JHL:s medlemsförmåner

JHL:s medlemsförmåner sträcker sig från trygghet i arbetslivet till rabatter på fritiden och försäkringar! Som medlem i fackförbundet får du rättvis lön och andra anställningsvillkor, tillgång till en förtroendeman på arbetsplatsen och rättshjälp om du råkar ut för problem med din anställning. Dessutom är du också trygg om du drabbas av arbetslöshet.

Som medlem i JHL får du bländande förmåner: stöd, trygghet, information och fritidsförmåner.

JHL är fackförbundet som dagligen arbetar för rättvisa anställningsvillkor. Bli medlem. På det sättet försäkrar du dig om att du får:

• rättvis lön för ditt arbete och goda anställningsvillkor
  • stöd och hjälp i arbetslivets konflikter
  • utkomst om du drabbas av arbetslöshet
  • otaliga förmåner som har ett värde i pengar.

En medlemsavgift ger dig tillgång till alla tjänster och förmåner som fackförbundet, a-kassan, regionkontoret och föreningen har att erbjuda.

Bli medlem i JHL!

JHL-förmånerna i pengar som A4-affisch

JHL:s medlemsförmåner i ett nötskal

Förmåner i arbetslivet

• JHL förhandlar om nästan hundra kollektivavtal för anställda inom bland annat kommunsektorn, statssektorn och de privata välfärdsbranscherna.
  • Som medlem i fackförbundet får du alltid hjälp av förtroendemannen på din arbetsplats.
  • Regionkontoren och föreningarna hjälper och betjänar sina medlemmar i olika situationer i arbetslivet och ordnar kurser och annan verksamhet.

Läs mer om det stöd som JHL erbjuder i arbetslivet:

Fackförbundets tjänster

Förmåner på fritiden

• JHL har försäkrat sina medlemmar. Medlemsförsäkringen omfattar reseförsäkring för resor på fritiden och olycksfallsförsäkring för bestående men. Ditt medlemskort är också ditt försäkringskort.
  • Som medlem får du tidningen Motiivi per post 6 gånger om året.
  • JHL stöder ditt välmående och din rekreation med mångsidiga medlemsförmåner på fritiden.

Läs mer om medlemsförmånerna på fritiden:

Medlemsförmåner på fritiden

Håll medlemskapet i skick

• Under avdelningen Håll medlemskapet i skick hittar du information om bland annat hur du ska göra om du drabbas av förändringar i livet som påverkar ditt medlemskap. Där finns information om bland annat medlemskortet.

Håll medlemskapet i skick