Käyttöehdot

Tietosuoja
Facebook- ja Instagram-arvontojen säännöt

Tämän sivuston omistaja ja ylläpitäjä on Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry (jäljempänä JHL).

Käyttöehdot

Näissä käyttöehdoissa kerromme sivustollamme julkaistavan aineiston käyttöä koskevat ehdot sekä yksityisyyden suojaa koskevat periaatteemme. Pidätämme oikeuden päivittää näitä ehtoja ja muuttaa sivuston sisältöä ilman ennakkoilmoitusta.

Immateriaalioikeudet

JHL pidättää kaikki oikeudet jhl.fi-verkkosivustoon ja sen sisältöön. JHL:lla on oikeus muuttaa jhl.fi-verkkosivuston käyttöehtoja, ulkoasua, sisältöä tai sivuston ominaisuuksia milloin tahansa. jhl.fi-verkkosivustoa saa katsella ja selata sekä tulostaa käyttäjän omaa käyttöä varten. jhl.fi-verkkosivustolla julkaistua tekstiä saa käyttää journalistisiin tarkoituksiin sillä edellytyksellä, että lähde mainitaan sitä käytettäessä.

Vastuunrajoitukset

Käyttökatkot ovat mahdollisia huoltotoimenpiteiden, liiallisen kuormituksen tai muun syyn takia. JHL ei vastaa verkkosivustolla olevien tietojen aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista.

jhl.fi-verkkosivusto sisältää linkkejä kolmansien osapuolien omistamille sivuille. JHL ei vastaa kolmansien osapuolien omistamien sivujen sisällöstä tai toimivuudesta.

JHL edellyttää palvelun käyttäjien olevan palvelua käyttäessään tietoisia siitä, että verkkoympäristöjen ja -palvelujen tietoturva ei ole aukoton. Kukin käyttäjä vastaa itse omien tietojärjestelmiensä tietoturvasta.

Sivujen käyttäjä vastaa jhl.fi-verkkosivuston kautta antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja perille saapumisesta.

Yksityisyydensuoja

Sivuilla kävijätietojen perusteella kerätään kootusti anonyymiä (tilastollista) tietoa mm. siitä,

• kenen palveluntarjoajan verkkoa kävijä käyttää
  • miltä sivulta kävijä on siirtynyt palveluun ja miltä sivuilta hän poistuu
  • sivukohtaiset tiedot kävijöiden kokonaismäärästä

Evästeiden käyttäjästä tallentamat tiedot sisältävät tunnistetietoja selaimesta, sivuston käytöstä sekä käyttäjän tietokoneen IP-osoitteesta. Tunnistamme ainoastaan tietyn IP-osoitteen omistavan yrityksen, emme missään vaiheessa yksityishenkilöä.

jhl.fi-verkkosivuston jäsensivuille pääsy edellyttää kirjautumista. Kirjautumisoikeus on JHL:n jäsenillä ja kirjautuja tunnistetaan JHL:n jäsenrekisterin tietojen perusteella.

JHL:n jäsenrekisterin tietosuojaseloste (pdf, 156 kt)

Tietosuoja

Seuraamme verkkosivustomme käyttöä evästeillä. Alla on lisätietoa

• evästeistä,
  • siitä, miten käytämme niitä; sekä
  • miten voit hallita niiden käyttöä.

Jos et hyväksy näitä ehtoja, älä käytä sivujamme.

Mitä evästeet ovat?

Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka tallennetaan tietokoneellesi tai muulle päätelaitteellesi, kun käyt verkkosivulla. Jokaisella myöhemmällä vierailukerrallasi ne lähetetään takaisin verkkosivullemme tai toiselle verkkosivulle, joka tunnistaa evästeen.

Evästeiden avulla pystymme mm. tunnistamaan laitteesi palatessasi sivulle, muistamaan mieltymyksesi ja valintasi, parantamaan käyttökokemustasi sekä mukauttamaan mainoksiamme sivuillamme sekä mahdollisissa muissa palveluissa.

Sivustomme käyttämät evästeet

Käyttötarkoitussidonnaisista evästeistä löydät tietoa alempana.

Välttämättömät

Suorituskykyä mittaavat

Google Analytics privacy overview

Opt out of Google Analytics tracking

Toiminnalliset

Toiminnallisten evästeiden avulla verkkosivumme muistavat valintasi (kuten käyttäjänimi, kieli tai alue) sekä tarjoavat parempia ja yksilöllisempiä ominaisuuksia.

Kolmannen osapuolen evästeet

Sivuillamme on myös painikkeita, jotka helpottavat sisällön jakamista eri verkkoviestintäympäristöihin ja sosiaaliseen mediaan. Jos käytät näitä painikkeita, valitsemaltasi palvelulta voidaan asettaa eväste päätelaitteellesi. Nämä evästeet eivät ole hallinnassamme. Lisätietoja kolmannen osapuolen evästeiden käytöstä saat kyseisen osapuolen verkkosivulta.

Verkkosivumme saattaa hyväksyä näiden kolmansien osapuolten palveluiden evästeet. Näitä voivat olla esimerkiksi Facebook- tai Google-palveluiden kautta näytettävät mainokset.

Suurin osa verkkoselaimista hyväksyy evästeet, mutta voit yleensä muuttaa selaimen asetuksia ja estää uusien evästeiden tallennuksen, poistaa olemassa olevat evästeet käytöstä tai pyytää ilmoitusta ennen uusien evästeiden tallentamista.

Jos estät evästeiden tallennuksen tai poistat ne käytöstä, jotkin verkkosivujemme toiminnoista eivät välttämättä toimi. Evästeen tai evästeluokan käytöstä poistaminen ei vielä poista evästettä selaimestasi, vaan sinun on tehtävä se itse selaimesi kautta.

