Ilmoittautumisesta

Onko sinulla mielessäsi kysymyksiä, jotka koskevat JHL:n koulutukseen ilmoittautumista? Kenties mietit, missä ilmoittaudutaan, voitko jälki-ilmoittautua tai mitä jos ilmoittutuminen ei onnistukaan tai voitko tulla kurssille vaikka et ole jäsen? Vastaus kysymykseesi saattaa löytyä täältä, koulutukseen ilmoittautumista koskevista usein kysytyistä kysymyksistä.

Missä ilmoittaudun koulutukseen?

Pääsääntöisesti JHL:n koulutuksiin ja kursseille ilmoittaudutaan Jäsenpalvelu 24h:n kautta. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla jäsentunnuksilla.

Onnistuuko jälki-ilmoittautuminen kurssille?

Sähköinen kurssi-ilmoittautuminen loppuu viimeisen ilmoittautumispäivän yönä kello 24. Jos haluat kurssille tämän jälkeen, jälki-ilmoittautuminen onnistuu joko sähköpostitse osoitteeseen kurssisihteerit@jhl.fi tai puhelimitse 010 7703 510.

Jälki-ilmoittautujan pitää muistaa ilmoittaa jäsennumeronsa, mille kurssille ja koska haluaa, maksullisissa kursseissa kurssin maksaja, majoittumistiedot ja ruoka-allergiat.

Ajoissa ilmoittautuneet ovat etusijalla kursseille.

Sähköinen kurssi-ilmoittautuminen ei onnistu Jäsenpalvelu 24h:ssa – mitä teen?

Sähköisen kurssi-ilmoittautumisen epäonnistuminen voi johtua ilmoittautujan tai JHL:n ohjelmista, päivityksistä tai muusta vastaavasta syystä. Usein epäonnistumiselle ei löydy selvää syytä.

Jos et onnistu tekemään sähköistä kurssi-ilmoittautumista, ota yhteyttä JHL:n kurssihallintoon joko kurssisihteerit@jhl.fi tai 010 7703 510.

Jäsenpalvelu 24h:ssa ilmoittautumiseni kohdalla lukee käsitelty. Mitä se tarkoittaa?

Kurssi-ilmoittautumisesi on tullut JHL:n palvelimelle ja odottaa jatkokäsittelyä.

En ole saanut kurssivahvistusta mutta työkaverini sai, missä vika?

Käy tutkimassa sähköpostisi roskapostikansio tai esim. gmail-sähköpostissa kansio ”tarjoukset”. Jos kurssiperuutusta tai -vahvistusta ei löydy, ota yhteyttä JHL:n kurssihallintoon kurssisihteerit@jhl.fi tai 010 7703 510.

Olenko tullut valituksi kurssille?

Kurssivalinnoista ja peruutuksista ilmoitetaan aina kurssille hakeneille henkilöille sähköpostitse tai kirjeellä kurssin hakuajan jälkeen.

Ilmoittauduin kurssille mutta järjestelmä ilmoitti, että olen varapaikalla. Mitä tämä tarkoittaa?

Kurssin maksimiosallistujamäärä on täyttynyt jo kurssin hakuaikana. Sinun kannattaa jäädä varapaikalle kurssin hakuajan loppuun saakka, koska kurssivalintoihin voivat vaikuttaa muutkin kriteerit kuin ilmoittaumisajankohta.

Ennen kurssin hakuajan loppua ei kannata ottaa yhteyttä kurssihallintoon. Sieltä ei vielä tuolloin voida vastata, pääsetkö kurssille vai et.

Voinko osallistua luottamusmieskurssille vaikka aloitan tehtävissä vasta myöhemmin?

Kyllä, mutta tästä sovitaan aina tapauskohtaisesti työnantajan, kurssin vetäjän ja viime kädessä rehtorin kanssa.

Voinko osallistua luottamusmieskurssille vaikka en ole luottamusmiestehtävissä?

Periaatteessa voit, mutta harkinta osallistumisesta tehdään tapauskohtaisesti. Luottamusmiehet ovat etusijalla luottamusmieskursseille ja työsuojeluvaltuutetut työsuojelukursseille jne.

Voinko osallistua JHL:n kursseille vaikka en ole JHL:n jäsen ja mitä se maksaa?

Kurssimaksu riippuu kurssin tyypistä, pituudesta ja muistakin asioista.

Kurssimaksut ovat JHL:n jäsenille edullisia, koska ne kuuluvat jäsenetuihin.
Esimerkiksi 2 -päiväinen ammatillinen kurssi JHL-opistolla ilman majoitusta maksaa jäsenelle 60 euroa ja ei-jäsenelle 610 euroa.

Kursseille voidaan ottaa ei-jäseniä, jos niillä on tilaa.