Mitä sinä odotat tulevilta tes-neuvotteluilta? Vastaa JHL:n jäsenkyselyyn ja vaikuta liiton neuvottelutavoitteisiin

Liitto selvittää kyselyn avulla muun muassa, millaisia palkankorotuksia jäsenet odottavat tulevalla neuvottelukierroksella. Vastausaikaa on toukokuun 17. päivään asti.

Neuvottelut uusista työ- ja virkaehtosopimuksista alkavat monilla JHL:n aloilla syksyllä 2019. JHL:n neuvottelijat valmistelevat parhaillaan tavoitteita ensi syksyn ja talven neuvotteluihin. Tähän tarvitaan apua liiton jäseniltä. JHL on lähettänyt jäsenilleen kyselyn sopimustavoitteista.

Vastaa tästä kyselyyn 17.5. mennessä

Jäsenet pääsevät ottamaan kantaa muun muassa siihen, minkä suuruisia palkankorotuksia liiton pitäisi tavoitella. Jäseniltä kysytään myös, pitääkö korotusten painottua naisvaltaisille aloille. Liitto selvittää samalla, mitä mieltä jäsenet ovat kiky-sopimuksen jatkosta. Kyselyyn voi vastata perjantaihin 17. toukokuuta asti.

JHL jatkaa neuvottelutavoitteiden valmistelua toukokuussa. Jäsenet pääsevät ottamaan kantaa neuvottelutavoitteiden luonnoksiin elokuussa. Liiton hallitus päättää yhteisistä tavoitteista syksyllä.