Mobilt medlemskort

Med det mobila medlemskortet får du enkelt tillgång till alla medlemsförmåner.

Det mobila medlemskortet är i kraft de följande tre åren, dvs. 2022–2024, eller så länge ditt medlemskap är i kraft och dina medlemsavgiftsuppgifter hålls uppdaterade.

Medlemskort för medlemmar under 70 år.

Medlemskort för medlemmar som fyllt 70 år.

Från och med år 2022 upphör förbundets resenärs- och olycksfallsförsäkring för fritiden att gälla den dag då medlemmen fyller 70 år. Medlemmar som fyller 70 skickas automatiskt ett nytt medlemskort utan resenärsförsäkring.

Du kan beställa det mobila medlemskortet via mittJHL eller med kontaktblanketten. Du får ett sms med en länk där du kan ladda ner kortet.

Så här laddar du ned JHL:s mobila medlemskort

1. Klicka på länken i meddelandet som du fått. Länken laddar upp applikationen MagMa Lompakko, som tillhandahåller JHL:s mobila medlemskort. MagMa Lompakko är en PWA-mobilapplikation, en webbplats som kan användas på samma sätt som en applikation. Du kan inte ladda ned den från en appbutik. Den laddas ned via länken som du fick per textmeddelande.
  2. Första gången du går in på MagMa Lompakko ska du registrera dig som användare av tjänsten. Skapa ett användarnamn och lösenord.
  3. Om du inte längre behöver den gamla Lompakko-applikationen, kan du radera den från din smarttelefon.

JHL:s medlemskort laddas automatiskt då du registrerat dig i MagMa Lompakko-applikationen. Också Försäkringsbolaget Turvas resenärsförsäkringskort visas i applikationen. Du får fram försäkringsbolagets kort genom att klicka på bilden av medlemskortet.

Information om medlemsförmåner och -erbjudanden kommer att skickas till JHL:s mobila medlemskort.

Vanliga frågor

Frågor och svar om den nya MagMa Lompakko finns hos kortleverantören CardPlus Oy:s webbplats (på finska).