Gå till innehållet

Anmäl dig med till Yrkesforum nu: JHL bjuder på en rundvandring i Tammerforshusets kulisser och Mumintrollens värld för de snabbaste!

Yrkesforum erbjuder strålande talare, en festlig kvällsgala och ett musikspektakel för JHL-medlemmar! Programmet tar stjärnproffsen också bakom Tammerforshusets kulisser och till Muminmuseet. Det finns ett fåtal lediga platser på rundvandringarna. Vi meddelar separat då anmälan öppnar!

JHL:s största medlemsevenemang Yrkesforum erbjuder intressant program i två dagars tid. Utöver toppföreläsningar, Stjärnproffsens gala och musikspektaklet får JHL:s medlemmar vara med på en rundvandring där man bekantar sig med Tammerforshusets hemligheter! Det ordnas två rundvandringar.

Det finns ett mycket begränsat antal lediga platser på rundvandringen. Anmäl dig med till Yrkesforum snart, anmälan till rundvandringarna öppnar närmare evenemanget.

Ta en titt bakom kulisserna i Tammerforshuset!

Hurdana är omklädningsrummen där uppträdarna förbereder sig på att gå på scen? Hur många tusen kilo teknisk utrustning hänger i Stora salens scentorn? Hur mycket mat, dryck och tvätt rör sig i den underjordiska servicekorridoren? Hur reparerar man en söndersliten scenkostym precis före föreställningen?

Du får besöka världen bakom kulisserna där evenemangen byggs upp och där uppträdarna förbereder sig på att gå på scen. Tillgängligheten har beaktats på rundvandringen.

15 deltagare ryms med på rundvandringen. Rundvandringen tar 45–60 minuter.

Dyk in i Mumintrollens värld!

På rundvandringen i Muminmuseet går man in på muminböckernas historier och berättar om Tove Janssons arbete. Under ledning av en guide får du bekanta dig med de fascinerande detaljerna bakom illustreringarna och historierna!

Suuri juliste, jossa muumin kuva ja teksti "Taikurin hattu". Taustalla Muumimuseon näyttely.
Kuva: Tampere-talon kuvapankki / Jari Kuusenaho/Tampereen taidemuseo

Högst 30 gäster ryms med på rundvandringen. Guidningen tar 45 minuter. Ditt fackförbund JHL bjuder på deltagandet då du anmäler dig i samband med anmälan till Yrkesforum!

Medan Yrkesforum pågår har Muminmuseet öppet enligt sina normala öppettider. Du kan också besöka museet på egen bekostnad.

Anmäl dig med till Yrkesforum som ordnas 29–30.10.2021 i Tammerforshuset. De 1 000 snabbaste JHL-medlemmarna får delta, oberoende av yrke och boningsort.