JHL:s Yrkesforum närmar sig äntligen! Din säkerhet är allt i allo för oss, så evenemanget ordnas endast om det med hänsyn till coronasituationen säkert är tryggt.

JHL ordnar ett historiskt megaevenemang och du är inbjuden!

Kom med på Yrkesforum, JHL:s största medlemsevenemang. Lyssna till fantastiska talare och delta i en fin kvällsgala. Och dessutom: du får träffa en hel drös andra stjärnproffs från din egen bransch!

Anmäl dig med till Yrkesforum som ordnas 29–30.10.2021 i Tammerforshuset. De 1 000 snabbaste JHL-medlemmarna får delta, oberoende av yrke och boningsort!

Hälften av platserna är redan bokade, så var snabb! Om du inte ännu är medlem, anslut dig till fackförbundet JHL, som bevakar dina intressen.

Anmälningarna som inkom år 2020 är i kraft

De medlemmar som anmälde sig till Yrkesforum 2020 kan vänta på Yrkesforum i Tammerfors med ett lugnt sinne eftersom anmälningarna fortfarande är i kraft. Var så vänlig och avboka din plats om du inte kan komma.

Stjärnor som Jorma Uotinen, Pete Parkkonen, Krista Siegfrids…

Yrkesforum erbjuder toppföreläsningar i två dagars tid. Evenemanget koncentrerar sig på framtidens arbetsliv och ger nya perspektiv på välmående i arbetet.

Evenemangets teman valdes ut på basis av en medlemsenkät.

Fredag 29.10.2021

På fredag föreläser bland annat uppfinnaren och företagaren Perttu Pölönen samt experten på arbetshälsa Marja-Liisa Manka. Fredagens stjärnföreläsningar ordnas på finska men simultantolkas till svenska. Också evenemangets beskyddare, president Tarja Halonen, förser evenemanget med stjärnglans! Programledare på Yrkesforum är ingen mindre än Christoffer Strandberg!

JHL:s ordförande Päivi Niemi-Laine och branschchefer Teija Asara-Laaksonen och Håkan Ekström kommer också att träffa stjärnproffsen i Tammerforshuset.

På fredag kväll ordnas en fantastisk kvällsgala för alla Stjärnproffs. Arbetets verkliga stjärnmakare kommer att få sina pris vid galan.

Utöver prisutdelningen består programmet av en smaklig middag. Ett strålande houseband håller stämningen uppe.

Fredagkvällen kulminerar i en oförglömlig musikshow, då Krista Siegfrids och Pete Parkkonen intar scenen.

Fredagens program är gemensamt för alla. Programmet genomförs på finska men simultantolkas till svenska.

Perttu Pölönen

Uppfinnare, kompositör och talare. Han har vunnit den största vetenskapstävlingen för unga i Europa. Pölönens bok Tulevaisuuden lukujärjestys ges ut i december 2019.

Marja-Liisa Manka

Expert på arbetshälsa som arbetat som professor i arbetshälsa vid Tammerfors universitet och skrivit faktaböcker. Hon har föresläst  bland annat vid JHL:s vårdfestival.

Päivi Niemi-Laine

JHL:s ordförande sedan år 2016 och mamma till två barn. Värdesätter välfärdstjänster och ett rättvist arbetsliv. Också jämställdhet och rättvisa ligger henne nära om hjärtat.

Siegfrids

Fantastisk liveartist som representerat Finland i Eurovision Song Contest och deltagit i svenska Melodifestivalen. Hon utlovar ett fartfyllt spektakel och farliga situationer!

Strandberg

Skådespelare, imitatör, komiker och programledare som charmar publiken med sin finurliget. Yrkesforums programledare.

Terapia q

En kvartett bestående av fyra kompisar. Artisterna förenas av kärleken till kammarmusiken. Kvartetten spelar frimodigt, med glimten i ögat.

Antti Koivula

Antti Koivula är känd som solist bland annat från showen Tanssii tähtien kanssa! Bändet leds av Lasse Sakara, som håller ångan uppe bakom Antti Tuisku och Kaija Koo.

Pete Parkkonen

En energisk artist som garanterat säkert får publiken med sig. Har erhållit en platinaskiva, uppträtt på TV och skrivit radiohiten 2020 Voimaa ja valoa.

Lars Losvik

Lars Losvik är utbildad i vuxenpedagogik och ledarskap vid Helsingfors universitet och är en av Nordens mest uppskattade föreläsare.

Håkan Ekström

JHL:s branschchef sedan år 2016 med lång erfarenhet av facklig förhandlingsverksamhet. Gillar också att fiska och spela schack.

Asara-Laaksonen

Sisters in Sync

Showdansgruppen Sisters in Sync består av vuxna damer. De framför ett fartfyllt dansnummer till tonerna av bland annat Abba.

Jorma Uotinen

Dansör, sångare och koreograf. Fick sitt internationella genombrott på 1970-talet. Har lett bland annat finska Nationalbaletten.

Tapani Kiminkinen

Tapani Kiminkinen är läkare och faktaboksförfattare. Han jobbar vid Saarijärvi hälsocentral. Kiminkinen är också känd som ”läkaren från landet”.

