Gå till innehållet

JHL och arbetslöshetskassan betjänar hela sommaren

JHL:s telefonjour inom anställningsrådgivningen, medlemsservicen och kursrådgivningen betjänar medlemmarna hela sommaren. Även Arbetslöshetskassan för den offentliga sektorn och välfärdsområdena betjänar hela sommaren.

JHL betjänar sina medlemmar varje vardag hela sommaren 2021. Även om JHL:s kontor för tillfället är stängda på grund av coronapandemin, betjänar telefonjouren utan sommaravbrott.

JHL:s telefonväxel är stängd 29.6–1.8.2021 men anställnings- och intressebevakningsjouren, medlemsservicen och kursrådgivningsjouren håller öppet.  JHL:s e-tjänst mittJHL finns tillgänglig för medlemmarna dygnet runt. Arbetslöshetskassan håller öppet hela sommaren men den personliga telefonbetjäningen förkortas under sommaren.

Anställnings- och intressebevakningsjouren betjänar 28.6–1.8 vardagar klockan 9.00–12.00 på numret 010 7703 311.

Medlemsservicens telefonjour betjänar 28.6–1.8 vardagar kl. 9.00–11.00 på numret 010 7703 430.

Kursrådgivningens telefonjour betjänar 28.6–1.8 vardagar kl. 9.00–12.00 på numret 010 7703 510.

JHL-institutet har ingen verksamhet under tiden 12.6–16.8.2020.

Du kan kolla öppettiderna för regionkontorens telefonbetjäning på regionkontorens webbplatser.

Arbetslöshetskassans personliga telefonbetjäning håller öppet under tiden 21.6–13.8.2021 vardagar klockan 9–11. Arbetslöshetskassans chat betjänar vardagar klockar 9–14. Chatten ger svar på ofta ställda frågor. Du får svar på frågor i anknytning till din personliga situation genom att skicka ett meddelande till a-kassan via webbkassan eWertti.