JHL:s e-tjänster är åter i bruk, också telefontjänsten är öppen
Det omfattande avbrottet i JHL:s e-tjänster är över. Också medlemsservicens telefontjänst är öppen.
Etikett:
telefonservice (Töm)
Det omfattande avbrottet i JHL:s e-tjänster är över. Också medlemsservicens telefontjänst är öppen.
Omfattande störningar förekommer i JHL:s e-tjänster och telefontjänster. Till följd av detta är alla tjänster som kräver inloggning ur bruk. Det går inte heller att ansluta sig som medlem elektroniskt. Telefontjänsterna är stängda tills vidare. Enligt systemleverantören Futunio gäller problemet inte enbart JHL:s tjänster. Det är ett mer omfattande problem.
Utöver de begränsningar och rekommendationer som coronavirusepidemin medför påverkar också sommaren öppettiderna vid JHL:s förbundskontor och regionkontoren. Anställningsrådgivningen, medlemsservicen och utbildningen har sommarjour, även om förbundskontoret i övrigt är stängt. Arbetslöshetskassan betjänar hela sommaren.
FFC:s, Akavas och STTK:s gemensamma Sommarjobbarinfo betjänar redan för 16 gången.
Sommaren påverkar öppettiderna vid JHL:s förbundskontor och regionkontoren. Arbetarskyddsrådgivningens och medlemsservicens sommarjour håller öppet vardagsförmiddagar. Arbetslöshetskassan håller öppet hela sommaren.
FFC:s, Akavas och STTK:s gemensamma Sommarjobbarinfo är öppen igen. Rådgivningen betjänar sommarjobbare fram till 31 augusti. Avgiftsfri telefonbetjäning ges måndag till fredag klockan 9–15, på finska, svenska och engelska.
JHL förnyar sina datasystem för att kunna betjäna sina medlemmar ännu bättre än förut. På grund av reformen råder undantag i medlems- och föreningsservicens öppettider under mars och april månad.