OmaJHL

OmaJHL on liiton sähköinen asiointikanava jäsenille. Palvelussa voit päivittää yhteystietosi, ammattinimikkeesi ja työsuhdetietosi. Voit myös maksaa jäsenmaksusi tai ilmoittaa jäsenmaksuvapautuksesta. OmaJHL:n kautta pääset myös jäsen- ja aktiivisivuille. Jäsenpalvelu 24h on poistunut käytöstä, omaJHL korvaa sen. Uuden palvelun myötä vanhat käyttäjätunnukset ja salasanat eivät omaJHL:ään käy.

Kun kirjaudut omaJHL:ään ensimmäisen kerran

OmaJHL on korvannut Jäsenpalvelu 24h:n. Uuden palvelun myötä vanhat käyttäjätunnukset ja salasanat eivät palveluun käy, vaan tilalle on luotava uudet tunnukset.

Jotta voit kirjautua omaJHL:ään, sinulla pitää olla voimassa oleva sähköpostiosoite tai matkapuhelinnumero. Osoitteen tai numeron pitää olla myös jäsenrekisterissä jäsentiedoissasi.

Näin kirjaudut omaJHL:ään:

Kirjaudu sisään -teksti.
Kirjaudu sisään -linkki.
  1. Mene omaJHL:n kirjautumiseen JHL:n verkkosivun ylälaidasta kohdasta kirjaudu sisään.
  2. Kun kirjaudut palveluun ensimmäistä kertaa, voit tilata sähköpostiisi linkin, jolla pääset luomaan itsellesi salasanan.
    Jos sinulla ei ole sähköpostia, voit tilata salasanan myös matkapuhelimeesi. Tilaus tapahtuu klikkaamalla kirjautumisikkunassa linkkiä Luo salasana/Unohtuiko salasana.
  3. Kun olet saanut linkin tai salasanan, voit kirjautua omaJHL:ään.
Laatikot salasanaa ja käyttäjätunnusta varten, JHL:n logo.
Tältä näyttää omaJHL:n kirjautumissivu.

Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi, matkapuhelinnumerosi tai jäsennumerosi.
Salasanasi on joko linkin kautta luomasi salasana tai se, minkä sait matkapuhelimeesi.

OmaJHL:ssä voit:

• Päivittää yhteystietosi, ammattinimikkeesi ja työsuhdetietosi. Kun nämä tiedot ovat ajan tasalla, saat juuri sinulle tarkoitetut viestit.
  • Maksaa jäsenmaksusi.
  • Ilmoittaa uudesta työsuhteesta, tilata esitäytetyn perintäsopimuksen.
  • Vaihtaa yhdistystä.
  • Ilmoittaa eläkkeen alkamisesta.
  • Ilmoittaa jäsenmaksuvapaudesta – esimerkiksi jos jäät perhevapaalle.
  • Ilmoittaa kaikista muutoksista jotka vaikuttavat jäsenyyteen.
  • Tilata uuden jäsenkortin.
  • Peruuttaa jäsenkalenterin.

Lue tarkemmat ohjeet tietojen päivittämiseen ja omaJHL:n käyttöön

OmaJHL:n kautta pääset myös

• jäsensivuille – siellä voit lukea jäsenkirje Pointin, yhdistyskirjeen, sopimusalakohtaisia kohdeviestejä ja tarkistaa erityiset jäsentarjoukset
  • jäsensivuilta pääset myös erilaisiin työryhmiin, mikäli olet sellaisissa jäsenenä
  • aktiivien sivuille – joissa on yhdistystoimintaan, edunvalvontaan ja työsuojeluun liittyvää sisältöä, ohjeita ja materiaaleja.Toistaiseksi tietoturvasyistä nettisivujen jäsensivut ja aktiivien sivut vaativat toisen kirjautumisen. Tähän kirjautumiseen tarvitset vanhat, Jäsenpalvelu 24h-aikaiset tunnuksesi.

Jäsensivut ja aktiivien sivut avautuvat omaan välilehteen. Voit siis ”surffailla” sivuilla vapaasti. OmaJHL jää auki toiselle välilehdelle.

Kurssi-ilmoittautuminen

Kurssi-ilmoittautuminen tapahtuu koulutuskalenterista tai omaJHL:n kautta kirjautumalla palveluun omilla tunnuksilla. OmaJHL:sta löydät OmaKoulutus.

Työttömyyskassa

Huomaathan, että työttömyyskassan kirjautuminen on säilynyt ennallaan – eWertti.