Palvelustrategia-webinaari 17.5.2022

16.05.2022

Paikka:

Webinaari

JHL:ssä on tehty palvelustrategia. Mitä hyötyä siitä on sinun yhdistyksellesi?

Palvelustrategian ensimmäinen osa valmistui 2018, jolloin yhdessä henkilöstön ja jäsenien kanssa luotiin JHL:lle toimintalupaus, tapa, miten kohdataan jäsen. Nyt viime syksynä, 2021, toteutettiin jatkoprojekti, jossa tarkasteltiin palveluajattelun tilaa JHL:ssä ja käynnistettiin palvelustrategian päivittäminen. Projektissa oli aktiivisesti mukana toimijoita eri alueilta.

Nyt on yhdistyksien vuoro. Haluamme kuulla, mitä yhdistyksissä ajatellaan palvelustrategiasta, jäsenlähtöisestä toiminnasta ja sen mahdollistamisesta JHL:n eri toimialueilla. Saat kuulla kiinnostavan luennon palveluajattelusta, miksi kiinnittää huomioita jäsenlähtöiseen toimintaan ja hyödyntää jäsenymmärrystä läpi organisaation kehitettäessä JHL:n toimintaa.

Pääset kuulemaan muiden yhdistyksien näkemyksiä, ja saat halutessasi myös mahdollisuuden kertoa oman näkemyksesi JHL:n tilasta. Tilaisuudessa toteutetaan sähköinen kysely ammattiyhdistyksille, jonka tulosten pohjalta kerätään tietoa yhdistysten näkemyksistä jäsenlähtöisestä toiminnasta. Lopuksi keskustellaan siitä, miten me yhdessä parhaiten pystymme palvelemaan JHL:n jäseniä kaikilla alueilla. Tilaisuuteen ei tarvitse valmistautua etukäteen.

Mistä on siis kyse?

Pidämme kolme samansisältöistä tilaisuutta JHL:n palvelustrategiasta. Tilaisuuden päätavoitteena on

· syventää palveluajatteluosaamista,

· kartoittaa palveluajattelun tilanne

· sekä vahvistaa JHL:n palvelustrategian käytännön toteuttamista yhdistyksissä.

Tilaisuuksista syntyneen tiedon ja ymmärryksen pohjalta voidaan suunnitella paremmin JHL:n käytännön palveluihin liittyvää kehittämistoimintaa sekä tukea paremmin kaikkia toimimaan yhteisen palvelustrategian mukaisesti. Siksi juuri sinun näkemyksesi on meille tärkeä.

Ilmoittaudu mukaan

Ilmoittaudu mukaan tämän linkin kautta sinulle sopivaan ajankohtaan. Kaikki tilaisuudet ovat samansisältöisiä, joten ei ole väliä mihin niistä ilmoittaudut. Jos kyseisen tilaisuuden paikat tulevat täyteen, voit ilmoittautua jonoon tai valita toisen toteutuspäivän. Saat lisätietoja tapahtumasta ennen tilaisuutta. Kaikki tilaisuudet tullaan pitämään verkossa, joten sinun ei tarvitse varata aikaa matkustamiseen.

Alustava agenda:
(Tilaisuus kestää n. 2,5-tuntia)

· Tervetuloa, Nina Heikkilä, JHL
· Näkökulmia palveluajatteluun, Outi Kinnunen ja Krista Keränen, Vision Factory
· Palveluajattelun itsearviointi, sähköinen kysely, joka toteutetaan tapahtuman aikana
· JHL:n palvelustrategia, Nina Heikkilä, JHL
· Palveluajattelun itsearvioinnin tuloksien esittely, Outi Kinnunen, Vision Factory
· Yhteinen keskustelu JHL:n palvelutoiminnoista
· Ajatuksia JHL:n jatkotoimenpiteistä
· Kiitos paljon osallistumisesta

Tilaisuuden puhujat Nina, Outi ja Krista:

Nina Heikkilä on JHL:n aluetoiminnan toimialueen päällikkö ja järjestöjohtaja. Nina on ollut kehittämässä JHL:n palvelustrategiaa ja on jäsenlähtöisen toiminnan sanansaattaja. Nina on toiminut aiemmin mm. Pirkanmaan aluetoimiston aluepäällikkönä.

Outi Kinnunen ja Krista Keränen ovat palvelumuotoilun, yhteiskehittämisen ja asiakaslähtöisen toiminnan asiantuntijoita, ja ovat mukana auttamassa JHL:ää tällä matkalla. Outi ja Krista ovat kummatkin olleet mukana JHL:n palvelustrategian tekemisen matkassa jo vuodesta 2017, jolloin teimme projektia yhteistyössä Laurea-ammattikorkeakoulun kanssa.

Outi ja Krista kertovat näissä tilaisuuksissa palveluajattelusta, mitä se on, miksi se on tärkeää JHL:lle ja mitä sinä voit tehdä jäsenlähtöisen toiminnan eteen.

Lämpimästi tervetuloa linjoille!

Nina Heikkilä