Gå till innehållet

JHL kollar upp sina medlemmars yrkes- och utbildningsbeteckningar

JHL har inlett ett projekt där man kollar upp medlemmarnas yrkes- och utbildningsbeteckningar. Projektet pågår till utgången av år 2020. Du kan alltså inom kort bli uppringd eller få ett e-postmeddelande av en person från JHL.

JHL kollar sina medlemmars yrkesbeteckningar ända fram till utgången av år 2020. Kontrollerna sker antingen per telefon eller e-post. Före utgången av året kan du alltså bli uppringd eller få ett e-postmeddelande av JHL där du blir tillfrågad om din nuvarande yrkesbeteckning.

− Vi vill se till att uppgifterna i vårt medlemsregister är aktuella. Då medlemmens yrkesbeteckning är korrekt i vårt medlemsregister, får medlemmen de rätta meddelandena av JHL som berör just den yrkesbranschen.  Då vi ringer upp medlemmarna kan vi samtidigt granska om kontaktuppgifterna stämmer, konstaterar JHL:s sakkunnig i yrkesinriktad verksamhet Riitta Vehovaara.

− I dagens värld förhåller sig människor kritiskt till e-postmeddelanden och telefonsamtal där man frågar efter personuppgifter. Försiktighet är givetvis nödvändigt. JHL ringer inte eller skickar e-post för skojs skull. Det är fråga om förbättring av serviceförutsättningarna. Vi hoppas att våra medlemmar svarar på våra frågor med ett tryggt sinne, säger Maria Koski och Mikael Lagerström, som deltar i projektet.

Granskningsprojektet fortsätter till 31.12.2020.

Mer information:

Granskningsgruppens medlemmar Maria Koski, tfn 050 441 1480 och Mikael Lagerström, tfn 050 443 0248

Sakkunnig i yrkesinriktad verksamhet Riitta Vehovaara, tfn 040 524 8876