Maahanmuuttajaverkosto (MeVe)

MeVe-verkoston tehtävänä on parantaa maahanmuuttajajäsenten tiedonsaantia työelämästä sekä työntekijän oikeuksista ja velvollisuuksista.

MeVe vietti kevään viimeisen kokouksen Ruissalossa meren rannalla .Paistoimme makkaraa ja nautimme ihanasta kesäsäästä. Keskusteluaiheina oli mm. syksyn toiminta ja uudet tessit. Mietimme myös ensi vuoden toimintaa ja mitä koulutuksia jäsenet haluaisivat. Ilta meni mukavasti ja savun hajuisina (makkarat eivät kärähtäneet vaan tuuli…) intoa täynnä kotiin. MeVe toivottaa kaikille ihanaa kesää.
Maahanmuuttajaverkostot (KaMuT, Jalla-Jalla!, Power ja MeVe) olivat Tukholman risteilyllä kouluttautumassa 6.5-8.5.2022. Laivalla pohdittiin monenlaisia asioita. Tony Dunderfelt puhui siitä, miten kannattaa suhtautua elämän haasteisiin ja römpiöihin. Turvan edustajat Sini ja Riku kertoivat Turvan jäsenvakuutuksesta ja sen sisällöstä. Eskon ja Kristiina aiheena oli mahanmuuttajien järjestäytyminen ja jäsenhankinta. Lisäksi tietoa annettiin JHL:n lakosta. Linda ja Neleah aiheena oli rasismi. Helsinkiin äitienpäivä aamuna saapui väsynyt mutta tyytyväinen porukka.
MeVe -verkosto kokoontui Ruissalon kylpylään 16.10.2021 aamu-uinnille ja aamupalan yhteydessä kokoustettiin ensimmäistä kertaa kasvotusten koronan jälkeen. Keskusteltiin tulevista tapahtumista, jäsenviikoista ja tes-asioista.

Mikä verkosto?

MeVen eli Meidän Verkoston tehtävänä on parantaa maahanmuuttajajäsenten tiedonsaantia työelämästä sekä työntekijän oikeuksista ja velvollisuuksista. Verkosto toimii myös vertaisverkostona, jossa keskustellaan ajankohtaisista ammattiyhdistys- ja maahanmuuttajien työelämäasioista.

Tavoitteena on aktivoida jäseniä osallistumaan oman työpaikan, yhdistyksen ja liiton toimintaan. Verkostossa suunnitellaan toimintaa ja tehdään yhteistyötä liiton yhdistysten kanssa.

Verkoston tehtävänä on:

Verkosto kokoontuu parin kuukauden välein. Tule mukaan toimintaan!

Ota yhteyttä:

Edvina Hafizovic, verkoston puheenjohtaja, edvinahafizovic@hotmail.com