Jäsenmaksu

JHL:n jäsenyys on edullinen, sillä voit vähentää jäsenmaksun veroista. Työssä käyvälle JHL:n jäsenmaksu on 1,38 % palkasta. Maksu sisältää työttömyyskassan jäsenyyden.

JHL:n jäsenenä saat turvaa, tukea ja neuvoja erilaisissa työelämän tilanteissa.

Liity jäseneksi!

Jäsenmaksulaskurilla voit laskea jäsenmaksusi suuruuden. Voit laskea jäsenmaksun myös kaavalla 1,38 x palkka/100.

Voit maksaa jäsenmaksun joko valtuuttamalla työnantajasi perimään maksun suoraan palkasta tai maksamalla sen itse. Jäsenmaksulaskurilla voit laskea jäsenmaksusi.

Päiväkohtaisen palkan saat laskettua jakamalla kokonaispalkan työpäivien määrällä, mistä pystyt laskemaan jäsenmaksun edellä mainitulla kaavalla tai jäsenmaksulaskurilla. Jäsenmaksu maksetaan kaikesta ennakonpidätyksen alaisesta ansiotulosta. Jäsenmaksu maksetaan myös luontoisedusta, lomarahasta ja lomakorvauksesta.

€/kk

Työnantajaperintä

Perintäsopimuksella valtuutat työnantajasi perimään jäsenmaksun suoraan palkastasi. Voit tilata esitäytetyn perintäsopimuksen jäsenpalvelusta. Jäsenpalvelu lähettää sinulle tiedoillasi täytetyn lomakkeen postissa. Toimita lomake allekirjoitettuna työnantajasi palkanlaskentaan.

Voit myös tulostaa jäsenmaksun perintäsopimuksen. Sopimus toimii valtakirjana palkanlaskentaan jäsenmaksun perimisestä palkastasi. Toimita lomake täytettynä ja allekirjoitettuna työnantajasi palkanlaskentaan. Palkanlaskija lähettää lomakkeesta kopion liittoon.

Liity jäseneksi ja jäsenmaksun perintälomake (pdf, 54 kt)

Ohjeita palkanlaskijoille

Jäsenmaksun maksaminen itse

Voit maksaa jäsenmaksut suoraan omaJHL:ssä  verkkopankin kautta. Vaihtoehtoisesti voit tilata jäsenpalvelusta viitesiirrot jäsenmaksun maksamista varten.

Seuraavan vuoden jäsenmaksuviitteet lähetetään itsemaksaville jäsenille viimeistään tammikuussa.

Minimijäsenmaksu

Minimijäsenmaksua maksat, jos olet ilman palkkatuloa tai siihen rinnastettavaa tuloa, mutta sinulla ei ole perustetta jäsenmaksuvapautukseen. Minimijäsenmaksu on 8 euroa kuukaudessa, eli  96 euroa vuodessa.

Minimijäsenmaksua maksat ollessasi ilman palkkatuloja ja:

• eläkkeellä tai pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä
  • ulkomailla
  • työlomalla
  • virkavapaalla
  • au pairina
  • suorittamassa vapausrangaistusta
  • ”omalla lomalla”
  • omaishoitajana.

Tilaa jäsenmaksuviitteet minimijäsenmaksun maksamista varten jäsenpalvelusta. Jäsenmaksuviitteet lähetetään automaattisesti kaikille minimimaksua maksaville jäsenille tammikuussa.

Eläkeläisjäsenet maksavat jäsenmaksut neljännesvuosittain vuodesta 2020 alkaen. Ensimmäinen eräpäivä on 15.4. Myös muut minimijäsenmaksuun oikeutetut jäsenet maksavat jäsenmaksun neljännesvuosittain.