Uusien Työelämätoimikuntien haku käynnissä – webinaari 19.8.

Ajankohta:

19.8.2020

Viimeinen ilmoittautumispäivä:

12.08.2020

Paikka:

JHL ry

Tapahtuman kuvaus
Ohjelma
JHL järjestää tällä kaudella 2018-2020 työelämätoimikunnissa toimineille, tulevan kauden 2021- 2023 työelämätoimikunnan jäsenyydestä kiinnostuneille ja ja koulutuspolitiikasta kiinnostuneille JHL:n jäsenille webinaarin 19.8. klo 12-14

Kaikkiaan 39 työelämätoimikuntaa ovat Opetushallituksen asettamia itsenäisiä ammatillisen koulutuksen laadunvarmistuksen toimielimiä, joiden toimikausi on kolme vuotta. Toimikuntien jäsenet edustavat työnantajia, työntekijöitä ja itsenäisiä ammatinharjoittajia sekä opetusalaa. Työelämätoimikunnat osallistuvat tutkintojen laadun varmistamiseen, tekevät aloitteita tutkintojen kehittämiseen ja käsittelevät arviointia koskevia oikaisupyyntöjä. 17 JHL:n jäsentä on osallistunut tällä kaudella 2018-2020 työelämätoimikuntien työskentelyyn.

Opetushallitus hakee jäseniä työelämätoimikuntien uudelle toimikaudelle 1.1.2021- 31.12.2023. Haku päättyy 15.9.2020. Toimikunnan jäseneltä odotetaan hyvää työelämätuntemusta haettavan toimikunnan alalta, ammatillisen koulutuksen tuntemusta ja sitoutuneisuutta osallistua toimikunnan kokouksiin sekä laadunvarmistukseen liittyviin vierailukäynteihin oppilaitoksissa. Opetushallitus päättää toimikuntien kokoonpanosta marraskuun loppuun mennessä.

Webinaarit ovat maksuttomia liiton jäsenelle.

Keskiviikko 19.8.2020
12:00 - 12:30
Työelämätoimikuntien lakisääteiset tehtävät, työskentely ja merkitys JHL:lle
12:30 - 13:00