista jhl.fi/aineistopankki Julkisesta kuva-aineistosta, kohdasta Kampanjamateriaalit.

Käytä

• JHL:n tunnuksia, pinssiä, tarroja
  • päälläsi JHL-tekstiilejä, esimerkiksi t-paitaa
  • jäsenhankintaa tukevaa kampanjamateriaalia, jota löydät osoitteesta jhl.fi/aineistopankki. Klikkaa  julkisen materiaalin kohtaa Selaa, sitten kohtaa Kampanjamateriaalit.

Kerro

• millaista ammattiliiton ja yhdistyksen toiminta on
  • millaista porukkaa yhdistykseenne kuuluu
  • mitä kuulija hyötyy JHL:n jäsenyydestä.

Huolehdi

• että työpaikkasi ilmoitustaulun tiedot ovat ajan tasalla: vanhat julisteet ja tiedotteet pois ja uudet tilalle, luottamusmiesten, yhdistysten ja yhteyshenkilöiden yhteystiedot ajan tasalla
  • että käytät ilmoitustauluilla myös jäsenhankintaa tukevaa materiaalia, jota löydät JHL:n aineistopankista: jhlfi/aineistopankki.

Hyödynnä

• jäsenhankinnassa JHL-tuotteita, joita yhdistykset voivat tilata JHL-shopista.pyöreä oranssi pohja jossa lukee JHL shop. Kuva on linkki, jota klikkaamalla siirtyy JHL shoppiin

+ 1

Yhteyshenkilöt työpaikoille ja kartoitukset kehiin

Yksi ihminen ei ehdi joka paikkaan. Siksi yhdistysten ja luottamusmiesten on viisasta kartoittaa, kuka työpaikalla tai -yksikössä haluaa ryhtyä yhteyshenkilöksi, ja miten työpaikoilla on järjestäydytty.

Kartoitus auttaa tekemään suunnitelmallista työtä kun

• etsitään yhteyshenkilöitä
  • suunnitellaan työpaikkavierailuja ja jäsenhankintaa
  • tehdään esimerkiksi työpaikkakohtaisia kyselyitä.

Kiinnostuitko jäsenhankinnasta? Tästä oppaasta saat rutkasti lisää käytännön vinkkejä, olemme myös koonneet listan yleisimmistä vastaväitteistä ja niiden vastauksista.

Yhdistykset ja jäsenhankinta

Päiväkotilapset ulkoilemassa puistossa talvella. Lapset ovat jonossa. Lastenhoitaja pitää jonon ensimmäistä lasta kädestä. Hoitajan kädestä näkyy vain hanska, muuten hän on näkymätön.

Monissa yhdistyksissä on nimettyjä jäsenhankkijoita, mutta jäsenyyden suositteleminen ja jäsenhankinta on myös luottamusmiesten ja yhdistysten hallitusten jäsenten tehtävä.

Yhdistysten kannattaa suunnitella jäsenhankintaa vuosittain ja nimetä useita jäsenhankkijoita, joista yksi nimetään jäsenhankinnan koordinoivaksi vastuuhenkilöksi.

JHL:n aktiivit, joille on ilmoitettu tehtäväksi ”jäsenhankkija”, saavat liitosta uutiskirjeitä ja ajankohtaista tietoa jäsenhankinnasta. Heidän tehtävänään on innostaa myös muita yhdistyksen jäseniä jäsenhankintaan. Jos kiinnostuit tehtävästä, ilmoita siitä joko yhdistykseen tai suoraan liittoon.

Katso myös, millaista materiaalia liitto tarjoaa jäsenhankinnan tueksi.

Opiskelijajäsenhankinta

Välinehuoltaja tarttuu toimenpidevälineeseen sairaalassa. Pöydällä on paljon erilaisia välineitä. Välinehuoltajasta näkyy pelkät hanskat, muuten hän on näkymätön.

Opiskelijajäsenhankinta ja oppilaitostyö on myös erittäin tärkeää toimintaa, jota iso joukko aktiivisia JHL:n jäseniä ja oppilaitosagentteja tekee vuosittain.

Työmarkkinatietouden levittäminen tuleville julkisten- ja hyvinvointialojen työntekijöille on tärkeää jo opiskeluaikana. Näin liitto ja sen toimijat tulevat tutuiksi.

Opiskelijajäsenet ovat vapautettuja liiton jäsenmaksusta opiskelujensa ajalta. Opintojen päätyttyä jäsenyys jatkuu liiton sääntöjen mukaan.

JHL korvaa jäsenhankkijoille koulutiedotuskeikoista aiheutuvia kuluja. Maksamme luentopalkkion 30 euroa pidetystä työmarkkinainfosta ja aulainfoista korvaamme 15 euroa tunnilta. Lisäksi matkat kohteeseen ja takaisin korvataan pääsääntöisesti halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan.

Oppilaitokset voivat tilata työmarkkinatunnin täältä.

Haluatko koulutusta jäsenhankinnassa?

JHL kouluttaa säännöllisesti jäsenhankkijoita sekä valtakunnallisesti että alueellisesti.

Mikäli olet kiinnostunut jäsenhankinnasta tai oppilaitoskäynneistä, ole yhteydessä oman alueesi JHL:n henkilökuntaan tai lähetä sähköpostia keskustoimistolle osoitteeseen jasenhankinta@jhl.fi.

Koulutiedotuksesta vastaavien yhteystiedot alueittain