Kryssningar och hotell

JHL:s medlemmar får boka kryssningar och resor till medlemspris. Många hotell och badhotell samt inkvarteringsställen i förbundens ägo erbjuder förmånlig inkvartering.

Somrigt medlemserbjudande vid Eurohostel Helsingfors

Eurohostel Helsingfors som ägs av Suomen Hostellijärjestö erbjuder nu alla medlemmar i sina medlemsföreningar en rabatt på 20 % på bokningar som varar minst två nätter i rad under perioden 17.6–17.7.2019. Eurohostel på Skatudden är en perfekt bas för en somrig minisemester i Helsingfors.

Du får rabatten genom att skriva in rabattkoden KESÄHESA i samband med bokningen på webbplatsen eurohostel.fi.

Rabatten gäller bokningar på minst två nätter i rad som infaller under perioden 17.6–17.7.2019 och gäller alla medlemmar i Suomen Hostellijärjestös medlemsförbund. Medlemskap ska vid behov kunna bestyrkas vid incheckningen.

Förmånliga medlemskryssningar

Tallink Siljas medlemsförmåner

Silja Symphony risteilyetu JHLn jäsenille - kuva TallinkSilja

Tallink Silja och Club One erbjuder Club One Silver-förmåner för alla JHL-medlemmar. Kunder med medlemsnivån Silver får till och med 20 % rabatt på vissa normalprissatta produkter.

Mer om Club One-medlemskap och stamkundernas förmåner www.clubone.fi
Bli medlem i Club One www.clubone.fi/erikoisliittyminen.
Anslutning förutsätter JHL:s kundnummer.
Föreningens namn = JHL
Föreningens nummer = 5596 och detta nummer är JHL:s kundnummer

Ifall du redan är Club One-medlem, så fortsätter ditt nuvarande stamgästnummer att gälla. Om du är medlem på Bronze-nivå, så flyttar vi upp dig till Silver-nivå.  Meddela ändå ditt stamgästnummer, att du är medlem i föreningen/förbundet och avtalsförmånsnummer till adressen erikoisliittymiset@tallinksilja.com, så registrerar vi dig som avtalsförmånskund och skickar dig ett Silver-kort ifall det behövs.

Prisuppgifter och bokning, tfn 0600 152 68 mån – fre 8.00 – 21.00, lör 9.00 – 18.00, sön 10.00 – 18.00 (1,74 €/besvarat samtal + alltid lna/msa).

Eckerö Lines medlemsförmåner

Eckerö Linen jäsenedut JHLläisille

JHL:s medlemmar får 20 % rabatt på nätbutikens dagspris på kryssningar och ruttresor (1.7-11.8.2019 är rabatten -10%).

Rabatterna gäller endast i nätbutiken genom att i bokningsskedet ange produktkoden JARJ19

1. Börja bokningen genom att välja rutt, datum, avgångar, passagerare och fordon på bokningsområdet i övre kanten av sidan  Eceröline/JHL (bokningssidan endast på finska).
  2. På följande bokningssida som du får upp ska du välja punkten Tuotekoodi (=produktkod).
  3. Skriv produktkoden i fältet och klicka Syötä.
  4. Produktkoden laddas och du ser rabattraden i inköpskorgen.
  5. Välj de tilläggstjänster du vill ha och fortsätt bokningen.

Gör en bokning: Eckeröline/JHL

Var beredd på att på begäran visa upp ditt gällande medlemskort då du löser ut biljetterna.

Viking Lines medlemsförmåner

Viking Linen jasenedut JHLlaisille

Viking Line erbjuder rabatt på fritidsresor för JHL-medlemmar. Berätta att du är medlem i JHL när du bokar resan och ta med dig ditt medlemskort när du betalar biljetterna.

Vinking Lines förmåner för JHL-medlemmar (på finska)

Hotellerbjudanden för medlemmar

Medlemsförmåner på fritiden vid Sokos Hotels

Sokos Hotels erbjuder förbundets medlemmar rabatter på fritidsinkvartering som varierar enligt säsong. Ett heltäckande nätverk erbjuder möjligheter både till aktiva och avslappnande semestrar samt trevlig samvaro. Det finns 50 Sokos Hotell på 28 orter i Finland. I Tallinn finns Sokos Hotel Viru och i St Petersburg Original Sokos Hotel Olympia Garden, Solo Sokos Hotel Vasilievsky samt Solo Sokos Hotel Palace Bridge med spatjänster.

Sokos Hotellens kampanjkod är: LIITTO2019

Prisförmånen gäller endast bokningar över nätet och för bokningar som betalas på förhand. Bokningen kan göras via nätlänken.

Visa upp ditt medlemskort då du checkar in på hotellet.

Medlemsförmåner vid kedjan Nordic Choice Hotels

Du får 15 procent rabatt på inkvarteringar runtom i Norden och Baltikum. Som medlem i JHL får du 15 % rabatt på dagens pris på Nordic Choice Hotels-kedjans hotell. Rabatten gäller i alla rumsklasser året runt då inkvarteringsdagen är fredag, lördag eller söndag. På hotellen i Finland gäller erbjudandet också under vardagar.

