Puolustusvoimat jatkaa räjähteiden valmistamista Haapajärvellä ja Keuruulla, laitoksia ei siirretä yksityiselle yritykselle

Puolustusministeriö päätti helmikuun alussa, että Puolustusvoimien räjähdetuotantoa jatketaan nykyiseen tapaan. Ministeriön selvitti myös vaihtoehtoa, jossa tuotantoa olisi siirretty yritykselle. Henkilöstöjärjestöt ovat kannattaneet oman tuotannon jatkamista.

Puolustusvoimat jatkaa räjähteiden valmistamista Haapajärvellä ja Keuruulla. Puolustusministeriö päätti asiasta helmikuun alussa. Ministeriön johdolla selvitettiin myös vaihtoehtoa, jossa Haapajärven ja Keuruun tuotantolaitokset olisivat siirtyneet liikkeenluovutuksena Nammo Lapua Oy:lle. Henkilöstöjärjestöt kannattivat toiminnan jatkamista omana tuotantona.

Puolustusvoimien räjähdetuotannosta vastaa Räjähdekeskus, joka tekee myös yhteystyötä kumppanien kanssa.

Toimintaa on Haapajärvellä, Keuruulla, Niinisalossa ja Ähtärissä. Haapajärven ja Keuruun tuotantolaitosten tehtävänä on valmistaa ja huoltaa räjähteitä.

Lisätietoja päätöksestä puolustusministeriön sivulta.