Esihenkilövalmennus, 3 x 3 pv, osa 1/3, etäopetuksena

JHL-opisto / etäopetus

Tapahtuman kuvaus
Ohjelma

Tavoitteena on esihenkilötyöhön ja johtamiseen liittyvien valmiuksien ja osaamisen vahvistaminen ja kehittäminen. Valmennusprosessin aikana perehdytään esihenkilötyön perusteisiin, esihenkilön rooliin ja tehtäviin, esihenkilön oikeuksiin, velvollisuuksiin ja mahdollisuuksiin, haastaviin esihenkilötyön tilanteisiin, itsensä johtamiseen sekä työyhteisön johtamiseen ja kehittämiseen osana organisaatiota. Lisäksi tarkastellaan yhteistoiminnallista tuloksellisuuden ja työhyvinvoinnin johtamista sekä johtamista muutoksessa. Valmennusosioiden aikana tehdään konkreettisia omaa esihenkilötyötä ja työyhteisöä kehittäviä tehtäviä. Valmennukseen osallistuminen edellyttää sitoutumista valmennuksen kaikkiin osiin.

Tämä on kurssin osa 1/3.

Kurssi suoritetaan käyttämällä verkko oppimisympäristöä sekä videoneuvotteluohjelmaa. Kurssi on rakennettu, niin että voit valita käytätkö opiskeluun tietokonetta, puhelinta tai tablettia – mitään asennuksia tai lisäohjelmia ei tarvita.  Tarvitset kuulokkeet ja mikrofonin mikäli osallistut tietokoneella. Materiaali toimii kaikissa välineissä ja opiskelu on pyritty tekniikan kannalta tekemään mahdollisimman helpoksi.

Valmennus soveltuu sekä uusille että jo pidempään esihenkilöinä toimineille. Kurssille voi osallistua kaikkialta Suomesta.

Osallistujille lähetetään sähköpostitse noin 2 viikkoa ennen valmennuksen alkua orientoiva ennakkotehtävä.

JHL:n jäsenille esihenkilövalmennus maksaa kokonaisuudessaan 450 euroa (3 x 150 euroa). Yhden jakson hinta on 150 euroa. Ko. summa sisältää valmennuksen, majoituksen (JHL:n matkustusohjeen mukaisesti ulkopaikkakunnilta tuleville) ja ohjelman mukaiset tarjoilut. Matkakustannukset korvataan JHL:n matkustusohjeen mukaisesti.

Muille kuin JHL:n jäsenille esihenkilövalmennus maksaa kokonaisuudessaan 2370 euroa ( 3 x 790 euroa). Yhden jakson hinta 490 euroa. Ko. summa sisältää valmennuksen ja ohjelman mukaiset tarjoilut. Majoitus ja matkat eivät sisälly hintaan.

Keskiviikko 19.1.2022
10:00 - 10:45
Valmennuksen avaus, tarkoitus, tavoitteet, osallistujien esittäytyminen, yhteisestä työskentelystä sopiminen ja käytännön järjestelyt
10:45 - 11:30
13:45 - 14:15
Kahvi
14:15 - 16:30
Toimivan työyhteisön edellytykset ja johtaminen
17:00 - 18:00
Iltapäiväruokailu
Perjantai 21.1.2022
08:30 - 09:15
Itsensä johtaminen
09:15 - 10:00
Esihenkilön jaksaminen ja hyvinvointi
10:00 - 11:30
Minä esihenkilönä: vahvuudet, mahdollisuudet ja kehittämiskohdat
11:30 - 12:00
12:00 - 13:30
Väliajan työskentelystä sopiminen. Päivien koonti.
13:30 - 13:45
Päiväkahvit