Semesterställen

JHL:s medlemmar och föreningar har tillgång till ett flertal semesterställen i Mellersta Finland och Lappland. Medlemmar kan också boka semesterställen i Loppis och Lappland som ägs av förbundets samarbetspartner. Som medlem kan du också boka Holiday Clubs semesteraktier i olika delar av Finland.

Semesterbyn Livohka, Posio

JHL:n lomakylä Livohka PosiollaLivohka är JHL:s semesterby i Posio, intill sjön Livojärvi. Semesterbyn är ett utmärkt sätt att uppleva Norra Finland; det ostörda lugnet och lysande möjligheter att vandra, åka skidor eller fiska i naturliga miljöer. Semesterbyn är inte heller långt borta från skidcentren Ruka och Kirintövaara.
Mer om Livohka
Boka semester

Koskenhovi stugor i Jämsä

Koskenhovin huvilat JämsässäJHL har tre stugor på friluftsområdet Koskenhovi, som ligger i byn Koskenkylä i Jämsä. Till Koskenhovi hör också en campingplats för JHL-medlemmar. Stugorna har plats för sex personer och kan hyras av alla JHL:s medlemmar.  Stugorna och campingområdet bokas via ett separat system.

Mer om stugorna och campingområdet.

Holiday Clubs semesteraktier

Holiday Clubin lomaosakkeet JHL-jäsenille

JHL äger aktier i Holiday Club Resorts Oy. Aktierna ligger i Sotkamo, Jämsä, Tammerfors, Nådendal, Villmanstrand och Enare.

Mer om semesteraktierna och bokningsanvisningar.

Laakasalo semesterbostad i Loppis

Laakasalon loma-asunto JHL:läisten käyttöön

Offentliga sektorns studie- och semesterfond har en semesterbostad ett parhus i Laakasalo i Loppis där JHL:s medlemmar och deras familjer kan tillbringa semestern. I bostaden finns fyra sovplatser och en soffgrupp.  Semesterbostaden kan bokas per e-post eller telefon.

Mer om semesterbostaden i Laakasalo och bokningsanvisningar.

Hamarastugan i Sodankylä

Hamaran mökki JHL-jäsenilleEtt av JHL:s semesterställen är stugan Hamara i Unarin-Luusua i Sodankylä. Stugan ägs av Offentliga sektorns studie- och semesterstiftelse, som hyr ut den till JHL:s medlemmar och föreningar.  Stugan kan bokas per e-post eller telefon.

Mer om Hamarastugan och bokningsanvisningar.

Levi semesterlägenhet

JHL yhdistys 114 lomahuoneisto

JHL-förening 114, det vill säga personalen vid samkommunen för Egentliga Finlands sjukvårdsdistrikt äger en semesterlägenhet i närheten av Levi centrum. Från och med 2017 kan samtliga medlemmar i JHL boka lägenheten.

Mer om semesterlägenheten i Levi och bokningsanvisningar

Levistugan och Levi semesteraktier i Kittilä

Semesteraktierna 7 och 8 i Levi är sålda. De som har bokat ställena kommer snart att få information om hur vi går tillväga med bokningen.

Levistugan är till salu och inga nya bokningar tas emot.

Suojalastugan

Suojalastugan är till salu och inga nya bokningar tas längre emot.