Kryssningar och hotell

JHL:s medlemmar får boka kryssningar och resor till medlemspris. Många hotell och badhotell samt inkvarteringsställen i förbundens ägo erbjuder förmånlig inkvartering.

Förmånliga medlemskryssningar

Tallink Siljas medlemsförmåner

Silja Symphony risteilyetu JHLn jäsenille - kuva TallinkSilja

Tallink Silja och Club One erbjuder Club One Silver-förmåner för alla JHL-medlemmar. Du kan ansluta dig gratis. Ange förbundets avtalsförmånsnummer i det rätta fältet (Agency ID) på anslutningsblanketten då du ansluter dig.

Om du redan är One Club -medlem på Bronze-nivå, kan du skicka e-post till adressen erikoisliittymiset@tallinksilja.com, så läggs förmånen till i din information.

Anslut dig som samkund hos Club One på adressen
www.tallinksilja.fi/liity-jaseneksi
Ange avtalsförmånsnumret 5596 vid anslutningen

Läs mer om stamkundsprogrammet och förmånerna för stamkunder på www.clubone.fi. (på finska)

Eckerö Lines medlemsförmåner

Eckerö Linen jäsenedut JHLläisille

JHL:s medlemmar får 20 % rabatt på nätbutikens dagspris på passagerar- och fordonsbiljetter för kryssningar och ruttresor (27.6.–14.8.2022 är rabatten -10 %).

Rabatterna gäller endast i nätbutiken genom att i bokningsskedet ange produktkoden JARJ22

1. Börja bokningen genom att välja rutt, datum, avgångar, passagerare och fordon på bokningsområdet i övre kanten av sidan  Eckeröline/JHL (bokningssidan endast på finska).
  2. På följande bokningssida som du får upp ska du välja punkten Tuotekoodi (=produktkod).
  3. Skriv produktkoden i fältet och klicka Syötä.
  4. Produktkoden laddas och du ser rabattraden i inköpskorgen.
  5. Välj de tilläggstjänster du vill ha och fortsätt bokningen.

Gör en bokning: Eckeröline/JHL

Var beredd på att på begäran visa upp ditt gällande medlemskort då du löser ut biljetterna.

Viking Lines medlemsförmåner

Viking Linen jasenedut JHLlaisille

Viking Line erbjuder rabatt på fritidsresor för JHL-medlemmar. Berätta att du är medlem i JHL när du bokar resan och ta med dig ditt medlemskort när du betalar biljetterna.

Viking Lines förmåner för JHL-medlemmar (på finska)

Medlemserbjudanden på hotell och andra inkvarteringstjänster

Inkvarteringserbjudande vid GreenStar -hotellen

GreenStar-hotellen erbjuder förmånlig inkvartering i Jyväskylä, Joensuu, Lahtis och Varkaus till fast pris för medlemmar i FFC:s medlemsförbund.

Gör din bokning på www.greenstar.fi med bokningskoden SAK. Var beredd på att visa upp ditt medlemskort i receptionen.

Bekanta dig med hotellen: greenstar.fi

Medlemsförmåner på fritiden vid Sokos Hotels

Sokos Hotels erbjuder förbundets medlemmar rabatter på fritidsinkvartering som varierar enligt säsong. Ett heltäckande nätverk erbjuder möjligheter både till aktiva och avslappnande semestrar samt trevlig samvaro. Det finns 50 Sokos Hotell på 28 orter i Finland. I Tallinn finns Sokos Hotel Viru och i St Petersburg Original Sokos Hotel Olympia Garden, Solo Sokos Hotel Vasilievsky samt Solo Sokos Hotel Palace Bridge med spatjänster.

Sokos Hotellens kampanjkod är: LIITTO2022

Prisförmånen gäller endast bokningar över nätet och för bokningar som betalas på förhand. Bokningen kan göras via nätlänken.

Visa upp ditt medlemskort då du checkar in på hotellet.

Medlemsförmåner vid Imatra Spa 2022

Imatra Spa ger rabatt på de dagliga priserna för hotell- och semesterlägenhetsinkvartering samt på normalprissatta hel- och halvpensionsmåltider som bokas i samband med inkvarteringen. I inkvarteringens pris ingår frukost och tillgång till spa-avdelningen Taikametsä.

Söndag–torsdag, 20 % rabatt på

• hotellrum
  • semesterlägenheter
  • hel- och halvpensionsmåltider.

