Tukitapahtuma irtisanomisuhan alla oleville Tampereen yliopistolla

Ajankohta:

25.11.2021

Paikka:

Kalevantie 4, Tampere.

Tampereen yliopiston henkilöstöjärjestöt kutsuvat yliopistolaiset yhteen puolustamaan irtisanomisuhan alla olevia tukipalveluiden työntekijöitä torstaina 25.11.2021 klo 16 Voionmaan patsaalle keskustakampukselle (Kalevantie 4, Tampere.)

Tapahtuman osallistujat sytyttävät kynttilät Voionmaan patsaalle muistuttamaan tukipalveluiden välttämättömyydestä. Tampereen yliopiston suunnittelemat 215 henkilöstövähennykset keskitettyihin tukipalveluihin vaarantavat yliopiston kaikki toiminnat, opetuksen, tutkimuksen ja yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen. Osallistujat vetoavat yliopiston johtoon, että se harkitsisi päätöstä, jotta tutkimuksen, opetuksen ja yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen tarvitsemat tukipalvelut säilyvät.

Henkilöstön reilun kohtelun ja toimivan yliopiston puolesta puhumassa on yliopistoyhteisön jäseniä henkilöstö- ja opiskelijajärjestöistä. Tapahtumassa esiintyvät myös Jouko Mäki-Lohiluoma ja Nätyn duo, joka esittää musiikkia juuri ensi-iltansa saaneesta NoLoVesta.

Tarjolla on kasvishernekeittoa. Luottamushenkilöt päivystävät neuvontapisteellä ja vastaavat yhteistoimintaneuvotteluihin liittyviin kysymyksiin.

Tampereen yliopiston syyskuun puolivälissä alkaneet, 1100 työntekijää koskevat yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 16.11. 2021 erimielisinä.

Tapahtumatyyppi:

Tapahtuma