Ännu bättre service för våra medlemmar – JHL:s medlemsregister förnyas

JHL tar i bruk ett nytt medlemsregistersystem år 2026. Reformen ger JHL-medlemmarna en e-tjänst med allt som behövs för att sköta förbundsärenden.
Fackförbundet JHL:s medlemsregister byts ut mot ett nytt år 2026. Medlemsregistersystemet har en stor inverkan på förbundets tjänster och medlemmarnas kommunikation med förbundet. Det nya medlemsregistret kommer att förbättra servicen ytterligare.
JHL-applikationen är för våra medlemmar
Den nuvarande medlemstjänsten mittJHL ersätts av en ny e-tjänst som man kan ladda ner som en webbläsarbaserad applikation i telefonen. I e-tjänsten hittar du också behändigt ditt medlemskort, utbildningar och evenemang samt kontaktuppgifter till den egna förtroendemannen eller fackombudet.
Via tjänsten kan du också enkelt skicka meddelanden till din förtroendeman, din förening och förbundet, om du det är något du undrar över.
Förtroendemännen kan också kommunicera direkt med dem de representerar. Dessutom kan de se och uppdatera uppgifter om dem som representeras samt ta del av medlemsstatistikrapporter.
Reformen hjälper föreningarna i deras arbete
Reformen av medlemsregistret och den nya e-tjänsten underlättar även JHL:s medlemsföreningars verksamhet.
E-tjänsten har egna funktioner för föreningar och deras aktiva. Föreningar kan skicka meddelanden om kommande evenemang till sina medlemmar. Dessutom kan man skicka meddelanden till föreningens medlemmar och förbundet. Dokumenten kan också skickas smidigt via e-tjänsten och medlemsstatistiken är lättillgänglig.
Vi är glada över att kunna erbjuda er ett mångsidigt verktyg där allt som är viktigt finns på ett och samma ställe. Vi berättar senare mer om reformen och dess närmare publiceringstidpunkt. Följ vår kommunikation!