Gå till innehållet

JHL syns i tidningarna vid tiden för budgetförhandlingarna: Istället för skattesänkningar ska vi satsa på servicen och arbetets värde

JHL:s ordförande Päivi Niemi-Laine kräver att Finlands regering annullerar sina planerade skattesänkningar och istället lyfter upp tryggandet av servicen. För att ge tyngd åt kraven annonserar förbundet för servicen i de största dagstidningarna.

JHL:s ordförande Päivi Niemi-Laine kräver att Finlands regering annullerar sina planerade skattesänkningar och istället lyfter upp tryggandet av servicen. Hon kräver också att regeringen returnerar de nedskurna semesterpenningarna till arbetstagarna inom den offentliga sektorn.

Som stöd för kraven syns JHL i landskapstidningarna, kvällstidningarna och gratistidningen Metro under tiden för budgetförhandlingarna. JHL kräver i annonserna Finlands regering på handlingar som garanterar att arbetets värde också känns i plånboken. Istället för skattesänkningar ska vi satsa på servicen.

– Den offentliga servicen är välfärdssamhällets kärna. Finland hålls på fötter genom att säkerställa servicens kvalitet och tillgänglighet för alla, står det i annonserna.

Annonserna nedan ingår i de centrala landskapstidningarna, Helsingin Sanomat, Iltalehti, Ilta-Sanomat, Metro och Hufvudstadsbladet.

Rätt och rimligt – vårdbranschen