Användarvillkor

Denna webbplats ägs och administreras av Förbundet för den offentliga sektorn och välfärdsområdena JHL rf (nedan JHL).

I dessa användarvillkor redogör vi för villkoren som gäller material som publiceras på vår webbplats och våra sekretessprinciper. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera dessa villkor och göra ändringar i webbplatsens innehåll utan förvarning.

Immaterialrättigheter

JHL förbehåller sig alla rättigheter till webbplatsen jhl.fi och dess innehåll. JHL har rättigheten att när som helst göra ändringar i webbplatsens användarvillkor, utseende, innehåll eller egenskaper. Det är tillåtet att läsa och bläddra i jhl.fi samt skriva ut material för eget bruk. Material som publiceras på jhl.fi får användas i journalistiskt syfte, förutsatt att källan nämns.

Friskrivning

Webbplatsen kan utsättas för driftavbrott på grund av eventuella serviceåtgärder, överbelastning eller andra orsaker. JHL svarar inte för direkta eller indirekta skador som beror på informationen på webbplatsen.

Webbplatsen jhl.fi innehåller länkar till webbsidor som ägs av tredje parter. JHL svarar inte för innehållet på eller funktionen av tredje parters webbsidor.

JHL kräver att tjänstens användare använder tjänsten med beaktande av att webbmiljöers och webbtjänsters dataskydd inte är hundra procent säkert. Var sin användare svarar själv för datasäkerheten i sitt datasystem.

Webbplatsens användare svarar för att de uppgifter som hen förmedlar via jhl.fi kommer fram och är korrekta.

Dataskydd

• hur vi använder dem och
  • hur du kan kontrollera dem.

Använd inte vår webbplats om du inte godkänner dessa villkor.

Absolut nödvändiga

Prestanda

Google Analytics privacy overview

Opt out of Google Analytics tracking

Funktionella

Ändringar

Sekretess

Webbsidan lagrar anonym (statistisk) information om besökarna, bla.

• vilken tjänsteleverantör besökaren använder
  • från vilken adress besökaren har navigerat till webbplatsen och från vilken sida besökaren lämnar webbplatsen
  • det totala besökarantalet per sida

Informationen som webbkakan lagrar om användren innehåller identifieringsuppgifter om webbläsaren, om användarens beteende på webbplatsen samt om den besökande datorns IP-adress. JHL identifierar enbart företaget som äger IP-adressen, aldrig individen som använder den.

För att kunna logga in på medlemssidorna på jhl.fi krävs registrering. JHL:s medlemmar har rätt att logga in och den inloggande parten identifieras på basis av uppgifterna i JHL:s medlemsregister.

Registerbeskrivning för JHL:s medlemsregister

Meningsskiljaktigheter

På dessa användarvillkor tillämpas finsk lag. Alla eventuella meningsskiljaktigheter som hänför sig till dessa användarvillkor eller användning av webbplatsen jhl.fi avgörs vid Helsingfors tingsrätt.