Rahallinen tuki kurssiajalta

JHL:n koulutuksiin voi saada rahallista tukea.

Järjestökursseilta maksetaan kurssiapuraha

Liitto maksaa opetuksen ja materiaalin, ohjelmaan liittyvät ruokailut, matkakulut liiton koulutuksia koskevan matkustussäännön mukaan sekä majoituksen kurssilaisille, jotka tulevat kurssipaikkakunnan ulkopuolelta.

Arkipäivinä pidettäviltä kursseilta liitto maksaa verottoman kurssiapurahan palkattomuustodistusta vastaan. Apuraha koostuu kurssistipendistä ja kurssipäivärahasta. Vuonna 2017 apurahan laskennallinen päivähinta on 74,41 euroa/päivä. Esimerkiksi viisipäiväisen kurssin kurssiapuraha on 372,05 euroa.

Jäsenten ajankohtaispäivät

Liitto maksaa opetuksen ja materiaalin, ohjelmaan liittyvät ruokailut, matkakulut liiton koulutuksia koskevan matkustussäännön mukaan sekä majoituksen kurssipaikkakunnan ulkopuolelta tulevalle kurssilaiselle. Päiviltä ei makseta päivärahoja eikä ansionmenetyksen korvauksia. Ajankohtaispäivät järjestetään pääsääntöisesti viikonloppuisin.

Ammatilliset opintopäivät ja kurssit

Liitto maksaa opetuksen, materiaalin, ohjelmaan liittyvät ruokailut sekä majoituksen kurssipaikkakunnan ulkopuolelta tulevalle kurssilaiselle. Sen sijaan liitto ei maksa osallistumismaksua eikä päivärahoja tai ansionmenetystä. Voit hakea liitolta korvauksen matkakuluista liiton matkustussääntöjen mukaan. Samansisältöisille ammatillisille opintopäiville saa liiton tuen kerran vuodessa.

Ammatilliset opintopäivät ovat rinnastettavissa työnantajan kustantamaan henkilöstökoulutukseen, kun työnantaja osallistuu kustannuksiin maksaen osallistumismaksun ja antaen osallistumisajan työajaksi.

Osallistumismaksu on 50 euroa kurssipäivältä. Ilman majoitusta osallistumismaksu on 30 euroa kurssipäivältä.

JHL:n opiskelijajäseniä pyydetään ottamaan yhteyttä joko omaan yhdistykseen tai JHL:n valtakunnalliseen opiskelijayhdistykseen, joilta voi kysyä tukea osallistumismaksuun.  Ole yhteydessä JHL:n kurssisihteeriin,  010 7703 510 tai kurssisihteerit@jhl.fi.

Myös työttömät työnhakijat ovat tervetulleita opintopäiville. Kysy omalta yhdistykseltä tukea osallistumismaksuun. Ole yhteydessä yhdistyksesi toimihenkilöön, lisätietoa voit kysyä JHL:n kurssisihteeriltä, 010 7703 510 tai kurssisihteerit@jhl.fi.