Verkkokurssit ja muu kaikille avoin koulutus

JHL tarjoaa jäsenilleen koulutusta alueellisesti ja valtakunnallisesti sekä paljon verkko-opetusta.

Kurssit jäsenille

Kaikille jäsenille suunnattuja kursseja ovat muun muassa:

• edunvalvonnan ja yhteistoiminnan johdantokurssit
  • useat verkkokurssit
  • uusille jäsenille tarkoitetut, teemoitetut JHL tutuksi -kurssit
  • ammatilliset opintopäivät.

Kaikki jäsenkoulutuksemme löydät koulutuskalenterista. Koulutuskalenterissa kurssitapahtumat ovat aina ajan tasalla.
Käytä sähköisestä koulutuskalenterista hakiessasi hakusanoina esimerkiksi JHL tutuksi tai edunvalvonnan ja yhteistoiminnan johdanto.

Voit myös ladata tai tulostaa JHL: n koulutusoppaan alla olevasta linkistä.

JHL koulutusopas 2019 (pdf, 7 MB)

Saat painetun oppaan myös yhdistyksistä ja aluetoimistoista.

Verkko-opiskelu

JHL tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuden opiskella myös verkossa. Voit opiskella verkko-opintoina muun muassa luottamusmiestaitoja, työelämän tietosuojaa, lehtikirjoittelua, viestinnän sähköisiä työkaluja ja julkisia hankintoja.

Myös henkilökohtaisille avustajille on oma ammatillinen kurssi verkossa.

Mitä verkko-opiskelu on?

Verkko-opiskelu on itsenäistä, ajasta ja paikasta riippumatonta opiskelua. Tarvitset vain tietokoneen ja verkkoyhteyden. JHL:n verkkokurssit toteutetaan helppokäyttöisillä työkaluilla. Verkko-opiskelu vaatii oman opiskelun suunnittelua ja itsekuria, mutta tarjoaa myös mahdollisuuden opiskella omassa tahdissa ja sijoitella opiskelutuokioita oman elämän lomaan itselle sopivalla tavalla.

Koulutukseen ilmoittautuminen

JHL:n jäsenet voivat ilmoittautua kaikille verkkokursseille koulutuskalenterin kautta, suoraan kunkin kurssin esittelysivulta tai kirjautumalla tunnuksilla omaJHL:ään.

Tarkemmat tiedot ilmoittautumisesta löydät sivuilta ilmoittautuminen ja yhteistyökoulutus.

Mitä maksaa?

JHL:n järjestämä koulutus on jäsenille pääsääntöisesti ilmaista. Liitto hoitaa matkakulut, kurssimaksut, majoituksen ja ruokailukulut.

Kiljavan opiston kurssit kuuluvat liiton tuen piiriin. TSL:n kurssien osallistumismaksun maksaa JHL.

Tutustu tarkemmin liiton maksamaan koulutustukeen.