Ravitsemis- ja puhtausalan linkkivinkit

Ravitsemis- ja puhtausalan ammatillista koulutusta järjestetään monilla tahoilla. Ohessa linkkivinkkejä ammatillisesta sekä ravitsemis- ja puhtausalan työn tekemiseen liittyviä sivustoja ja viranomaistahoja.

Opetushallitus – ammatillinen koulutus
Opetus- ja kulttuuriministeriö – vastuualueet
Aikuisten ammatillinen koulutus – opintopolku.fi -sivuilla
Korkeakouluopinnot aikuisille – opintopolku.fi -sivuilla

Ammatillisia sivuja ravitsemisalalle

Ammattikeittiöosaajat ry
Keittiöalan videoita
Ammattikeittiöosaajien tuottamien videoiden tavoitteena on tukea opiskelijoiden, työssäoppijoiden ja uusien työntekijöiden perehdyttämistä ammattikeittiöalalle. Videot käsittelevät:
– ruoanvalmistusmenetelmiä
– hygieniaa ja omavalvontaa
– ergonomiaa ja työturvallisuutta
– kestävää kehitystä
– asiakaspalvelua
Herkkuammatti.fi
Herkkuammatteja tulevaisuuden osaajille.  Sivuilla voi tutustua alan opintoihin ja uratarinoihin sekä katsoa videon joka tutustuttaa suuren ammattikeittiön maailmaan.
Elintarviketurvallisuusvirasto Evira
Eviran toiminnan päämääränä on varmistaa tutkimuksella ja valvonnalla elintarvikkeiden turvallisuus ja laatu sekä kasvien ja eläinten terveys ja hyvinvointi
Terveyden ja hyvinvoinninlaitos THL
Terveyden ja hyvinvoinninlaitos, ravitsemus- ja juomasuositukset, sivuilta löytyy linkkejä virallisiin ravitsemus- ja hoitosuosituksiin sekä terveyspoliittisiin suosituksiin.

Ammatilllisia sivuja puhtauspalvelualalle

Puhvi
Puhvi-puhdistuspalvelualan virtuaaliset oppimisympäristöt    Tavoitteena on kehittää puhtauspalvelujen virtuaalisia oppimisympäristöjä sekä vahvistaa alan koulutuksen ja työelämän yhteensopivuutta.

SSTL Puhtausala ry
SSTL Puhtausala ry  on puhtausalan neuvonta- ja koulutusjärjestö, jonka tehtäviin kuuluvat alan osaamisen ylläpito, kehittäminen, oppimateriaalin tuottaminen, tiedottaminen, neuvonta ja koulutus. SSTL Puhtausala ry toimii puhtausalan puolueettomana etujärjestönä ja asiantuntijana; työehtosopimusalat eivät kuulu SSTL Puhtausala ry.n toimialaan.

Muualla verkossa ravitsemis- ja puhtausalasta

Työturvallisuuskeskus TTK
Työturvallisuuskeskus TTK auttaa rakentamaan parempaa työtä – sellaista, joka edistää  työhyvinvointia ja työn tuottavuutta.

Kunteko 2020
KunTeko 2020 – yhdessä tuloksellisempaa kuntatyötä KunTeko 2020 – kunta-alan työelämän kehittämisohjelma tarjoaa kuntaorganisaatioille apua kehittämiseen, oppimiseen ja muutosten hallintaan.

Kunteko ruoka- ja siivoualalla
Ruoka- ja siivouspalvelujen kehittämistekoja kunnissa.

Terveyden ja hvyinvoinnin laitos THL
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL tutkii ja seuraa väestön hyvinvointia ja terveyttä ja kehittää toimenpiteitä niiden edistämiseksi.

Työturvallisuuskeskus

Työterveyslaitos

Puuttuuko sivulta mielestäsi joku oleellinen linkki? Ilmoita siitä meille kohdassa Kerro kehitysideasi.