Gå till innehållet

I dag ordnas en protest mot den nya lagen om småbarnspedagogik, kom med!

Framför Riksdagshuset ordnas i dag den 25 april en manifestation för att protestera mot förslaget till en ny lag om småbarnspedagogik. JHL deltar i manifestationen och vi önskar att också du kommer med. Vi är på plats redan kl. 12, en timme före manifestationen börjar.

JHL deltar i dag i en manifestation för att protestera mot förslaget till en ny lag om småbarnspedagogik. Manifestationen börjar kl. 13 framför Riksdagshuset i Helsingfors centrum. Kom du också med!

Du hittar JHL:s representanter framför Riksdagshusets trappor. JHL:s tält borde vara lätt att hitta, följ de stora JHL-ballongerna. Vid tältet delas ut rekvisita och protestskyltar till deltagarna.

Personalen inom småbarnspedagogik i Nyland protesterar mot förslagen att ändra lagen om småbarnspedagogik genom att ordna en utmarsch onsdagen den 25 april kl. 12–18 och en manifestation framför riksdagshuset kl. 13–15. Alla JHL:s medlemmar som arbetar inom småbarnspedagogiken i Nyland har rätt att delta i onsdagens utmarsch.