Työsuojelukoulutus

Työsuojelukoulutuksessa käydään läpi työsuojelun perusteet ja jatketaan opintoja jatko- ja täydennyskoulutuksilla. Osa koulutuksesta on palkallista.

Työsuojelukoulutus on tarkoitettu työsuojeluvaltuutetuille, varavaltuutetuille, työsuojelupäälliköille, työsuojeluasiamiehille, -toimikuntien tai vastaavien paikallisten yhteystoimintaelimien jäsenille. Koulutuksessa käydään läpi työsuojelun perusteet ja jatketaan erilaisilla jatko- ja täydennyskoulutuksilla.

Täydennyskurssit käsittelevät työpaikkojen kuormituksen, kohtelun ja sisäilman kysymyksiä ja ratkaisuja. Työpaikan työhyvinvoinnin kehittämiseen voi hakea valmiuksia työhyvinvointikorttikoulutuksesta.

Koulutuksen palkallisuus

Osa työsuojeluun liittyvästä koulutuksesta on palkallista. Palkallisuus määräytyy kunkin sopimusalan koulutussopimuksen mukaisesti. On tärkeää, että sovit ensin työnantajasi kanssa kurssille osallistumisesta ja selvität, mikä on työnantajan laskutusosoite.

Tutustu koulutusmahdollisuuksiin koulutuskalenterista. Valitse hakuvalikosta työsuojelukoulutus.

Käytännön asioissa voit kääntyä kurssisihteereiden puoleen, kurssisihteerit@jhl.fi tai puhelimitse 010 7703 510.