Muutokset

Ilmoitamme muutoksistamme evästeiden käytön suhteen täällä. Saatamme myös korostaa muutoksia verkkosivuillamme.

Erimielisyydet

Näihin käyttöehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Kaikki näistä käyttöehdoista tai jhl.fi-verkkosivuston käytöstä aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

Facebook- ja Instagram-arvonnan säännöt

1. Järjestäjä
Arvonnan järjestää Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, PL 101, 00531 Helsinki (myöhemmin tässä tekstissä ”järjestäjä”).

JHL:llä on Facebookissa useita tilejä, joissa arvontoja järjestetään. Arvonnan järjestävään tiimiin voit olla yhteydessä sähköpostitse. Jokainen tiimi vastaa itse omasta arvonnastaan.

Facebook-tili: Tiimin sähköposti:
@jhlry (ylläpitäjä JHL:n viestintä) jhlmarkkinointi(at)jhl.fi
@JhlOpisto jhl-opisto(at)jhl.fi
@nuoretJHL   nuoret(at)jhl.fi
Instagram-tili:          Tiimin sähköposti:
@jhlry jhlmarkkinointi(at)jhl.fi
@jhlnuoret nuoret(at)jhl.fi

2. Osallistuminen ja osallistumisehdot
Arvontaan voivat osallistua kaikki Suomessa asuvat, 16 vuotta täyttäneet luonnolliset henkilöt. Mikäli palkinnossa on kuitenkin ikäraja, esimerkiksi 18 vuotta, arvonta suoritetaan sen mukaisesti.

Arvontaan voi osallistua toimimalla pyydetyllä tavalla, esimerkiksi kommentoimalla alkuperäistä postausta annetussa määräajassa.

JHL:n henkilökunta tai heidän perheenjäsenensä eivät voi osallistua arvontaan. Osallistumisoikeutta ei ole myöskään niiden yritysten työntekijöillä tai heidän perheenjäsenillään, jotka ovat olleet tekemisissä tämän arvonnan järjestelyjen kanssa.

3. Palkinnot ja arvonnan suorittaminen
Osallistujien kesken arvotaan mainittu palkinto tai palkinnot. Arvonta suoritetaan postauksessa mainittuna päivänä.

Voitosta ilmoitetaan sosiaalisessa mediassa arvontajulkaisun yhteydessä sekä yksityisviestillä. Jos voittajaan ei saada yhteyttä tai jos hän ei toimita yhteystietojaan viikon kuluessa, arvonta mitätöidään ja suoritetaan uudelleen.

Palkintoa ei voi muuttaa rahaksi, eikä sitä voi siirtää kolmannelle osapuolelle. Palkinto toimitetaan ainoastaan Suomessa sijaitsevaan osoitteeseen. Palkinto on voittajalle veroton.

4. Henkilötietojen käsittely
Voittajan tietoja käytetään palkinnon lähettämiseen. Arvonnan yhteydessä annettuja henkilötietoja käsitellään voimassa olevan henkilötietolain mukaisesti.

Arvonnan järjestäjä saa tietoonsa osallistujan Facebookille tai Instagramille ilmoittamansa nimen, julkisen profiilikuvan sekä muut palvelussa julkisesti näkyväksi määritetyt tiedot.

Järjestäjä ei käsittele tietoja Facebookin tai Instagramin ulkopuolella, eikä tietoja kerätä tai yhdistetä muihin rekistereihin ilman rekisteröidyn suostumusta ja informointia. Tietoja ei myöskään luovuteta kolmansille osapuolille tai käytetä suoramarkkinointiin.

Arvontaan osallistuessaan osallistuja myöntää järjestäjälle oikeuden julkaista nimensä järjestäjän kanavissa ilman erillistä suostumusta tai korvausta. Tieto voittajasta jää näkymään julkisesti arvontajulkaisun yhteyteen.

5. Arvonnan järjestäjän vastuu
Järjestäjä ei vastaa mahdollisista tietoliikenneyhteyksiin liittyvistä ongelmista arvontaan osallistumisen yhteydessä eikä niistä johtuvista kadonneista osallistumisista. Järjestäjä ei vastaa vahingoista tai kuluista, jotka aiheutuvat osallistumisesta tai palkinnon lunastamisesta ja käyttämisestä.

Järjestäjä ei ole velvollinen korvauksiin, jos voittaja ei voikaan käyttää palkintoa. Voittaja voi myös kieltäytyä palkinnosta ja tällöin järjestäjä arpoo sen uudestaan. Järjestäjä maksaa palkinnosta lakisääteisen arpajaisveron.

6. Muuta huomioitavaa
Osallistuja sitoutuu noudattamaan arvonnan sääntöjä ja järjestäjän päätöksiä. Arvontaan osallistuminen voidaan evätä epäsopivan toiminnan, kuten sääntörikkomusten, epärehellisten keinojen käyttämisen tai epäasiallisten somekommenttien vuoksi.

Arvonnan järjestäjä ratkaisee sääntöjen soveltamiseen ja tulkintaan liittyvät mahdolliset epäselvyydet sekä pidättää oikeuden sääntömuutoksiin ilman erillistä ilmoitusta.

Arvonta ei ole Facebookin, Instagramin tai vastaavan median sponsoroima, suosittelema, hallinnoima eikä liity millään tavalla niihin. Osallistuja antaa tietonsa ainoastaan järjestäjän käyttöön, ei Facebookin tai vastaavan median käyttöön.

Ammattiliitto JHL ei vastaa jäsenyhdistystensä sosiaalisen median toiminnoista, kuten

Facebook-arpajaisten järjestämisestä tai hallinnoimisesta. Yhdistykset vastaavat näistä itse.

Helsingissä 7.12.2022