Verkkokurssit ja muu kaikille avoin koulutus

JHL tarjoaa jäsenilleen monipuolista koulutusta. Liitto järjestää myös paljon opetusta verkossa.

Kurssit jäsenille

JHL tarjoaa jäsenilleen monenlaista koulutusta sekä alueellisesti että valtakunnallisesti.

Kaikille jäsenille suunnattuja kursseja ovat muun muassa:

• edunvalvonnan ja yhteistoiminnan johdantokurssit
  • useat verkkokurssit, esimerkiksi maakuntahallintouudistus, työnhakijan työpaja ja lehtikirjoittelun kurssi
  • uusille jäsenille tarkoitetut, teemoitetut JHL tutuksi -kurssit, teemoina ay-toiminta, luonto ja kulttuuri
  • ammatilliset opintopäivät.

Kaikki jäsenkoulutuksemme löydät koulutuskalenterista.

Käytä sähköisestä koulutuskalenterista hakiessasi hakusanoina esimerkiksi JHL tutuksi, edunvalvonnan ja yhteistoiminnan johdanto. Voit myös valita valikosta esimerkiksi edunvalvonnan ja yhteistoiminnan kurssit.

Sähköisessä koulutuskalenterissa kurssitapahtumat ovat aina ajan tasalla.

Voit myös ladata tai tulostaa JHL: n koulutusoppaan alla olevasta linkistä

JHL koulutusopas (pdf, 36 MB)

Painettu opas löytyy myös yhdistyksistä ja aluetoimistoista.

Verkko-opiskelu

JHL tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuden opiskella myös verkossa. Voit opiskella verkko-opintoina esimerkiksi luottamusmiestaitoja, työelämän tietosuojaa, lehtikirjoittelua, viestinnän sähköisiä työkaluja, maakuntahallintouudistusta ja julkisia hankintoja.

Myös henkilökohtaisille avustajille on oma ammatillinen kurssi verkossa.

Mitä verkko-opiskelu on?

Verkko-opiskelu on itsenäistä, ajasta ja paikasta riippumatonta opiskelua. Tarvitset vain tietokoneen ja verkkoyhteyden. JHL:n verkkokurssit toteutetaan helppokäyttöisillä työkaluilla. Verkko-opiskelu vaatii oman opiskelun suunnittelua ja itsekuria, mutta tarjoaa myös mahdollisuuden opiskella omassa tahdissa ja sijoitella opiskelutuokioita oman elämän lomaan itselle sopivalla tavalla.

Verkkokursseille ilmoittautuminen ja kurssimaksut

JHL:n jäsenet voivat ilmoittautua kaikille verkkokursseille Jäsenpalvelu 24h:n kautta. Ei-jäsenet hakevat hakulomakkeella.

Kurssit ovat JHL:n tuen piirissä eli ne ovat maksuttomia jäsenille.

Koulutukseen ilmoittautuminen

JHL:n jäsenet ilmoittautuvat kursseille Jäsenpalvelu 24h:n kautta. Tarkemmat tiedot ilmoittautumisesta löydät sivuilta ilmoittautuminen ja yhteistyökoulutus.

Mitä maksaa?

JHL:n järjestämä koulutus on jäsenille pääsääntöisesti ilmaista. Liitto hoitaa matkakulut, kurssimaksut, majoituksen ja ruokailukulut.

Kiljavan opiston kurssit kuuluvat liiton tuen piiriin. TSL:n kurssien osallistumismaksun maksaa JHL.

Tutustu tarkemmin liiton maksamaan koulutustukeen.

Jäsenpalvelu 24h

Koulutuksen hakulomake JHLn ulkopuolisille