Luottamus tekee työstä sujuvaa ja tehokasta – Nyt oman työpaikan luottamusta voi petrata verkkotyökalun avulla

Mitä luottamus työpaikalla tarkoittaa ja miten se näkyy vaikkapa tiimityössä? Luottamustunti hakee näihin kysymyksiin vastauksia ohjatussa verkkokeskustelussa.

Työelämä 2020 -verkosto ja Työturvallisuuskeskus ovat luoneet uuden työkalun, jonka avulla työpaikoilla voidaan helposti pohtia luottamusta ja sen tärkeyttä.

Luottamustunti on ohjattu ryhmäkeskustelu, jonka aikana tiimi voi käsitellä luottamukseen liittyviä asioita. Maksuttoman työkalun avulla pohditaan muun muassa sitä, mitä luottamus on ja miten se näkyy ryhmän toiminnassa. Keskustelun lopuksi työntekijät kirjoittavat muistiin luottamuslupaukset, joiden avulla luottamusta ryhdytäään parantamaan.

Voit testata keskustelutyökalua Työturvallisuuskeskuksen palvelussa. Työkalun käyttö on maksutonta.

Luottamuksella on väliä työpaikoilla. Se parantaa työhyvinvointia ja näkyy työn tuloksissa, muistuttaa JHL:n työympäristötoimitsija Tuula Haavasoja.

– Luottamustunti auttaa pohtimaan, mitä luottamuksen parantamiseksi pitäisi tehdä juuri meidän työpaikalla ja kuinka asiassa kannattaa edetä.

Lue lisää Luottamustunnista kampanjan verkkosivuilta.

Työturvallisuuskeskus järjestää kampanjasta myös kolme webinaaria marraskuussa.

Työelämä 2020 -hankkeen tavoitteena on luoda Suomeen Euroopan paras työelämä vuonna 2020. Hanke on työelämätoimijoiden valtakunnallinen verkosto, jota työ- ja elinkeinoministeriö koordinoi.