Gå till innehållet

JHL:s öppettider under julhelgerna – a-kassan och medlemsservicen har öppet också under mellandagarna - se öppettiderna här!

JHL:s medlemsservice och JHL:s arbetslöshetskassa har öppet också under julens mellandagar.

Medlemsservice

Medlemsservicen har öppet 18.12.2017–5.1.2018 på vardagar kl. 8–15. Det enda undantaget är fredagen den 22 december, då medlemsservicen stänger redan kl. 12. Medlemsservicen firar jul den 25–26 december.

Arbetslöshetskassan

Arbetslöshetskassan har öppet 18.12.2017–5.1.2018 på vardagar kl. 8–15. Det enda undantaget är fredagen den 22 december, då a-kassan stänger redan kl. 12. Kassan är stängd den 25–26 december.

Telefonväxeln

Telefonväxeln har öppet 18.12.2017–5.1.2018 på vardagar kl. 9–15, förutom fredag 22.12, då växeln har öppet kl. 8–12.

JHL:s intressebevakning har öppet på mellandagarna. Även intressebevakningens jourtelefon stänger kl. 12 på fredag 22.12.

Julgåva till världens mest utsatta arbetstagare

I år går JHL:s julgåva till världens mest utsatta arbetstagare. Vi har gjort en 5 000 euros donation till Finlands Fackförbunds Solidaritetscentral SASK. Med denna etiska gåva vill vi stödja människovärdigt arbete och bland annat motarbeta användningen av barnarbetskraft i Indien samt förbättra ställningen av kvinnor och flickor som arbetar som hemhjälp i Moçambique och Colombia.

I receptet för en bättre värld finns tre ingredienser.

1. Arbetsplatsen ska vara trygg.
  2. Man ska kunna försörja sin familj på sin lön.
  3. Arbetstagarna ska ha rätt att förhandla med sin arbetsgivare kollektivt som en grupp. SASK har som uppgift att minska fattigdomen i u-länder. Det bästa sättet att göra det är att främja anständigt arbete.

Vi önskar att alla tar en stund för att tänka på ursprunget för de gåvor som i år fyller julklappssäcken och omständigheterna som de tillverkats i. Läs mer om vad SASK har gjort i världen