Päivi Niemi Laine Ylellä: Valtakunnansovittelijalla pitäisi olla karenssiaika ennen työpaikan vaihtoa

JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine pohti Ylen Ykkösaamussa, miten Minna Helteen siirtyminen Teknologiateollisuuden palvelukseen vaikuttaa valtakunnansovittelijan asemaan. Niemi-Laineen mielestä tehtävässä pitäisi olla karenssiaika uuteen työhön siirtymisessä.

JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine pohti Ylen Ykkösaamussa, onko luottamus valtakunnansovittelijaan kokenut kolauksen, kun valtakunnansovittelija Minna Helle siirtyi Teknologiateollisuuden työmarkkinajohtajaksi. Niemi-Laineen mielestä valtakunnansovittelija saa tietoonsa hyvin yksityiskohtaista tietoa sekä työnantaja- että työntekijöpuole tavoitteista.

Niemi-Laineen mielestä valtakunnansovittelijan tehtävässä pitäisi olla myös karenssi ennen muihin työtehtäviin siirtymistä.

Ylen Ykkösaamussa aiheesta oli keskustelemassa myös Paltan toimitusjohtaja Tuomas Aarto. Kuuntele koko keskustelu Yle Areenasta. Keskustelu alkaa noin kohdasta 29’30”.