Luottamusmies- ja työsuojelukoulutus

Luottamusmies edustaa työpaikalla JHL:oon kuuluvia työntekijöitä. JHL tukee luottamusmiehiä tarjoamalla heille monipuolista koulutusta. Työsuojelukoulutuksessa käydään läpi työsuojelun perusteet ja jatketaan opintoja jatko- ja täydennyskoulutuksilla. Osa koulutuksesta on palkallista

Koulutukset luottamusmiehille

JHL tarjoaa koulutusta luottamusmiehille ja pääluottamusmiehille sekä heidän varahenkilöilleen. Valikoima ulottuu luottamusmiesten peruskursseista  aina sopimusala- tai aihekohtaisiin täydennyskursseihin asti. Voit opiskella esimerkiksi työoikeuden perusteista täydennyskurssin asti. Tarjoamme kursseja myös neuvottelu- ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen.

Luottamusmieskoulutus on palkallista luottamusmiehille oman koulutussopimuksen mukaan. Tutustu koulutusmahdollisuuksiin koulutuskalenterissa. Valitse hakuvalikosta Luottamusmieskoulutus.

Miten luottamushenkilöiden kursseille haetaan?

Kursseille ilmoittaudutaan suoraan kurssikalenterista, kurssiesittelysivulla olevan Ilmoittaudu kurssille -linkin kautta.

On tärkeää, että sovit työnantajasi kanssa kurssille osallistumisesta ja selvität, mikä on työnantajan laskutusosoite.

Käytännön asioissa voit kääntyä kurssisihteereiden puoleen sähköpostitse kurssisihteerit@jhl.fi tai puhelimitse 010 7703 510.

Työsuojelukoulutus

Työsuojelukoulutuksessa käydään läpi työsuojelun perusteet ja jatketaan opintoja jatko- ja täydennyskoulutuksilla. Osa koulutuksesta on palkallista.

Työsuojelukoulutus on tarkoitettu työsuojeluvaltuutetuille, varavaltuutetuille, työsuojelupäälliköille, työsuojeluasiamiehille, -toimikuntien tai vastaavien paikallisten yhteystoimintaelimien jäsenille. Koulutuksessa käydään läpi työsuojelun perusteet ja jatketaan erilaisilla jatko- ja täydennyskoulutuksilla.

Täydennyskurssit käsittelevät työpaikkojen kuormituksen, kohtelun ja sisäilman kysymyksiä ja ratkaisuja. Työpaikan työhyvinvoinnin kehittämiseen voi hakea valmiuksia työhyvinvointikorttikoulutuksesta.

Koulutuksen palkallisuus

Osa työsuojeluun liittyvästä koulutuksesta on palkallista. Palkallisuus määräytyy kunkin sopimusalan koulutussopimuksen mukaisesti. On tärkeää, että sovit ensin työnantajasi kanssa kurssille osallistumisesta ja selvität, mikä on työnantajan laskutusosoite.

Tutustu koulutusmahdollisuuksiin koulutuskalenterista. Valitse hakuvalikosta työsuojelukoulutus.

Käytännön asioissa voit kääntyä kurssisihteereiden puoleen, kurssisihteerit@jhl.fi tai puhelimitse 010 7703 510.