Bästa JHL-stjärnproffs, Våra medlemmars säkerhet och välbefinnande är det allra viktigaste för oss på JHL. Därför har ditt fackförbund JHL beslutat överföra Yrkesforum 2021 till att ordnas på nätet. Vi beklagar djupt situationen för alla de medlemmars del som sett fram emot en gemensam fest.

Orsaken till förändringen är den osäkra coronasituationen och myndigheternas stränga restriktioner. Därför är det i nuläget mycket svårt att ordna evenemanget på ett tryggt och smidigt sätt.

Yrkesforum ordnas som direktsändning på nätet den 29–30 oktober 2021. Programmet genomförs enligt planerna som ett tvådagarsprogram. Tyvärr kan endast föredragshållarna och artisterna komma till Tammerforshuset, inte deltagarna. Vi meddelar om eventuella förändringar i programmet på JHL:s webbplats och på sociala medier.

Eftersom Yrkesforum överförs till nätet har vi förlängt anmälningstiden. Du kan anmäla dig ända fram till 17 oktober. Om du anmält dig tidigare, är din anmälan fortfarande i kraft. Om du ändå beslutar dig för att inte delta, kan du avboka din plats i mittJHL.

Om du har frågor, tveka inte att kontakt kursrådgivningen på adressen kurssit(at)jhl.fi.

Allt program genomförs på finska utan svensk tolkning eftersom antalet svenska anmälda var lågt.

Yrkesforum ordnas 29–30.10.2021. Evenemanget samlar JHL-medlemmar från hela landet, i alla åldrar och från alla yrkesbranscher.

Om du inte ännu är medlem, anslut dig till fackförbundet JHL, som bevakar dina intressen.

Stjärnor som Jorma Uotinen, Pete Parkkonen, Krista Siegfrids…

Yrkesforum erbjuder toppföreläsningar i två dagars tid. Evenemanget koncentrerar sig på framtidens arbetsliv och ger nya perspektiv på välmående i arbetet.

På fredag föreläser bland annat uppfinnaren och företagaren Perttu Pölönen samt experten på arbetshälsa Marja-Liisa Manka. Fredagens stjärnföreläsningar ordnas på finska utan svensk simultantolkning. Också evenemangets beskyddare, president Tarja Halonen, förser evenemanget med stjärnglans! Programledare på Yrkesforum är ingen mindre än Christoffer Strandberg!

På fredag kväll belönas JHL:s Stjärnproffs med en gala. Arbetets verkliga stjärnmakare kommer att få sina pris vid galan. Ett strålande houseband håller stämningen uppe.

Fredagkvällen kulminerar i en oförglömlig musikshow, då Krista Siegfrids och Pete Parkkonen intar scenen.

Fredagens program är gemensamt för alla.

Perttu Pölönen

Uppfinnare, kompositör och talare. Han har vunnit den största vetenskapstävlingen för unga i Europa. Pölönens bok Tulevaisuuden lukujärjestys ges ut i december 2019.

Marja-Liisa Manka

Expert på arbetshälsa som arbetat som professor i arbetshälsa vid Tammerfors universitet och skrivit faktaböcker. Hon har föresläst  bland annat vid JHL:s vårdfestival.

Päivi Niemi-Laine

JHL:s ordförande sedan år 2016 och mamma till två barn. Värdesätter välfärdstjänster och ett rättvist arbetsliv. Också jämställdhet och rättvisa ligger henne nära om hjärtat.

Krista Siegfrids

Fantastisk liveartist som representerat Finland i Eurovision Song Contest och deltagit i svenska Melodifestivalen. Hon utlovar ett fartfyllt spektakel och farliga situationer!

Strandberg

Skådespelare, imitatör, komiker och programledare som charmar publiken med sin finurliget. Yrkesforums programledare.

Terapia q

En kvartett bestående av fyra kompisar. Artisterna förenas av kärleken till kammarmusiken. Kvartetten spelar frimodigt, med glimten i ögat.

Antti Koivula

Antti Koivula är känd som solist bland annat från showen Tanssii tähtien kanssa! Bändet leds av Lasse Sakara, som håller ångan uppe bakom Antti Tuisku och Kaija Koo.

Pete Parkkonen

En energisk artist som garanterat säkert får publiken med sig. Har erhållit en platinaskiva, uppträtt på TV och skrivit radiohiten 2020 Voimaa ja valoa.

Kari Ketonen

Skådespelare, manusförfattare och psykoterapeut. Talar för stjärnproffsen om hantering av känslor.

Håkan Ekström

JHL:s branschchef sedan år 2016 med lång erfarenhet av facklig förhandlingsverksamhet. Gillar också att fiska och spela schack.

Asara-Laaksonen

Sisters in Sync

Showdansgruppen Sisters in Sync består av vuxna damer. De framför ett fartfyllt dansnummer till tonerna av bland annat Abba.

Jorma Uotinen

Dansör, sångare och koreograf. Fick sitt internationella genombrott på 1970-talet. Har lett bland annat finska Nationalbaletten.

Tapani Kiminkinen

Tapani Kiminkinen är läkare och faktaboksförfattare. Han jobbar vid Saarijärvi hälsocentral. Kiminkinen är också känd som ”läkaren från landet”.

Miia Malvela

Utvecklingschef för programmet ”Liikkuva aikuinen” klargör på vilket sätt motion är en mångsidig men underutnyttjad metod för att upprätthålla arbetsförmågan.

Nura Farah

Nura Farah är en prisbelönt författare och fackförbundsaktiv. Hon talar om aktivism och om att hitta sin egen väg.

Välkommen att tillsammans skapa ett Yrkesforum vi sent kommer att glömma! Anmäl dig!

Program

Yrkesforums program finns på den finska sidan. Programmet genomförs på finska utan svensk tolkning.

Tipsa om stjärnproffset i din bransch!

Tipsa oss om stjärnproffs inom din bransch!

Ditt fackförbund JHL söker nu efter arbetstagare och föreningar av stjärnklass.

Samarbetspartner