Öppna yrkeshögskolan

Även den bästa yrkeskunskap behöver upprätthållas. Förbättra din yrkeskunskap genom att studera vid öppna yrkeshögskolan (YH), JHL bekostar största delen av kursavgiften. Anmälningstiden för höstens kurser 2022 börjar måndagen den 15 augusti klockan 8. Ta tillfället i akt och reservera en förmånlig utbildningsplats!

Höj din yrkeskunskap med JHL-stödda studier!

Fackförbundet för stjärnproffs, JHL, vill stödja sina medlemmars yrkeskompetens.

Som JHL-medlem kan du genomföra öppna yrkeshögskolestudier på nätet till ett mycket förmånligt pris.

Välj det lämpligaste alternativet bland det omfattande kursutbudet. De flesta kurserna är finskspråkiga men det finns också ett litet antal kurser på svenska och engelska. JHL betalar tre fjärdedelar av kursavgiften! Priset för en omfattande kurshelhet blir under 20 euro. Den här utbildningsförmånen får du endast som JHL-medlem.

Bli medlem i JHL redan idag!

Så kommer du med på de JHL-stödda kurserna

De mest populära kurserna fylls med rasande fart, så var observant! Kurserna har inget separat kvot för JHL-medlemmar, utan de fylls i anmälningsordning. Anmälningstiden för höstens studier 2022 börjar den 15 augusti klockan 8. Var redo när anmälningstiden börjar. Du kan bekanta dig med kursutbudet redan på förhand, det publiceras måndagen den 8 augusti.

Så här går det till:

1. Leta upp en intressant kurs försedd med JHL:s logo på campusonline.fi och anmäl dig.
  2. Betala kursen i samband med anmälan.
  3. Spara kvittot över kursavgiften.
  4. Njut av studierna och genomför kursen.
  5. Ansök om kursstöd

Om du har frågor kan du kontakta JHL på adressen kurssit@jhl.fi.

Arbetslösa och permitterade kan genomföra en del av kurserna avgiftsfritt. Vissa kurser är helt avgiftsfria för alla.

Vad kan du studera?

JHL har sammanställt ett omfattande kursutbud där varje medlem kan hitta en lämplig utbildning. Merparten av kurserna är på finska.

Bekanta dig med utbudet på campusonline.fi.

Kurser som du kan få kursstöd för är markerade med JHL:s logo.

Noggranna studieanvisningar får du i samband med anmälan

I samband med anmälan får du noggranna instruktioner om hur kursen ska avläggas. Det är möjligt att grupparbete hör till studierna. Du ska inte låta dig skrämmas av mängden studier, det går säkert bra att studera vid sidan av jobbet. Studierna är den del av yrkeshögskolornas ordinarie studieutbud.

Hur mycket kan jag studera?

Du kan avlägga två kurser åt gången med kursstöd. På det sättet kan vi erbjuda förmånliga studier åt så många intresserade medlemmar som möjligt. Om studierna inspirerar dig kan du genomföra flera kurser under årets lopp.

Varför studera vid en yrkeshögskola?

Genom att studera vid en yrkeshögskola (YH) kan du enkelt utöka din yrkeskunskap. Du har nytta redan av att utföra en studieperiod. Då du studerar nytt, förbättras din ställning på arbetsmarknaden.

Studierna går inte till spillo om du beslutar dig för att söka in till yrkeshögskolestudier. De studier du avlagt kan räknas dig tillgodo i din examen. Då förkortas din studietid.

Har du frågor?

Om du har något att fråga om deltagande i kurserna, kan du ta kontakt med yrkeshögskolan som ordnar kurserna. Kontaktuppgifterna finns i kursbeskrivnigen. Information om yrkeshögskolorna finns på campusonline.fi.