Medlemstidningen Motiivi och fickkalendern

JHL:arnas medlemstidning Motiivi och dess webbversion erbjuder något för alla JHL:s yrkesbranscher. JHL:s medlemskalender är en gratis beställningsprodukt för medlemmar.

Känslor och fakta

Motiivi är en journalistisk fack- och organisationstidning som når såväl beslutsfattare som proffs i olika yrken. Målet är att erbjuda en informativ och tankeväckande tidning som också ger verktyg för proffsen. Tidningen behandlar olika yrken och arbetsplatser inom JHL:s organisationsområde och berättar om aktuellt i arbetslivet och om intressebevakning. Bestall

I tidningen finns annonser för kurser, händelser och såväl nya som gamla medlemsförmåner.

Tidningen utkommer ca 8 gånger per år och sänds hem till alla medlemmar. I webbtidningen publiceras dessutom innehåll varje vecka.

Du kan läsa webbtidningen på finska och svenska på adressen motiivilehti.fiMotiivis e-tidningar från år 2015 framåt finns också på webbplatsen.

Om din familj får flera exemplar av tidningen eller du föredrar att läsa tidningen elektroniskt kan du annullera papperstidningen med blanketten som finns på Motiivis webbplats.

Följ också Motiivi på Facebook och Twitter (på finska)!

Medlemskalendern är en gratis beställningsprodukt

Förbundet ger ut en behändig medlemskalender i fickstorlek.

Från och med år 2021 är kalendern beställningsprodukt och den postades tillsammans med medlemstidningen Motiivi nr 7/2020.  Om du före utgången av september 2020 angett i mittJHL att du vill ha kalendern, fick du din kalender tillsammans med tidningen. Om du i dina medlemsuppgifter kruxat för att du vill ha kalendern, får du den gratis också i fortsättningen. Du behöver således inte beställa den på nytt varje år.

Om du inte fortsättningen längre behöver kalendern, kan du meddela också detta i mittJHL. Samtidigt lönar det sig att kontrollera att dina kontaktuppgifter och informationen om din yrkesbransch är korrekt i förbundets register.

Om du glömde att beställa kalendern, kan du höra dig för om den vid ditt eget regionkontor. Följ med ditt eget regionkontors kommunikationskanaler, där en noggrannare tidtabell framkommer.

Så här beställer du JHL:s medlemskalender

Du kan redan nu beställa medlemskalendern för år 2022 via mittJHL. Kalendern är gratis.

Om du inte ännu har loggat in i mittJHL, bekanta dig först med tjänsten och läs inloggningsanvisningen.

Gör så här: Logga in i mittJHL. Klicka på Produkter och beställningar i menyn till vänster.

Om du loggar in via mobiltelefon, tryck på de tre vågräta linjerna uppe till höger. Du får fram en meny.

Välj Produkter och beställningar.

Då du en gång gjort din beställning, fortsätter den automatiskt i framtiden.

Genom att göra medlemskalendern till beställningsprodukt minskar förbundet sin papperskonsumtion samt kostnaderna för framställning, leverans och återvinning av kalendern. När endast de personer som verkligen behöver kalendern beställer den, sparar vi också dyrbara naturresurser.