Maahanmuuttajaverkosto (Jalla-Jalla!)

Jalla-Jalla! -verkoston tehtävänä on parantaa maahanmuuttajajäsenten tiedonsaantia työelämästä sekä työntekijän oikeuksista ja velvollisuuksista. Verkosto on perustettu Sisä-Suomen alueelle elokuussa 2021 ja on JHL:n kolmas maahanmuuttajaverkosto.

Maahanmuuttajaverkostot (KaMuT, Jalla-Jalla!, Power ja MeVe) olivat Tukholman risteilyllä kouluttautumassa 6.5-8.5.2022. Laivalla pohdittiin monenlaisia asioita.
Tony Dunderfelt puhui siitä, miten kannattaa suhtautua elämän haasteisiin ja römpiöihin. Turvan edustajat Sini ja Riku kertoivat Turvan jäsenvakuutuksesta ja sen sisällöstä. Eskon ja Kristiina aiheena oli mahanmuuttajien järjestäytyminen ja jäsenhankinta. Lisäksi tietoa annettiin JHL:n lakosta. Linda ja Neleah aiheena oli rasismi.
Helsinkiin äitienpäivän aamuna saapui väsynyt mutta tyytyväinen porukka.

MIKÄ VERKOSTO?

Jalla-Jalla! eli Mennään! -verkoston tehtävänä on parantaa maahanmuuttajajäsenten tiedonsaantia työelämästä sekä työntekijän oikeuksista ja velvollisuuksista. Verkosto toimii myös vertaisverkostona, jossa keskustellaan ajankohtaisista ammattiyhdistys- ja maahanmuuttajien työelämäasioista.

Tavoitteena on aktivoida jäseniä osallistumaan oman työpaikan, yhdistyksen ja liiton toimintaan. Verkostossa suunnitellaan toimintaa ja tehdään yhteistyötä liiton yhdistysten kanssa.

VERKOSTON TEHTÄVÄNÄ ON:

• Maahanmuuttajajäsenten edunvalvonta
  • Yhteyshenkilöverkoston rakentaminen yhdistyksiin
  • Yhteistyön kehittäminen yhdistysten, luottamushenkilöiden, Sisä-Suomen aluetoimiston ja liiton päättäjien kanssa

Verkosto kokoontuu parin kuukauden välein. Tule mukaan toimintaan!

Verkoston toimintasuunnitelma 2022 (pdf)

Ota yhteyttä:

Isto Mäkelä, isto.makela@jhl.fi, +358504331590

Kuvassa Panan Chanphakdee (vas.) ja Michaël Fandi toimivat Sisä-Suomen maahanmuuttajaverkoston puheenjohtajina. Kuvassa myös aluetoiminnan asiantuntija Isto Mäkelä (oik.) JHL:n Sisä-Suomen aluetoimistosta.

Katso verkoston tervehdykset klikkaamalla kuvaa alla!