Semesterställen

JHL:s medlemmar och föreningar har tillgång till ett flertal semesterställen i Mellersta Finland och Lappland. Medlemmar kan också boka semesterställen i Loppis och Lappland som ägs av förbundets samarbetspartner. Som medlem kan du också boka Holiday Clubs semesteraktier i olika delar av Finland

Semesterbyn Livohka, Posio

JHL:n lomakylä Livohka PosiollaLivohka är JHL:s semesterby i Posio, intill sjön Livojärvi. Semesterbyn är ett utmärkt sätt att uppleva Norra Finland; det ostörda lugnet och lysande möjligheter att vandra, åka skidor eller fiska i naturliga miljöer. Semesterbyn är inte heller långt borta från skidcentren Ruka och Kirintövaara.
Mer om Livohka
Boka semester

Levistugan och Levi semesteraktier i Kittilä

JHL:n LevimajaLevistugan ligger i byn Sirkka i Kittilä i västra Lappland och Levi semesteraktier 7 och 8 i Levi centrum. Stugan och aktierna är avsedda både för enskilda medlemmar och deras familjer men också för JHL-föreningarna.  Boka semester via JHL:s bokningssystem.

Mer om Levistugan
Mer om Levi semesteraktier

Koskenhovi stugor i Jämsä

Koskenhovin huvilat JämsässäJHL har tre stugor på friluftsområdet Koskenhovi, som ligger i byn Koskenkylä i Jämsä. Till Koskenhovi hör också en campingplats för JHL-medlemmar. Stugorna har plats för sex personer och kan hyras av alla JHL:s medlemmar.  Stugorna och campingområdet bokas via ett separat system.

Mer om stugorna och campingområdet.

Suojalastugan

JHL:n Suojala -mökki Hartolassa

Suojalastugan ligger i Gustav Adolfs i östra Tavastland, i ett fridfullt insjölandskap. Stugan är avsedd både för medlemmar och föreningar. Boka semester via JHL:s bokningssystem.

Mer om Suojalastugan

Holiday Clubs semesteraktier

Holiday Clubin lomaosakkeet JHL-jäsenille

JHL äger aktier i Holiday Club Resorts Oy. Aktierna ligger i Sotkamo, Jämsä, Tammerfors, Nådendal, Villmanstrand och Enare.

Mer om semesteraktierna och bokningsanvisningar.

Laakasalo semesterbostad i Loppis

Laakasalon loma-asunto JHL:läisten käyttöön

Offentliga sektorns studie- och semesterfond har en semesterbostad ett parhus i Laakasalo i Loppis där JHL:s medlemmar och deras familjer kan tillbringa semestern. I bostaden finns fyra sovplatser och en soffgrupp.  Semesterbostaden kan bokas per e-post eller telefon.

Mer om semesterbostaden i Laakasalo och bokningsanvisningar.

Hamarastugan i Sodankylä

Hamaran mökki JHL-jäsenilleEtt av JHL:s semesterställen är stugan Hamara i Unarin-Luusua i Sodankylä. Stugan ägs av Offentliga sektorns studie- och semesterstiftelse, som hyr ut den till JHL:s medlemmar och föreningar.  Stugan kan bokas per e-post eller telefon.

Mer om Hamarastugan och bokningsanvisningar.

Levi semesterlägenhet

JHL yhdistys 114 lomahuoneisto

JHL-förening 114, det vill säga personalen vid samkommunen för Egentliga Finlands sjukvårdsdistrikt äger en semesterlägenhet i närheten av Levi centrum. Från och med 2017 kan samtliga medlemmar i JHL boka lägenheten.

Mer om semesterlägenheten i Levi och bokningsanvisningar