Gör en bokning på sidan nordicchoicehotels.fi. Inkvarteringen betalas då du anländer till hotellet. Bokningen kan annulleras utan kostnader fram till kl. 16.00 på ankomstdagen. WiFi och frukost ingår i priset.

Minst 15 % rabatt i alla Holiday Club spa hotell

JHL:s medlemmar får minst 15 % rabatt på bokningar hos Holiday Club spa hotell, Villas-semesterhus och Chalets-lägenheter och på dagspriserna för semesterlägenheter.

Holiday Club har också kampanjerbjudanden där rabatten kan vara större än 15 %. Boka rum eller bostad elektroniskt på adressen www.holidayclub.fi och ange kampanjkoden JHL15.

Semestercentret Huhmari

Semestercentret Huhmari i Polvijärvi erbjuder ett dubblerum för JHL-medlemmar

• för 100 euro/dygn (normalpris 126 euro/dygn).
  • Familjesemester 120 euro/dygn (1–2 vuxna och högst 2 barn, 5–15 år).

I priset ingår frukost och inträde till semestercentrets spa.
Bokning på numret 020 7691 230/ eller per e-post myynti@huhmarisvaaranloma.fi

Solaris spahotell

Som medlemmar i ett FFC-ansluten organisation har JHL:s medlemmar rätt till 10 procents rabatt på spahotell. Rabatten räknas ur rummens normalpris på Solaris spahotell. Rabatten gäller inte semesterpaket eller separata spatjänster eller produkter. Rabatten gäller inte under högtider. Använd bokningskod ”SAK-SOLARIS”.

För grupper erbjuder Solaris 5 procents rabatt på normalpris i grupplogi för mötesdagar, rekreationdagar och gruppsemester (gäller ej under högtider).

Rabatten beviljas inte retroaktivt och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Gäller endast nya bokningar.

Spahotell Kuntoranta

Kuntoranta som ligger i närheten av Varkaus erbjuder semesterpaket och andra förmåner för JHL:s föreningar och medlemmar. Bekanta dig med Spahotell Kuntorantas stamkundsförmåner för JHL-medlemmar.

Finlands hostellorganisation

JHL är medlem i Finlands hostellorganisation via Löntagarnas välfärd och hälsa PHT rf. Således har även medlemmar i JHL rätt till hostellorganisationens förmåner.

Du får som JHL-medlem 10 procents rabatt på vandrarhems- det vill säga hostellövernattning i Finland. Rabatten är personlig.

Medlemmar har ett eget online bokningssystem. När du bokar via hostellit.fi får du 10 % rabatt redan i bokningsskedet.

Hostellit erbjuder färdiga rutter för resor i hemlandet

På adressen hostellit.fi finns färdiga rutter och tips om förmånligt resande i hemandet. Oberoende om du rör dig med cykel, motorcykel, husbil eller med familjen, ger webbplatsen idéer för din resa. Också för dig som gillar natur, motion eller musik finns tips om resmål och inkvartering. Inkvarteringsbokning sker på samma gång behändigt över onlinetjänsten.

Beställ nyhetsbrev

Beställ Finlands Hostellorganisations nyhetsbrev. Du får erbjudanden och information om förmånlig logi direkt i e-posten. Klicka på bilden och beställ.

Internationellt vandrarhemskort till medlemspris

Som medlem i JHL får du 5 euro rabatt på ett internationellt vandrarhemskort det vill säga ett hostellkort till nedsatt pris. Med hostellkortet får du minst 10 % rabatt i ca 4000 olika hostell i närmare 90 länder.

Rabatten förutsätter att du visar upp medlemskortet. Det enklaste sättet att bevisa medlemskap är att visa upp ett giltigt JHL-medlemskort som har HI Finland-logotypen.

Semestererbjudanden för organisationer

Utkujärvi stugor

Utkujärvi stugor ligger intill sjön Utkujärvi, ca 10 km norr från Muonio.

JHL:s medlemmar och föreningar får 15 % rabatt på alla pris.

I Utkujärvi finns 4 gavellägenheter, alla med 2 sovrum, toalett med dusch och ett vardagsrum. I de nyare parhusen finns ett gemensamt vardagsrum och båda lägenheterna har en egen bastu (i det äldre huset är bastun gemensam). I närheten av stugorna finns också en stor huvudbyggnad med sovplats för 4–8 personer och ett storkök.

I området finns båtar, en strandbastu, rökbastu och en kåta.

www.utkujarvenmajat.fi

Työväen Retkeilyliitto

TRL har stugor, som man som JHL-medlem får hyra till rimligt pris. Läs mera på organisationens webbplats (på finska).

Naturfreunde International (NFI)

JHL:s medlemmar kan hyra de internationella naturvännernas (Friends on Nature International) stugor till rimligt pris i olika delar av centraleuropa.

NFI har lista över stugor utomlands, dessa kan bokas via Työväen Retkeilyliitto. NFI:s lista och karta över stugorna finns på nätet på NFI:s webbplats.