Tukitapahtuma irtisanomisuhan alla oleville Tampereen yliopistolla

Ajankohta:

25.11.2021

Paikka:

Kalevantie 4, Tampere

Tampereen yliopiston henkilöstöjärjestöt kutsuvat yliopistolaiset yhteen puolustamaan irtisanomisuhan alla olevia tukipalveluiden työntekijöitä torstaina 25.11.2021 klo 16 Voionmaan patsaalle keskustakampukselle (Kalevantie 4, Tampere).

Tapahtuman osallistujat sytyttävät kynttilät Voionmaan patsaalle muistuttamaan tukipalveluiden välttämättömyydestä. Tampereen yliopiston suunnittelemat 215 henkilöstövähennykset keskitettyihin tukipalveluihin vaarantavat yliopiston kaikki toiminnat, opetuksen, tutkimuksen ja yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen. Osallistujat vetoavat yliopiston johtoon, että se harkitsisi päätöstä, jotta tutkimuksen, opetuksen ja yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen tarvitsemat tukipalvelut säilyvät.

Henkilöstön reilun kohtelun ja toimivan yliopiston puolesta puhumassa on yliopistoyhteisön jäseniä henkilöstö- ja opiskelijajärjestöistä. Tapahtumassa esiintyvät myös Jouko Mäki-Lohiluoma ja Nätyn duo, joka esittää musiikkia juuri ensi-iltansa saaneesta NoLoVesta.

Tarjolla on kasvishernekeittoa. Luottamushenkilöt päivystävät neuvontapisteellä ja vastaavat yhteistoimintaneuvotteluihin liittyviin kysymyksiin.

Tampereen yliopiston syyskuun puolivälissä alkaneet, 1100 työntekijää koskevat yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 16.11.2021 erimielisinä. Lue lisää tilanteesta Henkilöstöä edustavat neuvottelijat katsovat, ettei työnantaja ole neuvottelujen kuluessa pystynyt osoittamaan tuotannollisia eikä taloudellisia syitä, jotka perustelisivat työnantajan 215 henkilötyövuoden vähennystarvetta.  Kutsu muutoskeskusteluihin, joissa työntekijälle ilmoitetaan irtisanomisista, lähetetään viikon 48 alussa.

Lisätietoja henkilöstöjärjestöjen puolesta antavat:

Arja Liikanen, puheenjohtaja, Tampereen korkeakoulujen henkilöstöyhdistys, JHL660, arja.liikanen@tuni.fi,  040 190 1809

Anu Mastola, puheenjohtaja, Tampereen yliopiston henkilökuntayhdistys, TaYHY [anu.mastola@tuni.fi  0408490317]

Johanna Kujala, Professoriliiton Tampereen yliopiston osaston puheenjohtaja, johanna.kujala@tuni.fi, 050 420 1509

Liisa Ahlava, varapuheenjohtaja, Tampereen yliopiston tieteentekijät, Tatte  liisa.ahlava@tuni.fi

Mika Mattila, Tampereen yliopiston opetusalan paikallisyhdistyksen (TaYLL) puheenjohtaja, mika.mattila@tuni.fi, 0504478625

Tapahtumatyyppi:

Tapahtuma