Luottamushenkilö- ja työsuojelukoulutus

Luottamushenkilö (luottamusmies) edustaa ammattiliitto JHL:n jäseniä työpaikalla. JHL tukee luottamushenkilöitä tarjoamalla heille monipuolista koulutusta. Työsuojelukoulutuksessa käydään läpi työsuojelun perusteet ja jatketaan opintoja jatko- ja täydennyskoulutuksilla. Osa koulutuksesta on palkallista aikaa oman koulutussopimuksen mukaan.

Koulutukset luottamushenkilöille

Ammattiliitto JHL tarjoaa koulutusta luottamushenkilöille (luottamusmiehille ja pääluottamusmiehille) sekä heidän varahenkilöilleen. Valikoima ulottuu peruskursseista aina sopimusala- tai aihekohtaisiin täydennyskursseihin asti. Voit opiskella esimerkiksi työoikeuden perusteista täydennyskurssiin asti. Tarjoamme kursseja myös neuvottelu- ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen.

Luottamusmieskoulutus on palkallista luottamusmiehille oman koulutussopimuksen mukaan. Tutustu koulutusmahdollisuuksiin koulutuskalenterissa. Valitse hakuvalikosta Luottamusmieskoulutus.

Miten luottamushenkilöiden kursseille haetaan?

Voi hakea koulutuskalenterin kautta, suoraan kunkin kurssin esittelysivulta tai kirjautumalla tunnuksilla omaJHL:ään.

On tärkeää, että sovit työnantajasi kanssa kurssille osallistumisesta ja selvität, mikä on työnantajan laskutusosoite.

Muista, että on sinun vastuullasi antaa voimassa olevat tiedot laskutusta varten ja tarkistaa.

Muista myös tarkistaa:

• työnantajan verkkolaskutusosoite
  • työnantajan Y-tunnus

Käytännön asioissa voit kääntyä kurssineuvonnan puoleen sähköpostitse kurssit@jhl.fi tai puhelimitse 010 7703 510.

Työsuojelukoulutus

Työsuojelukoulutuksessa käydään läpi työsuojelun perusteet ja jatketaan opintoja jatko- ja täydennyskoulutuksilla. Osa koulutuksesta on palkallista.

Työsuojelukoulutus on tarkoitettu työsuojeluvaltuutetuille, varavaltuutetuille, työsuojelupäälliköille, työsuojeluasiamiehille, -toimikuntien tai vastaavien paikallisten yhteystoimintaelimien jäsenille. Koulutuksessa käydään läpi työsuojelun perusteet ja jatketaan erilaisilla jatko- ja täydennyskoulutuksilla.

Täydennyskurssit käsittelevät työpaikkojen kuormituksen, kohtelun ja sisäilman kysymyksiä ja ratkaisuja. Työpaikan työhyvinvoinnin kehittämiseen voi hakea valmiuksia työhyvinvointikorttikoulutuksesta.

On tärkeää, että sovit ensin työnantajasi kanssa kurssille osallistumisesta ja selvität, mikä on työnantajan verkkolaskutusosoite ja Y-tunnus.

Koulutuksen palkallisuus

Osa työsuojeluun liittyvästä koulutuksesta on palkallista. Palkallisuus määräytyy kunkin sopimusalan koulutussopimuksen mukaisesti. On tärkeää, että sovit ensin työnantajasi kanssa kurssille osallistumisesta ja selvität, mikä on työnantajan laskutusosoite.

Tutustu koulutusmahdollisuuksiin koulutuskalenterista. Valitse hakuvalikosta työsuojelukoulutus.

Käytännön asioissa voit kääntyä Kurssineuvonnan puoleen, kurssit@jhl.fi tai puhelimitse 010 7703 510.