Fredag–lördag, 10 % rabatt på

• hotellrum
  • semesterlägenheter
  • hel- och halvpensionsmåltider.

Bokningsvillkor:

• De nedsatta priserna gäller endast bokningar som görs via Imatra Spas försäljningstjänst (tfn 0300 870 502 eller myynti@imatrankylpyla.fi).
  • Bokningen ska göras under (personal)medlemmens namn, och förmånen ska nämnas i samband med bokningen. Rabatten beviljas ifall minst en av alla som inkvarteras i respektive övernattningsutrymme är medlem i JHL eller hör till förbundets personal. Detta ska påvisas genom att visa upp medlemskortet då man utnyttjar tjänsterna.
  • Rabatten gäller inte Chalet-sviter, Villas-lägenheter, förhandsbetalda rabattpriser, reapriser, semesterpaket eller andra bokningskanaler.
  • Platsantalet är begränsat. Rabatten är inte i kraft under följande veckor: 1, 8–10, 27–29, 52.
  • För bokningarna gäller normala annullerings- och betalningsvillkor.

Medlemsförmåner vid kedjan Nordic Choice Hotels

Du får 15 procent rabatt på inkvarteringar runtom i Norden och Baltikum. Som medlem i JHL får du 15 % rabatt på dagens pris på Nordic Choice Hotels-kedjans hotell. Rabatten gäller i alla rumsklasser året runt då inkvarteringsdagen är fredag, lördag eller söndag.

Gör en bokning på sidan nordicchoicehotels.fi. Inkvarteringen betalas då du anländer till hotellet. Bokningen kan annulleras utan kostnader fram till kl. 16.00 på ankomstdagen. WiFi och frukost ingår i priset.

Finlands hostellorganisation

JHL är medlem i Finlands hostellorganisation via Löntagarnas välfärd och hälsa PHT rf. Således har även medlemmar i JHL rätt till hostellorganisationens förmåner.

Du får som JHL-medlem 10 procents rabatt på vandrarhems- det vill säga hostellövernattning i Finland. Rabatten är personlig.

Hostellit erbjuder färdiga rutter för resor i hemlandet

På adressen hostellit.fi finns färdiga rutter och tips om förmånligt resande i hemandet. Oberoende om du rör dig med cykel, motorcykel, husbil eller med familjen, ger webbplatsen idéer för din resa. Också för dig som gillar natur, motion eller musik finns tips om resmål och inkvartering. Inkvarteringsbokning sker på samma gång behändigt över onlinetjänsten.

Beställ nyhetsbrev

Beställ Finlands Hostellorganisations nyhetsbrev. Du får erbjudanden och information om förmånlig logi direkt i e-posten.

Internationellt vandrarhemskort till medlemspris

Du får ett internationellt vandrarhemskort till nedsatt pris. Med korten får du 10 % rabatt på logi i finländska vandrarhem samt närmare 3500 Hostelling International (HI)-vandrarhem världen över. Du får även andra internationella vandrarhemsförmåner. Du kan köpa ett internationellt vandrarhemskort på webbplatsen www.hostellit.fi (på finska/engelska).

Läs mer (på finska):

Semestererbjudanden för organisationer

Utkujärvi stugor

Utkujärvi stugor ligger intill sjön Utkujärvi, ca 10 km norr från Muonio.

JHL:s medlemmar och föreningar får rabatt på alla pris.

I Utkujärvi finns 4 gavellägenheter, alla med 2 sovrum, toalett med dusch och ett vardagsrum. I de nyare parhusen finns ett gemensamt vardagsrum och båda lägenheterna har en egen bastu (i det äldre huset är bastun gemensam). I närheten av stugorna finns också en stor huvudbyggnad med sovplats för 4–8 personer och ett storkök.

I området finns båtar, en strandbastu, rökbastu och en kåta.

Läs mer (på finska):
www.utkujarvenmajat.fi

Työväen Retkeilyliitto

TRL har stugor, som man som JHL-medlem får hyra till rimligt pris. Läs mera på organisationens webbplats (på finska).

Naturfreunde International (NFI)

JHL:s medlemmar kan hyra de internationella naturvännernas (Friends on Nature International) stugor till rimligt pris i olika delar av centraleuropa.

NFI har lista över stugor utomlands, dessa kan bokas via Työväen Retkeilyliitto. NFI:s lista och karta över stugorna finns på nätet på NFI:s webbplats.