Koskenhovi villor, stugor och campingområde

Koskenpää semesterby erbjuder JHL-medlemmarna tre fina villor, tre stugor på campingområdet och säsongplatser för husvagnar. I huvudbyggnaden Koskenhovi kan åtta personer semestra tillsammans. Från semesterbyn är det bara en halv timmes resa till Himos slalombackar! Bekanta dig med stället och boka till medlemspris!

Villorna i Koskenhovi

Villorna i Koskenhovi inrymmer 6 personer och har ett rymligt vardagsrum, loft med sällskapsutrymme, kök och bastu. Varje villa har tre sovrum. Lakan och handdukar ingår i villornas hyra.

Koskenhovi ligger i Jämsä, bara cirka en halv timmes resa med bil från Himos slalombackar.

Villorna i Koskenhovi i Jämsä har fått nammn efter presidenter: Koivisto, Ahtisaari och Halonen. Villorna är handikappanpassade och till villa Halonen är det tillåtet att ta med sällskapsdjur.

Villornas utrymmen

• 1 sovrum i nedre våningen
  • 2 sovrum i övre våningen
  • vardagsrum med TV
  • loft med sällskapsutrymme
  • i nedre våningen finns badrum/wc och bastu
  • i övre våningen finns wc
  • altan utanför nedre våningen.
  • Ett välutrustat kök med kylskåp-frys, mikrovågsugn, diskmaskin, elspis och ugn, kaffe- och vattenkokare, brödrost, mixer och matlagningskärl. Servis för åtta personer.

Bokning av villorna

Villorna kan bokas via JHL:s bokningssystem när som helst. Bokningen ska betalas genast, efter betalningen får du en bekräftelse om bokningen per e-post.

Under högsäsongveckor, veckorna 8–11, 22–35 och 51–1 går det att boka villorna endast för 6 dygnsperioder, från lördag till fredag.

Ett tomt dygn måste lämnas mellan bokningarna. Den som bokat stugan ska vara på plats under hela bokningsperioden och bokningen får inte överlåtas till en anna person, till exempel de egna barnen.

Hyran för villorna (Ahtisaari, Halonen, Koivisto)

Högsäsongveckor: 8–11, 22–35, 51–1

• 6 nätter: 720 €

• 6 nätter: 475 €
  • 5 nätter: 450 €
  • 4 nätter: 425 €
  • 3 nätter: 400 €
  • 2 nätter: 350 €

Huvudbyggnaden Koskenhovi inrymmer 8 personer

I huvudbyggnadens Koskenhovi finns inkvarteringsutrymmen för 8 personer (tre sovrum och en minisvit), matbord för 16 personer, sällskapsutrymme, stort kök, altan och separat bastubyggnad.

Utrymmen:

• 2 sovrum i nedre våningen
  • 1 sovrum  och minisvit i övre våningen
  • TV-brasrum
  • Stor matsal med bord för 16 personer.
  • I nedre våningen finns separat wc och dusch
  • I övre våningen finns wc/dusch.
  • Stor altan.
  • Separat bastubyggnad med sällskaps-/TV-rum, altan och stor grill.
  • Ett stort välutrustat kök med två kylskåp, frysskåp, mikrovågsugn, elspis och ugn, diskmaskin, kaffe- och vattenkokare, brödrost och matlagningskärl. Servis för ca 20 personer.

Hyran för Koskenhovi

Högsäsongveckor (8–11, 22–35, 51–1)

• 6 nätter: 900 €

• 6 nätter: 700 €
  • 5 nätter: 650 €
  • 4 nätter: 600 €
  • 3 nätter: 550 €
  • 2 nätter: 500 €

Koskenpää campingområde

Utöver villorna har JHL-medlemmarna också tillgång till campingområdet, där det finns gott om platser för husvagn/husbil, tre mindre stugor, två simstränder, båtar, grillkåta och utekök. Under sommarsäsongen 2021 är basturna och uteköket inte ännu öppna. Att telta är inte tillåtet.

Bokning av husvagnsplats

Vagnsplatser bokas endast som säsongplatser för tiden 15.5.-30.9.2021. Information om säsongplatserna ges på e-postadressen lomapaikkavaraukset@jhl.fi eller 010 7703 741 (på finska).

Priset för en säsongsplats är 220 euro.

Bokning av stugor

Stugorna kan bokas under de tider campingområdet är öppet: 15.5.–30.9.2021 via JHL:s bokningssystem.  Bokningen ska betalas genast, efter betalningen får du en bekräftelse om bokningen per e-post.

Under högsäsong, veckorna 22–35 endast 6 dygnsbokningar, från lördag till fredag.

Under övriga tider går det också att göra kortare bokningar, minimibokningen är 2 dygn. Ett tomt dygn måste lämnas mellan bokningarna.

Den som bokat stugan ska vara på plats under hela bokningsperioden och bokningen får inte överlåtas till en annan person, till exempel de egna barnen.

Hyresgästen ska själv städa stugan efter sig före avfärd. Om du inte städar efter dig, debiterar vi 150 euro av dig. Om följande hyresgäst upptäcker att den föregående hyresgästen inte städat efter sig och berättar om det, skickar vi en räkning till hyresgästen som inte städat efter sig.

Stugornas utrymmen och utrustning

JHL:s medlemmar kan boka tre stugor på campingområdet. Stugorna heter Annikki, Lemmikki och Riihi. Sällskapsdjur är tillåtna endast i stugan Lemmikki.

Annikki

Utrymmen och utrustning: bäddsoffa, bord och 2 stolar, TV, mikrovågsugn och kaffekokare, några matlagningskärl och köksredskap, dammsugare, täcken, dynor, värmebatteri.

Lemmikki

Utrymmen och utrustning: 2 st. bäddsoffor, 4 stolar, TV, liten öppen spis, kylskåp-svalskåp, mikrovågsugn, 2 kokplattor, kaffekokare, några matlagningskärl och köksredskap, sopborste och -skyffel, 2 värmebatterier, utebord och -stolar. Sällskapsdjur är välkomna till stugan.

Riihi

Utrymmen och utrustning: 2 bäddsoffor nere och 2 bäddsoffor uppe, kylskåp-frys, spis, ugn, mikro, kaffekokare, rejält med tallrikar och bestick samt köksredskap, öppen spis, vedspis, stugbord + bänkar, TV. OBS! Inga filtar eller dynor.

Hyra för stugorna

Högsäsongveckor (22–35)

• 6 nätter: 120 €

• 6 nätter: 120 €
  • 5 nätter: 100 €
  • 4 nätter: 80 €
  • 3 nätter: 60 €
  • 2 nätter: 40 €

Avbokning

Den som gjort bokningen har rätt att avboka på följande villkor:

• Semesterperioden kan avbokas avgiftsfritt om det görs minst 28 dygn före semesterperioden börjar.
  • 25 % av veckohyran tas ut om semesterperioden avbokas mindre än 28 dygn före men senast 14 dygn före semesterperioden börjar.
  • 50 % av veckohyran tas ut om semesterperioden avbokas mindre än 14 dygn före men senast 2 dygn före semesterperioden börjar.
  • Full veckohyra tas ut om semesterperioden avbokas mindre än 48 timmar före semesterperioden börjar.

Har du frågor? Ta kontakt!

Om du har frågor gällande bokning av Koskenhovi, ta kontakt med oss per e-post på adressen lomapaikat(at)jhl.fi.