JHL:s elektroniska tjänster tar klivet in i en ny era i början av 2026, bland annat mittJHL förnyas helt och hållet
JHL kommer att vidareutveckla sina elektroniska medlemstjänster nästa år. I fortsättningen kan du kontakta förbundet och sköta dina medlemsärenden på ett ännu enklare sätt.
JHL förnyar förbundets alla elektroniska medlemstjänster år 2026. Reformen gör e-tjänsterna för såväl medlemmar, föreningar som förtroendemän och fackombud ännu smidigare.
För medlemmarna märks förändringen bland annat i att e-tjänsten mittJHL:s utseende förnyas helt och hållet. Samtidigt tillkommer många nya funktioner i tjänsten. I tjänsten hittar du lätt bland annat uppgifter om din förening, din förtroendeman eller ditt fackombud.
Den nya tjänsten gör det också enkelt att hålla kontakten med ditt fackförbund.
Medlemskortet alltid till hands!
MittJHL är i fortsättningen en webbläsarbaserad applikation. Du behöver alltså ingen separat app för att kunna använda medlemstjänsten. Du kan använda tjänsten antingen med datorns eller mobiltelefonens webbläsare.
Appen är enklare att använda om du laddar ner mittJHL som en genväg till din mobiltelefon och aktiverar aviseringar som fungerar på samma sätt som i appar för sociala medier.
Även de tjänster som föreningar, förtroendemän och fackombud använder finns i fortsättningen i mittJHL.
I samband med systemuppdateringen förnyar vi även JHL:s medlemskort. När det nya systemet har tagits i bruk finns JHL:s medlemskort lättillgängligt i mittJHL.
Vi informerar om ändringar i tjänsten mittJHL i god tid. Du behöver inte ännu göra någonting. JHL:s mobila medlemskort fungerar som vanligt tills det nya systemet är i bruk.