JHL ordnar ett historiskt megaevenemang 23–24.10.2020 och du är inbjuden!  Kom med på JHL:s största medlemsevenemang. Du får höra höjdartalare och delta i en kvällsgala. Och dessutom: du får träffa en hel drös andra stjärnproffs från din egen bransch!

Anmäl dig till Yrkesforum!

De 1000 snabbaste JHL-medlemmarna får delta, oberoende av boningsort! Om du inte ännu är medlem, anslut dig till fackförbundet JHL, som bevakar dina intressen.

Program

Yrkesforum erbjuder toppföreläsningar i två dagars tid. Evenemanget koncentrerar sig på framtidens arbetsliv och ger nya perspektiv på välmående i arbetet.

Evenemangets teman valdes ut på basis av en medlemsenkät.

Fredag 23.10

På fredag föreläser bland annat uppfinnaren och företagaren Perttu Pölönen samt experten på arbetshälsa Marja-Liisa Manka. Fredagens stjärnföreläsningar ordnas på finska men simultantolkas till svenska. JHL:s ordförande Päivi Niemi-Laine kommer att besöka Yrkesforumet i Tammerforshuset. Fredagen kulminerar i en kvällsgala med Anna Puu som lyskraftig stjärna!

Lördag 24.10.

Under lördagen fördelas programmet yrkesbranschvis.  Det kommer att finnas program på både finska och svenska. Programmet preciseras efterhand.

Perttu Pölönen

Uppfinnare, kompositör och talare. Han har vunnit den största vetenskapstävlingen för unga i Europa. Pölönens bok Tulevaisuuden lukujärjestys ges ut i december 2019.

Marja-Liisa Manka

Expert på arbetshälsa som arbetat som professor i arbetshälsa vid Tammerfors universitet och skrivit faktaböcker. Hon har föresläst  bland annat vid JHL:s vårdfestival.

Lars Losvik

Utbildad i vuxenpedagogik och ledarskap vid Helsingfors universitet och en av Nordens mest uppskattade föreläsare. Föreläser inom ledarskap, förändring, utveckling, motivation och mental styrka.

Anna Puu

Hör till Finlands klaraste lysande popstjärnor. Hon gav ut sitt nyaste album Nälkäinen sydän år 2018. Anna Puu uppträder på stjärnproffsens kvällsgala. Dans, fart och härlig stämning utlovas!

Välkommen att tillsammans skapa ett Yrkesforum vi sent kommer att glömma! Anmäl dig!

Resor, inkvartering och pris

Fackförbundet JHL erbjuder sina medlemmar två dagars stjärnföreläsningar, inkvartering och måltider till ett mycket förmånligt pris.

Du får program, inkvartering och måltider för en hundring.

Två dagars program med inkvartering kostar 100 euro per person. Inkvarteringen sker i dubbelrum. Om du vill bo i enkelrum är evenemangets pris 200 euro

Endagsprogram med övernattning i Tammerfors kostar 50 euro. Om du inte behöver inkvartering är priset 30 euro.

Så här hittar du fram

JHL uppmuntrar stjärnproffsen att anlända med kollektivtrafik, så att evenemanget blir så miljövänligt som möjligt. Det finns goda tågförbindelser till Tammerfors från många håll i Finland. Tidtabeller och biljettpris finns på VR:s webbplats.

Det finns också många bussförbindelser till Tammerfors. Busstationen finns på promenadavstånd från evenemangsplatsen. Kontrollera tidtabellerna på Matkahuoltos webbplats.

Det går lätt att röra sig till fots eller med kollektivtrafikens bussar i Tammerfors. Kontrollera rutter och tidtabeller i Tammerfors reittiopas. Du kan köpa en- eller tvådagarsbiljett från järnvägsstationens R-kiosk eller från Matkahuolto vid busstationen. Du kan också ladda ner en app i din telefon och köpa biljetten med den. För att kunna köpa mobilbiljett behöver du ett resekort.

Vi rekommenderar att föreningarna ordnar samåkning eller busstransport eller ersätter medlemmarnas resekostnader. Förbundet betalar inte resekostnadsersättningar.

Yrkesforum ordnas i Tammerforshuset. Evenemangsplatsen är Nordens största kultur- och kongresscenter. Läget är perfekt. På baksidan av huset öppnar sig Sorsapuisto och en promenad till centrum av Tammerfors tar bara en kvart.

Samarbetspartner