Tuen tarpeisiin vastaaminen ja inklusiivinen arki varhaiskasvatuksessa, 2 pv
Kurssilla syvennytään inklusiivisen pedagogiikan käytännön toteuttamiseen varhaiskasvatuksessa. Käsitellään tuen eri tasoja, neurokirjon lasten kohtaamista, sekä keskustellaan konkreettisista keinoista arjen sujuvoittamiseen esimerkiksi eri kommunikaatiomenetelmin ja positiivisen pedagogiikan keinoin. Kurssi on tarkoitettu varhaiskasvatusalalla työskenteleville jäsenille kaikkialta Suomesta.
Kohderyhmä
Kurssi on tarkoitettu varhaiskasvatusalalla työskenteleville jäsenille kaikkialta Suomesta.
Keskeinen sisältö
Kurssilla käsiteltäviä aiheita:
-inklusiivinen pedagogiikka käytännössä
-neurokirjon lasten kohtaaminen
-kommunikaatiomenetelmien kertausta ja kasvatusmenetelmistä keskustelua.
Osaamistavoitteet
Kurssin käytyään osallistuja:
-tietää mitä inklusiivinen pedagogiikka on ja miten sitä toteutetaan
-tunnistaa tuen eri tasoja varhaiskasvatuksessa
-hallitsee kasvatuksellisia kommunikaatiomenetelmiä ja on tietoinen roolistaan kasvattajana.