Semesterställen

Ditt fackförbund JHL erbjuder dig fantastiska semesterställen i Mellersta Finland och Lappland. Medlemmar kan också boka förmånlig semester i JHL:s semeserby Livohka i Posios vackra natursköna landskap! JHL erbjuder också sina medlemmar Holiday Club semesteraktier på olika håll i Finland.

JHL:s medlemmar och föreningar har tillgång till ett flertal semesterställen i Mellersta Finland och Lappland. Medlemmar kan också boka semesterställen i Loppis och Lappland som ägs av förbundets samarbetspartner. Som medlem kan du också boka Holiday Clubs semesteraktier i olika delar av Finland.

Medlemmarnas säkerhet är mycket viktig för JHL. Vi ber er beakta eventuella regionala reserestriktioner då ni bokar semesterställe. Det kan förekomma olika coronarestriktioner och –anvisningar vid semesterställena. Den som bokar får separat information om det.

Du kan boka Suojalastugan i Hartola och villorna och stugorna i Koskenpää direkt via JHL:s Semesterbokning. Läs mer om hur Semesterbokningen fungerar. Ladda Semesterbokningens bruksanvisning här.

Semesterbyn Livohka, Posio

JHL:n lomakylä Livohka PosiollaLivohka är JHL:s semesterby i Posio, intill sjön Livojärvi. Semesterbyn är ett utmärkt sätt att uppleva Norra Finland; det ostörda lugnet och lysande möjligheter att vandra, åka skidor eller fiska i naturliga miljöer. Semesterbyn är inte heller långt borta från skidcentren Ruka och Kirintövaara.
Mer om Livohka

Boka semester

Koskenhovi stugor i Jämsä

Koskenhovin huvilat JämsässäJHL har tre stugor på friluftsområdet Koskenhovi, som ligger i byn Koskenkylä i Jämsä. Till Koskenhovi hör också en campingplats för JHL-medlemmar. Stugorna har plats för sex personer och kan hyras av alla JHL:s medlemmar.  Stugorna och campingområdet bokas via ett separat system.

Mer om stugorna och campingområdet.

Holiday Clubs semesteraktier

Holiday Clubin lomaosakkeet JHL-jäsenille

JHL äger aktier i Holiday Club Resorts Oy. Aktierna ligger i Sotkamo, Jämsä, Tammerfors, Nådendal, Villmanstrand och Enare.

Mer om semesteraktierna och bokningsanvisningar.

Laakasalo semesterbostad i Loppis

Laakasalon loma-asunto JHL:läisten käyttöön

Offentliga sektorns studie- och semesterfond har en semesterbostad ett parhus i Laakasalo i Loppis där JHL:s medlemmar och deras familjer kan tillbringa semestern. I bostaden finns fyra sovplatser och en soffgrupp.  Semesterbostaden kan bokas per e-post eller telefon.

Mer om semesterbostaden i Laakasalo och bokningsanvisningar.

Levi semesterlägenhet

JHL yhdistys 114 lomahuoneisto

JHL-förening 114, det vill säga personalen vid samkommunen för Egentliga Finlands sjukvårdsdistrikt äger en semesterlägenhet i närheten av Levi centrum. Från och med 2017 kan samtliga medlemmar i JHL boka lägenheten.

Mer om semesterlägenheten i Levi och bokningsanvisningar

Suojalastugan i Hartola

Suojalan maja Harjotalla JHL-jäsenilleI Suojalastugan firar du semester i fantastiska insjölandskap, mitt i naturen. Stugan inrymmer 8 personer och kan bokas av JHL:s medlemmar och föreningar året runt.

Mer om Suojalastugan

Boka Suojalastugan via JHL:s Semesterbokning.