Miia Malvela

Utvecklingschef för programmet ”Liikkuva aikuinen” klargör på vilket sätt motion är en mångsidig men underutnyttjad metod för att upprätthålla arbetsförmågan.

Heidi Åkerfelt

Heidi Åkerfelt är huvudförtroendeman vid Raseborgs stad. Hon anser att personalen är kommunens ansikte utåt och hoppas därför att arbetsgivarna skulle lägga större fokus på att de anställda mår bra.

Välkommen att tillsammans skapa ett Yrkesforum vi sent kommer att glömma! Anmäl dig!

Fredag 29.10.2021

Sorsapuistosali

• Stråkkvartetten Terapia q

• Välkomsthälsning

Christoffer Strandberg

• President Tarja Halonen

• Tal av JHL:s ordförande Päivi Niemi-Laine

• Hur växa till en människa som mår bra?

Marja-Liisa Manka, expert inom arbetshälsa. Svensk simultantolkning.

• Arbetsklädmode

I samarbete med Image Wear Oy

• Jorma Uotinen

• Framtidens läseordning

Perttu Pölönen, uppfinnare, kompositör och talare. Svensk simultantolkning.

Lördag 30.10.2021 förmiddag

Lördagmorgon inleds med en fartfylld uppvisning av showdansgruppen Sisters in Sync. Teija Asara-Laaksonen håller morgonens öppningsanförande. I paneldebatten diskuterar Tapani Kiminkinen, Miia Malvela och Anne Ranta arbetets roll i människans liv. Debatten leds av Christoffer Strandberg.

På lördag eftermiddag ordnas program på svenska. Lars Losvik håller ett anförande under rubriken Nå dina mål – utan att bli utbränd. Senare ordnas en svenskspråkig paneldebatt med JHL:s branschchef Håkan Ekström, KT Kommunarbetsgivarnas sakkunnig Niilo Hakonen och JHL:s huvudförtroendeman från Raseborgs stad Heidi Åkerfelt.

Sorsapuistosali

Lördag 30.10.2021 eftermiddag

På svenska, salen Riffi

• Att nå dina mål – utan att bli utbränd!

Lars Losvik, proffs i ledarskap och vuxenpedagogik.

• Panel: Ändras mitt arbete?

Håkan Ekström, branschchef JHL; Heidi Åkerström, huvudförtroendeman, Raseborg.

• Avslutning

Resor, inkvartering och pris

Fackförbundet JHL erbjuder sina medlemmar två dagars stjärnföreläsningar, inkvartering och måltider till ett mycket förmånligt pris. Dessutom är deltagarna försäkrade vid evenemanget inom ramen för förbundsförsäkringen.

Du får program, inkvartering och måltider för en hundring.

Två dagars program med inkvartering kostar 100 euro per person. Inkvarteringen sker i dubbelrum. Om du vill bo i enkelrum är evenemangets pris 200 euro

Endagsprogram med övernattning i Tammerfors kostar 50 euro. Om du inte behöver inkvartering är priset 30 euro.

Tipsa om stjärnproffset i din bransch!

Tipsa oss om stjärnproffs inom din bransch!

Ditt fackförbund JHL söker nu efter arbetstagare och föreningar av stjärnklass.

Även i år belönar vi Stjärnproffs i många olika kategorier. Förbered dig, anmälningstiden börjar i april.

Berättelsen har kraft

Vi efterlyser vägande motiveringar och berörande historier. Varför är just den person eller förening du föreslår värd Stjärnstatus? Motiveringen och berättelsen har stor betydelse i det skedet då juryn väljer vem som belönas.

Vi publicerar anonymt de bästa motiveringarna och berättelserna i tidningen Motiivi, på JHL:s webbplats och på sociala medier.

Prisjuryn består av arbetstagare vid JHL.

Så här tar du dig till platsen

JHL uppmuntrar stjärnproffsen att anlända med kollektivtrafik, så att evenemanget blir så miljövänligt som möjligt. Det finns goda tågförbindelser till Tammerfors från många håll i Finland. Tidtabeller och biljettpris finns på VR:s webbplats.

Det finns också många bussförbindelser till Tammerfors. Busstationen finns på promenadavstånd från evenemangsplatsen. Kontrollera tidtabellerna på Matkahuoltos webbplats.

Det går lätt att röra sig till fots eller med kollektivtrafikens bussar i Tammerfors. Kontrollera rutter och tidtabeller i Tammerfors reittiopas. Du kan köpa en- eller tvådagarsbiljett från järnvägsstationens R-kiosk eller från Matkahuolto vid busstationen. Du kan också ladda ner en app i din telefon och köpa biljetten med den. För att kunna köpa mobilbiljett behöver du ett resekort.

Vi rekommenderar att föreningarna ordnar samåkning eller busstransport eller ersätter medlemmarnas resekostnader. Förbundet betalar inte resekostnadsersättningar.

Yrkesforum ordnas i Tammerforshuset. Evenemangsplatsen är Nordens största kultur- och kongresscenter. Läget är perfekt. På baksidan av huset öppnar sig Sorsapuisto och en promenad till centrum av Tammerfors tar bara en kvart.

Samarbetspartner