Rahallinen tuki kurssiajalta

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä pääset nauttimaan edullisista koulutuksista. Liitto maksaa koulutuksen kulut, lisäksi koulutuksiin voi saada rahallista tukea.

Järjestökursseilta maksetaan kurssiapuraha

Liitto maksaa opetuksen ja koulutusmateriaalin, ohjelmaan liittyvät ruokailut, matkakulut liiton koulutuksia koskevan matkustussäännön mukaan sekä majoituksen osallistujille, jotka tulevat kurssipaikkakunnan ulkopuolelta.

Arkipäivinä pidettäviltä kursseilta liitto maksaa verottoman kurssiapurahan palkattomuustodistusta vastaan. Apuraha koostuu kurssistipendistä ja kurssipäivärahasta. Vuonna 2021 apurahan laskennallinen päivähinta on 79,198 euroa/päivä. Esimerkiksi viisipäiväisen kurssin kurssiapuraha on 395,99 euroa.

Hae kurssiapurahaa lomakkeella, jonka löydät sivun alalaidasta.

Jäsenten ajankohtaispäivät

Liitto maksaa opetuksen ja materiaalin, ohjelmaan liittyvät ruokailut, matkakulut liiton koulutuksia koskevan matkustussäännön mukaan sekä majoituksen kurssipaikkakunnan ulkopuolelta tulevalle kurssilaiselle. Päiviltä ei makseta päivärahoja eikä ansionmenetyksen korvauksia. Ajankohtaispäivät järjestetään pääsääntöisesti viikonloppuisin.

Ammatilliset opintopäivät ja kurssit

Liitto maksaa opetuksen, materiaalin, ohjelmaan liittyvät ruokailut sekä majoituksen kurssipaikkakunnan ulkopuolelta tulevalle kurssilaiselle. Sen sijaan liitto ei maksa osallistumismaksua eikä päivärahoja tai ansionmenetystä. Voit hakea liitolta korvauksen matkakuluista liiton matkustussääntöjen mukaan. Samansisältöisille ammatillisille opintopäiville saa liiton tuen kerran vuodessa.

Ammatilliset opintopäivät ovat rinnastettavissa työnantajan kustantamaan henkilöstökoulutukseen, kun työnantaja osallistuu kustannuksiin maksaen osallistumismaksun ja antaen osallistumisajan työajaksi.

Osallistumismaksut

Osallistumismaksu on 50 euroa kurssipäivältä. Ilman majoitusta osallistumismaksu on 30 euroa kurssipäivältä.

JHL:n opiskelijajäseniä pyydetään ottamaan yhteyttä joko omaan yhdistykseen tai JHL:n valtakunnalliseen opiskelijayhdistykseen, joilta voi kysyä tukea osallistumismaksuun.

Myös työttömät työnhakijat ovat tervetulleita opintopäiville. Kysy omalta yhdistykseltä tukea osallistumismaksuun. Ole yhteydessä yhdistyksesi toimihenkilöön.

Lisätietoa voit kysyä JHL:n Kurssineuvonnasta 010 7703 510 tai kurssit(at)jhl.fi

Hakulomake

Kurssiapurahahakemus - Ansökan om kursstöd

Kaikki tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia, ne on täytettävä, jotta lomakkeen lähettäminen onnistuu. Huom! Lomake on suojattu. Alla fält märkta med stjärna är obligatoriska, annars går det inte att skicka blanketten. Obs! Blanketten är skyddad.
  • Sallitut tiedostomuodot: jpg, gif, png, pdf.
    Huom! Palkattomuustodistuksessa tulee olla merkittynä poissaolo työstä sekä menetetty ansiotulo. Tiedoston tallennusmuoto voi olla jpg, gif, png tai pdf. Tiedoston enimmäiskoko 62,5 Mt. Obs! I intyget över lönebortfall ska anges frånvaro från arbetet och förlorad löneinkomst. Filformatet kan vara jpg, gif, png eller pdf. Filens maximala storlek är 62,5 Mb.
  • Date Format: DD slash MM slash YYYY